وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نظرات مفصل رهبر انقلاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی طی دو دهه گذشته، گفت: همه تلاش ما این است که به نظرات رهبر انقلاب در خصوص مسائل مختلف فرهنگی عمل کنیم.

تلاش می‌کنیم نظرات رهبر انقلاب را در حوزه‌های فرهنگی اعمال کنیم
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز یکشنبه (دهم خرداد ماه) و در حاشیه مراسم تجدید میثاق معاونان و مدیران این وزارتخانه و همچنین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی در مورد ارزیابی‌اش از میزان عمل این وزارتخانه به راه و سیره امام (ره) در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری گفت: سعی ما این است که به نظرات امام و مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف از جمله سینما، مطبوعات، رسانه‌ها و کتاب عمل کنیم، اما اینکه آیا ما در همه حوزه‌ها کاملاً موفق بوده‌ایم یا نه؟، بحث دیگری است ولی تلاش ما همواره این بوده که نظرات امام راحل و رهبر انقلاب را در این حوزه مد نظر داشته باشیم.

وی افزود: البته رهبر انقلاب در دو دهه اخیر نظراتشان را به صورت بسیار جزئی‌تر و ریزتر در حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله سینما، کتاب و موسیقی مطرح کرده‌اند و همواره تذکراتشان را هم در این خصوص بیان کرده‌اند که مجموعه کلمات ایشان در این زمینه بسیار مفصل و مجموعه‌ای عظیم و قابل توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من حتی قبل از اینکه به وزارت ارشاد بیایم، همه سخنان ایشان را که در رابطه با موضوعات مختلف فرهنگی و هنری بیان کرده‌اند، مطالعه کرده‌ام و همانطور که گفتم سعی می‌کنیم مطابق با این نظرات عمل کنیم. البته عمل کردن به تک‌تک این نظرات با توجه به اینکه جامعه ما، یک جامعه گسترده و متنوع است و ایده‌ها و اندیشه‌های مختلفی در آن ارائه می‌شود، دشوار است ولی تلاش ما این است که مبانی و چارچوب‌هایی که رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند، رعایت کنیم.

جنتی تصریح کرد: بنده شخصاً از وجوه مختلف امام (ره) دو نکته را آموخته‌ام؛ اول بحث فقاهت ایشان و اعتقاد ایشان به فقه پویا و حکومتی است. در گذشته و در رژیم سابق، آنچه درباره فقه در جامعه مطرح بود، عموماً فقهی غیرپویا و گوشه‌نشین بود، اما ایشان فقه را به حکومت آوردند و بر همین اساس بود که جمهوری اسلامی را پایه‌ریزی کردند.

وی ادامه داد: نکته دومی که از ابعاد وجودی امام آموخته‌ام، روحیات معنوی ایشان بود، ایشان سالیان درازی در قم و در یک گوشه‌ای کناره گرفته بودند و برای خودسازی این کار را انجام دادند و بعدها هم در سخنرانی‌هایشان همواره به دولتمردان و مسئولان دولتی توصیه می‌کردند که اولین کاری که باید انجام دهند، خودسازی است و بعد از آن باید بیایند جامعه را هم پاک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.