قدس آنلاین- احمد فیاض: گالری «متیک» کشور مالزی؛ میزبان نمایشگاهی با عنوان «رنگ و صلح» از عکس های سفری «حمید سلطان آبادیان» می شود.

مالزی؛ میزبان نمایشگاه عکاس مشهدی

بنابر گزارش قدس آنلاین؛ «حمید سلطان آبادیان» طی گفتگو با خبرنگار ما در همین رابطه گفت: این نمایشگاه متشکل از تعداد 34 عکس سفری با دوچرخه در جاده ابریشم و در اندازه های 70 در 50 و  50 در 50 سانتیمتر، به مدت دو هفته از عصر یکشنبه 17 خرداد 94 در گالری «متیک» کشور مالزی گشایش می یابد.

این عکاس نام آشنای مشهدی که نامش با عکاسی سفر با دوچرخه گره خورده، در ادامه افزود: نمایشگاه «رنگ و صلح» نمایشگاه انفرادی است که همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی هنرمندان شرق آسیا و اقیانوسیه در مرکز توریسم مالزی افتتاح می گردد و در حاشیه آن نیز ورکشاپی با موضوع « عکاسی در سفر» برگزار خواهم داشت. عکس های این نمایشگاه نگاهی به رنگ ها، شادی ها و زندگی روزمره در کشورهای مسلمان دارد.

این هنرمند عکاس مشهدی که از کوالالامپور با خبرنگار قدس آنلاین گفتگو می کرد با اشاره به مجموعه سفرهای عکاسانه اش با دوچرخه توضیح داد: سفر با دوچرخه در مسیر راه ابریشم که از دی ماه 90 شروع و در دی 1391 پایان یافت. البته سفرهای دیگری قبل از آن با دوچرخه مانند سفر 20 روزه به کشور ترکیه و سوریه داشتم و پیش از این نمایشگاهی از عکس های آن سفرها با عنوان «سکوت، خلوت و تنهایی» در مشهد برگزار شد.

در عین حال عکس های سفر یکساله در مسیر جاده ابریشم که از 11 کشور هند، بنگلادش، مالزی، اندونزی، چین، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان و... عبور داشتم؛ تنها در دو نمایشگاه گروهی با محوریت مساجد کشور مازی و مسلمانان کشور چین به همت حوزه هنری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد. به عبارتی این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه انفرادی حاصل از عکس های به ثبت رسیده من طی سفر جاده ابریشم، در یک کشور خارجی است.

وی همچنین در ادامه، نوید چاپ کتاب سفرنامه مصور را داد و گفت: این کتاب در دست چاپ و در مرحله ویراستاری است.

«سلطان آبادیان» در پایان گفتگو از تداوم برگزاری نمایشگاه در کشورهای خارجی خبر داد. نمایشگاه هایی که در آینده و بصورت گروهی با مشارکت چند تن از هنرمندان نقاش و عکاس در کشورهای دانمارک، آلمان، استرالیا، مالزی، بلژیک و ایتالیا گشایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.