موضوع کنترل تورم یکی از دستاوردهای بزرگ دولت در ۲۰ ماه اخیر است برای اینکه این دستاورد مخدوش نشود و مجددا شاهد افزایش نرخ تورم نشویم مجموعه‌ای از اهداف باید پیگیری شود.

دولت نیازمند تهیه بسته سیاست گذاری برای پرهیز از کسری بودجه است

محسن بهرامی ارض اقدس، در گفتگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که دولت چه سناریوهایی را برای جبران کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۴ در دست دارد؟ اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که در بودجه سال ۹۴ برای پرداخت یارانه‌ها وجود دارد در صورتی که دولت بخواهد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را به طور دقیق اجرا کند ناچار است بخشی از آن را از طریق درآمدهای حاصل از افزایش نرخ حامل‌های انرژی تامین کند.

وی ادامه داد: بخشی از این یارانه به بیمه بیکاری که حدود (هزار میلیارد تومان)، بخشی برای ارتقاء سلامت حدود (۵ هزار میلیارد تومان) و بخشی برای حمایت از تولید داخل که حدود (۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان) می‌شود باید اختصاص یابد.

بهرامی با بیان اینکه برای پرهیز از کسری بودجه، دولت نیازمند تهیه بسته ساست گذاری است افزود: موضوع کنترل تورم یکی از دستاوردهای بزرگ دولت در ۲۰ ماه اخیر است برای اینکه این دستاورد مخدوش نشود و مجددا شاهد افزایش نرخ تورم نباشیم مجموعه‌ای از اهداف باید پیگیری شود.

وی با اشاره به حذف دهک‌های بالای درآمدی گفت: به گفته وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی حدود ۶ میلیون نفر از لیست یارانه بگیران حذف خواهند شد که این خود ۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در پرداخت‌ها را به همراه دارد اما این رقم برای پر کردن کسری بودجه کافی نیست!

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: همچنین بهای گازوئیل نیز در هر لیتر تا ۵۰ تومان افزایش خواهد یافت که هزار میلیارد تومان صرفه جویی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه نرخ بنزین نیز به زودی تک نرخی می‌شود افزود: با تغییر بهای بنزین سهیمه‌ای از لیتری ۷۰۰ تومان به هزار تومان و نیز ایجاد انضباط مالی و کاهش هزینه‌های جاری دولت می‌تواند از تله کسری بودجه خارج شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.