امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا در بحث مذاکرات هسته ای می گوید ما نگران هستیم که ایران بمب اتم بسازد، درحالی که ساخت این گونه سلاح ها با فقه ما سازگاری ندارد.

 ساخت سلاح هسته ای با فقه ما سازگاری ندارد

به گزاریش ایرنا، آیت الله سیداحمد خاتمی در آیین جشن ولادت با سعادت حضرت مهدی موعود (ع) در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) کاشان اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا در بحث هسته ای خودشان را به طناب پوسیده آمریکا گره زده اند.

وی با اشاره به اینکه 220 نماینده پارلمان آمریکا با صراحت گفته اند ایران باید اجازه ورود به مراکز نظامی را بدهد، تصریح کرد: این مراکز خط قرمز مردم ایران محسوب می شود و اگر جاسوسان بخواهند نزدیک این مراکز بشوند ملت ایران قلم پاهایشان را خواهند شکست.

خطیب موقت تهران گفت : آمریکا، حمایت ایران از کسانی که برای شرافت وطنشان دفاع می کنند را تروریست می داند اما خودشان از رژیم تروریستی صهیونیستی حمایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که رژیم صهیونیستی دارای400 کلاهک هسته ای و 400 بمب اتم است که زیر نظارت آژانس بین المللی هم نیست و کسی هم نگران این رژیم تروریستی و جنایتکار نیست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اظهارات احمقانه سران رژیم صهیونیستی در مورد حمله به ایران با سلاح اتمی نیز گفت: این احمق ها نمی دانند که اگر این رفتار از آنان سربزند، باید آینده این رژیم جعلی را با تلی از خاک تلاویو و حیفا بنویسند و دیگر اثری از آنان بر روی زمین باقی نخواهد ماند چون ما ملتی حسینی و عاشورایی داریم و فریادش هیهات من الذله است.

وی همچنین تصریح کرد: تا هنگامی که شیطنت های آمریکا وجود دارد، شعار مرگ بر آمریکا ملت ایران هم ادامه خواهد داشت.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری جامعه را به دو جامعه جاهلیت و جامعه محمدی و مهدوی تقسیم کرد و گفت: آنچه که امروز در عربستان می گذرد بی تردید جامعه اسلامی نیست.

وی یادآور شد: دولتمردان عربستان سعودی بی رحمانه زنان، کودکان و کهنسالان را می کشند و اجازه کمک رسانی به مجروحان مظلوم و بی دفاع را هم نمی دهند.

وی افزود: بدتر از این جامعه جاهلیت، آمریکای جنایتکار است که در زمان جنگ، سلاح و تجهیزات آنها را تامین و در سازمان ملل هم از جنایتکاران حمایت می کند.

آیت الله خاتمی، عصر غیبت را عصر به صحنه آوردن دین خدا در حد توان بیان کرد و افزود: بنابراین باید هرچه که در توان داریم بر روی کارآمدن این جامعه مهدوی تلاش کنیم.

وی با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران گفت: نفوذناپذیری در مقابل دشمنان، کینه نداشتن و مهربانی با یکدیگر و دوست داشتن خداوند از جمله ویژگی های افراد در جامعه مهدوی است.

وی تاکید کرد: دشمنان ما پنج هدف اساسی دارند که مهمترین آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی است و به همین علت هنوز مذاکرات هسته ای به پایان نرسیده که بحث حقوق بشر و یا حمایت ایران از حزب الله را مطرح می کنند.

وی فشار آوردن به مردم برای اینکه مقابل نظام بایستند، انتقام گرفتن 36 ساله از انقلاب اسلامی ایران و تحقیر ملت ایران را از دیگر اهداف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان و تاکید کرد: دشمنان می خواهند دین اسلام در کشور ایران حاکم نباشد.

آیت الله خاتمی یکی دیگر از اهداف دشمن را دو قطبی کردن جامعه ایران برشمرد و گفت: دشمنان براین عقیده اند که متدینین و طرفداران ولایت نمی خواهند توافق نامه ای صورت بگیرد و یا سامان پیدا کند و گروه دیگری چنین چیزی می خواهند و اینها نمی گذارند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ما دو قطبی نیست، زیرا رهبری مقتدر، شجاع، مدیر و مدبر داریم.

امام جمعه موقت تهران همچنین یادآور شد: روسای قوا همه تسلیم ولایت هستند و خطوط قرمز ولایت را رعایت می کنند.

وی فدایی بودن ولایت فقیه را از دیگر راهکارهای مقابله با دشمنان نظام عنوان کرد و گفت: جامعه ایران 36 سال است که جامعه ولایی بوده، هست و همواره خواهد ماند.

در این آیین آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، فرماندار، جمعی از مسوولان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.