قدس آنلاین:معاون اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی گفت: گرایش به مواد مخدر سرآغاز ورود به جرم و بزه های کوچک و بزرگ دیگر است که اقدامات فرهنگی بعنوان اولین گام در پیشگیری از وقوع وکاهش جرائم و آسیب های اجتماعی دیگر در جامعه نقش مهمی دارد.

اقدامات فرهنگی نقش مهمی در پیشگیری وقوع جرائم دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سرهنگ علیرضا الهامی در جمع مرزنشینان باغلق با بیان اینکه، جلب مشارکت مردم یک عامل اجتماعی تعیین کننده در سلامت جامعه است ،اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد از داخل خانواده شروع می شود .

وی معتاد نبودن والدین ، پرهیز از خوددرمانی با مصرف مواد مخدر ، جلوگیری از معاشرت فرزندان با افراد و خانواده های آلوده ، تقویت اعتقادات و باورهای دینی را از جمله راهکارهای پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد.

وی همچنین گفت: علل گرایش به مواد مخدر به صورت فردی ، خانوادگی و اجتماعی است.

وی شیشه ( آمفتامین ) را یک ماده محرک بسیار اعتیاد آور دانست و افزود:شیشه سیستم اعصاب مرکزی را تحت تأثیر قرار می دهد و موجب افزایش خُلق و خوی تهاجمی و غیر قابل کنترل می شود.

سرهنگ الهامی، اثرات کوتاه مدت مصرف شیشه را، کاهش اشتها ، کاهش افزایش فشار خون ، گشاد شدن مردمک چشم ، خستگی ، تهوع و استفراغ ، خشم غیر قابل کنترل ، تاری دید و تنفس تند می باشد و اثرات بلند مدت مصرف شیشه نیز شامل کاهش وزن ، توهم شدید ، زخم معده ، سوء ظن و بدگمانی ، افسردگی ، اختلالات پوستی ، سوء تغذیه و تخریب کبد ذکر کرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.