قدس آنلاین یزد - نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضايی در استان یزد با رویکرد دعاوی حقوقی در مراسمی با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان یزد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، ريیس کل دادگستری استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت کاهش معطلی مردم در ارائه دادخواست‌های خود، اظهار داشت: دفاتر الکترونیک قضائی در استان‌ها ویژه پرونده‌های حقوقی شروع به فعالیت کرده است.

"محمد رضا حبيبي با بیان این که دعاوی ارجاعی به دادگستری در دو نوع کیفری و و حقوقی است، افزود: دعاوی کیفری که مربوط به شکایت‌ها و جرائم می‌باشد، همان روال سابق را دارد.

حبيبي خاطرنشان ساخت: شروع این نوع دعاوی به این صورت است که افراد باید با مراجعه به دادسرا اقدام به ارائه شکایت خود کنند، این نوع شکایت‌ها تشریفات خاصی نیاز ندارد و افراد می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

ربیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: نوع دوم دعاوی، دعاوی حقوقی است که از این به بعد افراد می‌توانند با مراجعه به این دفاتر الکترونیک، نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام نمایند.

"سیدعلی اکبر میروکیلی" مدیر این دفتر خدمات الکترونیک قضايی هم در این مراسم با اشاره به اینکه دوره فعالیت آزمایشی این دفتر از 14 اردیبهشت امسال آغاز شده، گفت: تاکنون 127 پرونده حقوقی توسط این دفتر ثبت شده است.

وی افزود: این دفتر الان به طور متوسط روزانه 15 پرونده مراجعه را ثبت می‌نماید و میزان مراجعات با توجه به افزایش سرعت ثبت پرونده بیشتر شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.