قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "جیره بندی وام خرید مسکن" و "تاثیر 2 درصدی گرانی بنزین بر تورم" تا "افزایش زاویه شیب ملایم"

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر لزوم استمرار کار و تلاش جدی در یکسال پایانی مجلس نهم و قرار نگرفتن تحت تأثیر عامل انتخابات، تعامل با دیگر قوا بخصوص دولت، اهتمام ویژه به موضوع اقتصاد مقاومتی بخصوص در بررسی قانون برنامه ششم و بودجه سال ۱۳۹۵، و پافشاری بر مواضع و مبانی اصلی نظام و انقلاب را از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس برشمردند.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب برای مشکل کمبود منابع راهکار ارائه دادند: انضباط مالی"

روزنامه "جام جم" نیز در تیتر یک خود نوشت: "مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس تبیین کردند: جای خالی همدلی در اقتصاد مقاومتی"؛ این روزنامه همچنین از "استقبال کارشناسان اقتصادی از بیانات مقام معظم رهبری" می نویسد.

روزنامه "همشهری" از "توصیه های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "تقویت تولید داخلی، رعایت انضباط مالی"

روزنامه های "جوان" و "شرق" در تیتری مشابه نوشتند: "مواضع ما در مسائل هسته ای همان است که علنا بیان کرده ایم"

همچنین روزنامه های "وطن امروز"، "کار و کارگر"، "عصرایرانیان" و "حُسبان" نیز در تیتری مشابه داشتند: "راه حل هسته ای تقویت درون است"

تیترهای برخی دیگر از روزنامه ها در این خصوص، به این شرح است:

حمایت: "راه حل موضوع هسته ای تکیه بر ظرفیت های درونی است"

کیهان: "مواضع هسته ای نظام اعلام شده، مسئولان پافشاری کنند"

کائنات: "مواضع هسته ای را علنی گفتیم"

رسالت: "باید در اجرای اقتصاد مقاومتی همدلی باشد"

ایران: "تعامل با دولت مظهر همدلی و هم زبانی است"

قانون: "تعامل با دولت لازم است"

راه مردم: "مذاکره کنندگان مشغول کار و تلاش سخت هستند"

فرهیختگان: "با متهم کردن به خیانت، تعامل انجام نمی شود"

شهروند: "برخورد با وزرا محترمانه و همراه با ادب باشد"

***

افزایش زاویه شیب ملایم

از لحظه ای که خبر رسمی افزایش 300تومانی بنزین اعلام شد، نگرانی ها برای افزایش قیمت کالاها بالا رفت. از بین آنها بحث گرانی کرایه های حمل و نقل بیش از همه مطرح شد.

روزنامه "قدس" نوشت: "اظهارات مسئولان درباره پیامدهای گرانی بنزین: فعلا افزایش قیمت نداریم"

روزنامه "سیاست روز" نیز در شماره امروز خود، ادعای بی تاثیری گرانی بنزین بر تورم را بررسی کرده است. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "افزایش زاویه شیب ملایم"

روزنامه "کسب و کار" از قول "قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت" نوشت: "برخی از بی اطلاعی مردم سواستفاده می کنند". در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "کنترل آثار گرانی بنزین بر بازار"

***

تاثیر گرانی بنزین بر تورم 2درصد

روزنامه "ایران" نیز ار پاسخگویی سخنگوی دولت به جنجال برخی محافل سیاسی می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "هزینه ماهانه افزایش قیمت بنزین 18هزار تومان برای هر خودرو"

روزنامه "ابرار اقتصادی" نیز از پاسخ دولت به ابهامات افزایش قیمت سوخت، می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "تاثیر گرانی بنزین بر تورم 2درصد!"

روزنامه "تعادل" نیز از قول نوبخت نوشت: "افزایش قیمت بنزین، انتخاب بین «بد و بدتر» بود. روزنامه "اقتصادپویا" نیز در تیتری مشابه نوشت: "افزایش قیمت بنزین از سر ناچاری و انتخاب بین بد و بدتر بود"

***

خطر جیره بندی وام خرید مسکن

روزنامه "قدس" در یکی از تیترهای خود نوشت: "نسخه جدید وام مسکن به درد مردم نمی خورد"

روزنامه "دنیای اقتصاد" نیز از "پیامد سقف گذاری برای تعداد وام می نویسد"؛ دار تیتر این روزنامه می خوانیم: "خطر جیره بندی وام خرید مسکن"

روزنامه "ابرار اقتصادی" نیز خبر از "کاهش خرید و فروش مسکن در تهران" می دهد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.