قدس آنلاین – لرستان: وقوع سیلاب در مهرماه سال گذشته موجب کشته شدن پنج نفر شد که به گفته استاندار لرستان، علت این حادثه توسط کارشناسان طراحی غلط پل و اشتباه در مدت زمان دوره بازگشت سیلاب اعلام شده است.

طراحی غلط پل ، سیلاب شوراب را رقم زد

هوشنگ بازوند در دیدار با امدادگران جمعیت هلال احمر لرستان افزود: کم توجهی در دوره بازگشت سیلاب رودخانه شوراب  وی اظهار داشت: باتوجه به اتفاق سال گذشته، باید نسبت به بهسازی پل با توجه به تعیین دوره بازگشت سیلاب تصمیم گیری و اقدام شود چراکه در غیر اینصورت تکرار این حادثه دور از انتظار نخواهد بود.

پل شوراب 25 سال در نظر گرفته شده مدیریت ارشد اجرایی استان با اشاره به وقوع 10 بلای طبیعی در استان گفت: بیش از 95 درصد جغرافیای استان نیز درگیر مساله زلزله خیزی است که با توجه به این موقعیت باید مباحث پیشگیری در اولویت قرار داشته باشد.

وی به شناخت دقیق مردم کشورهای توسعه یافته از بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر در صف مقدم آشتی بلایای طبیعی با مردم هستند و ازین رو باید راه مقابله با این بلایا و نوع برخورد در زمان وقوع حادثه را به مردم آموزش دهند.

تعریف شده که  بازسازی و بازتوانی مباحث مرتبط با  وی همچنین به وقوع زمین لرزه سال 85 در لرستان اشاره کرد و ادامه داد: پس از وقوع این زمین لرزه  کمتر از 11 ماه ساخته شد که تحقق این امر با مشارکت مردم امکانپذیر شد.

مدیریت بر بحران باید بیش از مدیریت در بحران مورد توجه باشد.

به مراتب کمتر از مدیریت در بحران است  آمادگی و تجهیز موضوع مهمی در چرخه مدیریت بحران است بازوند اضافه کرد: بر اساس گزارش مدیرکل ستاد بحران استان امکانات و تجهیزات هلال احمر استان کم بوده که انتظار می رود جمعیت هلال احمر استان با مکاتبات  و پیگیری های لازم این معضل را برطرف کند.

 


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.