مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حمله انتحاری به شیعیان در مسجد امام علی(ع) قطیف دولت عربستان سعودی مقصر اصلی است.

آل سعود مقصر اصلی حمله به شیعیان قطیف است

به گزارش قدس آنلاین، حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حمله به شیعیان در مسجدی در عربستان گفت: عربستان مقصر اصلی این قضیه است.

وی با اشاره به کمک های عربستان به وهابیت و خشونت در عربستان بیان کرد: هر چه بیشتر می گذرد نقش آمریکا و عربستان در ایجاد داعش بیشتر روشن می شود. آخرین اسناد در این باره نیز اسناد کنسولگری آمریکا در بن قاضی درباره کمک های تسلیحاتی و آموزشی به داعش است.

شیخ الاسلام ادامه داد : آنها در عراق برای جلوگیری از دموکراسی تعصبات قومی را تحریک کردند، خشونت را افزایش داده و ماشین های مواد منفجره به این کشور ارسال کردند. انفجارها در عراق هر روز ده ها شهید داشته است و در یمن نیز باز آمریکا با القاعده مشهود است.

وی تصریح کرد: این آتش را عربستان به همکاری آمریکا به راه انداخته اند. این کشورها همان هایی هستند که طالبان را نیز در افغانستان به راه انداختند. این ادعا را ما مطرح نمی کنیم بلکه در حال حاضر از سوی نظریه پردازان غربی مطرح می شود.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه عربستان اسلام متحجر را ایجاد کرده و تعصب و وحشیگری کنونی را به راه انداخته است، خاطرنشان کرد: جنایات کنونی در یمن نیز به دلیل سلطه جویی یک جناح در داخل عربستان است که در داخل خانواده نیز در حال خفه کردن عده ای هستند و مسئول اصلی این جنایات خود این کشور است.

وی در پاسخ به این سئوال که عواقب این جنایت در عربستان چه خواهد بود، اظهار داشت: ما مثلی در زبان فارسی داریم که می گوید «چاه کن ته چاه است». بلاشک دولت عربستان در پی این جنایت مشکلات زیادی خواهد داشت. آنها آتش را روشن کردند و به آن دامن زدند و حالا این آتش دامن خودشان را خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام اگه من فرمانده کل بودم السعود را السقود میکردم میونید چرا همه دشمن شیعه است چون شیعه بنده مخلص خدا است شیطان دشمنی خودشو با خدا اعلام کرده من میگم زنده باد پیروان اهلبیت ع پروزی از ان پیروان اهلبیت ع سلام است الاهه اکبر مرگ بر ال سعود وداعش کثیف