گروه هنر- تکتم بهاردوست - خانه سینما در سال‌های اخیر همواره با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بوده است. ...

امیدواری اهالی هنر هفتم به مدیریت جدید خانه سینما

 از حاشیه‌هایی که در دولت دهم و در دوران مدیریت شمقدری برای این نهاد مهم سینمایی کشور ایجاد و در نهایت منجر به تعطیلی آن شد گرفته تا وضعیتی که بعد از بازگشایی در دولت یازدهم پیدا کرد و سبب شد خانه سینما از روزهایی که تأثیرگذار بود فاصله بگیرد، همه نشانه‌هایی هستند که ثابت می‌کند این نهاد صنفی هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

اما باید دید با انتخاب رضا میرکریمی به عنوان مدیر عامل جدید خانه سینما این تشکل توان حل مشکلات و برداشتن موانع سر راه را دارد و آیا همکاری و تعامل خوبی بین این نهاد و دیگر دست‌اندرکاران سینمای کشور شکل خواهد گرفت یا نه.

مجتبی راعی، کارگردان سینما با ابراز خوشحالی از حضور رضا میرکریمی به عنوان مدیر عامل جدید خانه سینما می‌گوید: میرکریمی کارگردان خوش فکری است و در بین گروه‌های مختلف سینما از اعتبار خاصی برخوردار است، منتها مشکلات سینما خیلی ریشه دار تر از این حرفهاست، چرا که اراده‌ای خیلی بالاتر از میرکریمی و خانه سینما لازم است که این مشکلات حل شود؛ البته امیدوارم که میرکریمی با رایزنی هایی که خواهد داشت، این اراده را در سطح خیلی بالا تر از خانه سینما و حتی وزارت ارشاد ایجاد کند.

راعی ادامه می‌دهد: این موفقیت حاصل نمی شود، مگر با کمک همه بچه‌های خانه سینما که من امیدوارم این کمک را از رئیس جدید و خانه شان دریغ نکنند.

 

 امیدواری به گره گشایی

علی آشتیانی پور، تهیه‌کننده با سابقه سینما نیز می‌گوید، خوشحالم که کسی مثل میرکریمی این مسؤولیت مهم را پذیرفت و امیدوارم که ایشان بتوانند گره از کار مشکلات خانه سینما باز کند؛البته طبیعتاً آقای میرکریمی کار و مسؤولیت بسیار سختی خواهند داشت، چون الان انتظارات زیادی از طرف دوستان وجود دارد و امیدوارم که جمیع اهل سینما به این قضیه توجه داشته باشند که در گامهای اول نمی‌شود، همه این انتظارات را برآورده کرد .هر چند وضعیت سینمای امروز بر کسی پوشیده نیست، من امیدوارم با تلاش آقای میرکریمی و اعتباری که ایشان دارند و همکاری صنوف مختلف بتوانند راه‌گشا باشند.

سامان سالور، کارگردان دیگری است که با مثبت ارزیابی کردن حضور رضا میرکریمی به عنوان مدیر عامل جدید خانه سینما می‌گوید: کسی مثل میرکریمی بخوبی با مشکلات صنوف مختلف آشناست ومطمئناً بهترین کسی می‌تواند باشد که با این مشکلات دست و پنجه نرم کند.

این کارگردان می‌افزاید: امیدوارم میرکریمی عاملی باشد، برای ایجاد همدلی بین اهالی سینما که همه ما از این بابت لطمات زیادی را دیده‌ایم و همین آشفتگی بین اهالی ضربات زیادی را به سینما وارد کرده است.

امیر سماواتی، تهیه‌کننده سینما به سابقه رضا میرکریمی هم در کارگردانی و هم تهیه‌کنندگی اشاره می‌کند و می‌گوید:من مطمئنم با حضور او در خانه سینما اتفاقات خیلی خوبی خواهد افتاد.اما موردی را که امیدوارم آقای میرکریمی حتماً به آن توجه داشته باشند، حضور برخی آدمهای ناسالم دربین سینمایی‌هاست که باعث بی اعتباری سینما و مشکلاتی برای سینما شده اند.

وی می‌افزاید: امیدوارم با کمک و حمایت ایشان در خانه سینما به روی این آدمها بسته شود و از سینما کنار گذاشته شوند، چون سینما یک رسانه است، یک الگو ست و باید به این مورد توجه شود و من می‌دانم با توجه به شناخت خوب میرکریمی از سینما و صنوف مختلف از پس این ماجرا بر خواهند آمد.

 خانه سینما باید زنده بماند

علی عطشانی، کارگردان جوان سینما با ابراز خوشحالی از حضور رضا میرکریمی به عنوان مدیر خوش فکر خانه سینما می‌گوید: خانه سینما باید زنده نگه داشته شود. زنده بودن سندیکایی مثل خانه سینما برای بقای سینما لازم است، اینکه سینما گران ما تحت پوشش یک مرکزی باشند که بتواند حامی و وکیل مدافعشان باشد، واقعاً مهم است.

وی ادامه می‌دهد: خانه سینما به عنوان مأمن همه سینما گران باید جایی باشد که در پروانه ساخت و پروانه نمایش نظرش اعمال شود؛ باید بتواند مثل همه صنوف  دیگر یکسری کارهای رفاهی اجتماعی انجام دهد و از اعضایش حمایت کند و من مطمئنم میر کریمی از پس آن بر می‌آید، ولی خب به زمان نیاز دارد.

حبیب اسماعیلی، تهیه کننده سینما هم  این انتخاب را به فال نیک می‌گیرد و می‌گوید: امیدوارم آقای میرکریمی که خود از بدنه سینما هستند و البته آشنا به شرایط و مشکلات سینما شرایط را جوری پیش ببرند که مشکلات گذشته تکرار نشود.

 من امیدوارم با حمایت رضا میرکریمی این خانه در جهت اهداف و خواسته‌های اعضای خانه سینما گام بردارد؛ اما نکته ای که وجود دارد این است که خانه سینما باید به عنوان تنها نهاد سینمایی موجودیت و رسمیت پیدا کند.

این تهیه کننده معتقد است، میرکریمی باید به نهادینه شدن این خانه صنفی کمک کند و به سینما به عنوان یک مجتمع فراگیر نگاه کند و خانه سینما را به جایگاه اصلیش بر گرداند؛ چون واقعیت این است که  اگر خانه سینما قدرتمند باشد، سینمای ما هم قدرت می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.