قدس آنلاین: رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم کلنگ‌زنی از خط 3 قطار شهری مشهد با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دولت تدبیر و امید در روز نیمه شعبان برگزار می‌شود.

مراسم کلنگ‌زنی از خط 3 قطار شهری مشهد در روز نیمه شعبان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا بصیری‌پور صبح امروز در هفدمین جلسه شورای اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: حرکت‌های قرآنی باید به دلهای قرآنی تبدیل شود و جلسات قرآن زیادی در سراسر کشور برگزار می‌گردد و اکثر آیات شربفه قرآن کریم نیز کاربردی هستند و باید روی رفتار قرآنی کار کنیم و قرآن کریم کتاب زندگی است.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به استفاده از ظرفیت حداکثری شوراها، بیان کرد: باید روح شوراها احیا گردد و باید وضعیت شوراها را در لایه پرنگ‌تر شدن نقش آن ببینیم تا بتوانیم حضوری پررنگ در برنامه ششم توسعه داشته باشیم.

بصیری‌پور تصریح کرد: طبق قانون باید نظر خود را درخصوص طرح مصوب شورای شهرستان بدهیم و آمار پروانه‌‌های صادر شده توسط شهرداری‌ها باید رویت شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی خط 3 قطار شهری مشهد، گفت: در این خصوص با خندان‌دل معاون وزیر کشور صحبت شد تا موانعی که برسراه است برداشته شود و طبق آخرین هماهنگی صورت‌گرفته مراسم کلنگ‌زنی از خط 3 قطار شهری مشهد را با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دولت تدبیر و امید در روز نیمه شعبان و سالروز میلاد فرخنده حضرت مهدی(عج) در مشهد خواهیم داشت.

بصیری‌پور گفت: نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان بودجه سال 1394 در مراکز استانهاست که تهران با 17 هزار و 200 میلیارد تومان، مشهد با 10 هزار میلیارد تومان و تبریز با 6 هزار میلیارد تومان بیشترین بودجه را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: بسیاری از نمایندگان شوراها از ظرفیت شوراها بی‌اطلاع بودند و این گروه را با این ظرفیت‌ها آشنا کردیم.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: شوراها در اصل هفتم قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور معرفی شدند و کسانی که به دنبال گرفتن شهرداری‌ها از شوراها هستند و می‌خواهند که صدور پروانه‌ها را به وزارت راه و شهرسازی بسپارند سخت در اشتباهند و با این کارشان به نظام مردم‌سالاری دینی لطمه وارد می‌کنند.

وی ضمن تأکید بر برخورد شدید با کسانی که به دنبال تخریب شوراها هستند، عنوان کرد: باید جایگاه شورا در رسانه ملی تعریف شود و رسانه‌های کشوری باید به صورت ویژه به مسائل شوراها بپردازند تا مشکلات موجود ریشه‌ای حل شوند.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: نظام شورایی بهترین نهاد مردمی است و قوی‌ترین نظام مدنی شوراها هستند و امیدواریم که حقوق شوراها محفوظ بماند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.