عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، گفت: امام‌خمینی(ره) پرچم منتظران واقعی مهدویت را در جهان به اهتزار در آوردند.

امام‌خمینی(ره) پرچم منتظران واقعی را برافراشتند

حجت الاسلام «رضا ایمانی» در گفت‌وگو باایسنا،با گرامی‌داشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی برجسته بود که در جهت تحقق حکومت الهی، انقلاب را رقم زد.

این استاد برجسته دانشگاه خاطرنشان کرد: ایشان با وحدت اسلامی و با شعار استقلال و آزادی، حکومتی دینی تشکیل داد در واقع نهضت امام خمینی(ره) به فرهنگ انتظار و عدالت‌خواهی هویت بخشید.

وی تصریح کرد: ایشان در رابطه با انتظار فرج فرمودند: همه ما انتظار فرج داریم و باید در این انتظار، خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق یابد و مقدمات ظهور ان‌شاءا... تهیه بشود.

حجت الاسلام ایمانی خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر ظلم و ستم از مصادیق ظهور منجی است و امام خمینی(ره) آن را در جریان انقلاب خود احیا کرد تا مسلمانان نسبت به سرنوشت خود و ستم ظالمان بی‌تفاوت نباشند.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) با ایجاد مکتبی بزرگ و ارزشمند به مردم یادآوری کرد که اسلام تکلیف بزرگی را در ظلم‌ستیزی و انتظار برای ظهور منجی را بر عهده ما نهاده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی خود زمینه‌ی آماده‌سازی برای ظهور را در جامعه اسلامی فراهم آورد.

وی گفت: در واقع امام راحل(ره) تشکیل انقلاب اسلامی را منزلگاهی برای رسیدن به سر منزل مقصود و تشکیل حکومت عدل می‌دانستند.

حجت الاسلام ایمانی خاطرنشان کرد: وظیفه و رسالت سنگینی در حفظ حکومت دینی و ایجاد بسترهای لازم برای ظهور منجی برعهده ماست.

وی تصریح کرد: حکومت دینی امانتی بزرگ است که باید آن را تا زمان موعود منجی و نجات بشریت حفظ کنیم و در جهت حفظ آن جان فشانی کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.