یک عدد سکه طلای نفیس از دوران حکومت بزرگ خاندان هاشمی بر حجاز، توسط یک مجموعه‌دار سکه، به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی آستان‌قدس‌رضوی اهدا شد

اهدای سکه طلای امیر هاشمی مکه به موزه آستان‌قدس‌رضوی

 

به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستانقدسرضوی، مسؤول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه، با اعلام این خبر، سکه اهدا شده را کمیاب خواند و اظهار  داشت: این سکه متعلق به دوره حکومت حسینبنعلی (شریفحسین)؛ بزرگ خاندان هاشمی بر حجاز است.

محمدحسین یزدینژاد، افزود: حسینبنعلی، حاکم عثمانی بر منطقه حجاز بوده است که بعدها علیه عثمانی قیام نمود و برمنطقه حجاز مسلط شد و در سال 1916 میلادی، خود را شاه حجاز نامید و سکه ضرب نمود. وی دوران حکومت این امیر حجاز را پیش از حکومت آل سعود ذکر و قدمت سکه یاد شده را 102 سال دانست و ادامه داد:  حسینبنعلی از سال 1334 تا 1342 قمری بر حجاز حکومت کرد و این سکه در مکه مکرمه، و در هشتمین سال حکومت وی ضرب شده است

وی تصریح کرد: بر روی این سکه،عبارات «الحسینبنعلی»، «عبده و ابن عبده»  «الناهضالبلادالعربیه» و در مرکز آن"هاشمی" حک شده است.

 وی افزود: پشت سکه نیز عبارات «ضرب مکهالمکرمه»، «سنه 1334»، «سنه8»(اشاره به سال حکومت وی)، «عاصمهالحکومهالعربیه» و «دینار» ضرب شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.