صالح آباد – صاحبی: قدس ویژه خراسان - استاندار خراسان رضوی درجمع مردم و مسؤولان صالح آباد گفت: گرچه در دولت قبلی برای شهرستان شدن صالح آباد رأی گیری شد ...

صالح آباد شهرستان بشود یا نشود خدمت رسانی به مردم ارتقا می‌یابد

و به تصویب رسید، اما منجر به ابلاغ نشد، ولی باید گفت، صالح آباد چه شهرستان بشود و چه نشود، سطح خدمات رسانی به مردم افزایش مییابد و تمام ادارات و نهـــادهایی که جــایشان در صالح آباد خالی است، باید در اینجا نمایندگی ایجاد و به مردم خدمت رسانی کنند .

علیرضا رشیدیان افزود: شرایط زندگی کردن در صالح آباد آن طور که باید و شاید مساعد نیست، بنابراین حاضریم در بخشهای مختلف از جمله دامداری ، کشاورزی ، مسکن ، ازدواج ، اشتغالزایی و پا گرفتن صنایع تبدیلی، سرمایه گذاران را کمک و حمایت کنیم .  وی تأکید کرد: اسکان و جبران ضرر و زیان ناشی از تخلیه روستاهای مرزی صالح آباد نیزکارشناسانه بررسی و چاره اندیشی خواهد شد.

فرماندار شهرستان تربت جام نیز در این دیدار با ارایه گزارش از آخرین وضعیت بخش صالح آباد در حوزههای عمرانی و خدماتی گفت: مطالبه اصلی و مهم مردم صالح آباد ارتقای این بخش به شهرستان است که در دولت قبلی مصوب شده، ولی تا کنون از گردونه اجرایی خارج شده است .

علی رستمی  افزود : شغل بیشتر اهالی این بخش کشاورزی آن هم به صورت دیم و سنتی است که به علت خشکسالیهای پی در پی مردم دچار مشکل هستند و از بیکاری نیز رنج میبرند، به همین سبب تلاش میکنیم تا شاخصهای این بخش را در زیرساختها و خدمات زیربنایی آب ، برق ، گاز ، بهداشت و جاده های روستایی که نسبت به سطح استان و شهرستان پایین است ارتقا دهیم .

وی با اشاره به تأمین اعتبار تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی صالح آباد افزود: امیدواریم بخشهایی از این بیمارستان تا پایان سال راه اندازی شودتا توانسته باشیم قسمتی از درد و رنج آنها را بکاهیم .

نماینده مردم تربت جام  و صالح آباد هم گفت: مردم صالح آباد از هرحیث مستحق مساعدت هستند، زیرا بیشتر آنها کشاورزند و همیشه نگاهشان به آسمان است که آیا بارانی خواهدآمد یا نه ؛که اگر بارندگی باشد، چند صباحی خوشند و گر نه زیر بار ملامت خانواده هستند.

غلامرضا اسداللهی تأکید کرد : تمام مراحل کارشناسی و رأی گیری و تصویب شهرستان شدن صالح آباد در دولت قبلی انجام و در شهریور سال 90به هیأت دولت ارسال شد و حتی بحث جمعیت آن ( 50 هزار نفر ) حل شده و اخیراً رئیس جمهور و وزیر کشور هم دستور داده اند تا  دوباره بحث تقسیمات سیاسی کشور را بررسی کنند که امیدوارم استانداری نیز مساعدت کنند .

 وی با اعلام این خبر خوش که امسال به 32 روستای همجوار شهر صالح آباد گازرسانی میشود، تصریح کرد : گر چه میانگین هزینه هر انشعاب گازرسانی در کشور و استان یک میلیون تومان است، اما در صالح آباد 14 میلیون تومان برای دولت هزینه داشته است .

وی با توجه به حقابه صالح آباد از سد دوستی گفت : افت منابع آبی در منطقه صالح آباد بسیار شدید است و همچنان مردم این منطقه مشکل دارند، در حالی که 35 کیلومتر از مخزن آبگیری سد دوستی در اراضی صالح آباد قرار دارد و به زیر آب رفته، اما به رغم پیگیریهای فراوان، هنوز بهره مندی صالح آبادی ها از آب سد در دستور کار قرار نگرفته است .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد : بتازگی با معاون وزیر نیرودر خصوص مشکل بیآبی صالح آباد جلسه ای داشتیم که تصمیمات خوبی گرفته شد و مقرر شد10 روستایی که تا کنون با تانکر آبرسانی میشده، از آب شرب سالم بهره مند شوند .

اسداللهی خطاب به استاندار گفت : محورهای صالح آباد به تربت جام و مشهد به لحاظ کم عرض بودن و آسفالت فرسوده و وضعیت  بسیار نامساعدی دارند و روند بازسازی آن بسیار کند است و هر ساله تصادفات مرگباری را به همراه دارد، بنابراین شما هم یک اعتبار جداگانه از وزیر راه بگیرید و آسفالت 50 کیلومتر از این مسیر را متقبل شوید.

وی در خصوص بیمارستان صالح آباد هم افزود : عملیات ساخت بیمارستان هم از سال 89 شروع شده و هم اکنون 500 میلیون تومان در حساب دانشگاه علوم پزشکی استان است و دو میلیارد تومان هم وزیر بهداشت از اعتبارات ملی مساعدت کرده که ساخت این پروژه تمام شود. 

در ابتدای این جلسه ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن صالح آباد نیز ضمن خیرمقدم به مسؤولان ، انتظارات و مطالبات بحق مردم این بخش محروم و مرزی را اعلام و خواستار رسیدگی شدند. استاندار خراسان رضوی در ادامه با بازدید از بیمارستان نیمه کاره 32 تختخوابی صالح آباد گفت: تلاش میکنیم که در 6 ماه آینده عملیات ساختمانی آن را به پایان برسانیم و بخشی از این بیمارستان را راهاندازی کنیم و بقیه قسمتها از جمله بخش جراحی را نیز به مرور سرپا میکنیم.

وی موضوع کمبود آب را به عنوان یکی از چالشهای اساسی و اولویتهای مطرح استان و صالح آباد برشمرد و گفت: در سفر اخیر هیأت دولت به خراسان رضوی، این موضوع با جدیت دنبال شد و برخی مصوبات آب در استان مربوط به صالح آباد است و از سویی حقابه صالح آباد از سد دوستی را نیز بررسی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.