عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، وحدت را مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) دانست و تاکید کرد: همه آحاد مردم ایران اعم از شیعه و سنی، مسیحی، زردشتی و یهودی با لبیک به ندای امام (ره) انقلاب را به پیروزی رساندند و از دستاوردهای آن دفاع کردند.

  وحدت مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری روز شنبه در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو به اشتراکاتی از قبیل خدا،پیامبر، قبله ،قرآن و حج در بین مسلمانان اشاره کرد و افزود:مسلمانان باید بر روی نقاط مشترک متمرکز و از اختلافات دوری کنند.

به گفته وی، دشمنان با ایجاد اختلاف بین مسلمانان در صدد دستیابی به اهداف شوم خود هستند و لازم است مسلمانان درمقابل این توطئه ها هوشیاری خود را حفظ کنند.

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی به ویژگی های اخلاقی و شخصیتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و ادامه داد:سیره عملی امام(ره) و ایمان و اخلاص ایشان سبب شد که در دلهای مسلمانان و مردم ستمدیده جهان قرار گیرد.

ناطق نوری توضیح داد:وقتی ایمان و عمل صالح در فردی عینیت پیدا کند ،خداوند محبت این فرد را در دلها قرار می دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مرور حوادث و رویدادهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت:انقلاب اسلامی پس از پیروزی با مشکلات زیادی روبه رو شد اما با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) این مشکلات را پشت سر گذاشت.

وی عزت امروز کشور را مرهون رهبری حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد که اکنون ایران از مستقل ترین کشورها است.

غلامرضا انصاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هندوستان نیز در این مراسم با تجلیل از عشق و ارادت مردم هند به امام خمینی(ره) گفت: امسال نیز شاهد برگزاری چندین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرهای مختلف هندوستان در شهرهای دهلی، حیدرآباد و کشمیر بودیم که با شکوه خاصی و با حضور اقوام، مذاهب، مسلمانان و غیر مسلمانان برگزار شد.

انصاری، وحدت را مهمترین پیام امام خمینی(ره) به مسلمانان دانست و ادامه داد:وحدت تنها راه مسلمانان برای مقابله با توطئه های دشمنان است و زمینه عزت هرچه بیشتر مسلمانان را فراهم می کند.

مولانا مفتی مکرم احمد امام جمعه مسجد جامع فتحپوری دهلی نیز در این مراسم گفت:اگر مسلمانان به توصیه های امام خمینی(ره) گوش فرا می دادند اکنون غده سرطانی اسراییل نمی توانست به حیات خود ادامه و بر علیه مسلمین توطئه کند.

وی افزود:مسلمانان جهان باید طبق توصیه های امام خمینی(ره) با یکدیگر متحد شوند تا هویت اسلامی مسلمانان به خطر نیفتد.

مولانا نعیم عباس عابدی از خطبای برجسته مسلمان هند از امام خمینی(ره) به عنوان فرزند عاشورا یاد کرد و افزود:بنیانگذار جمهوری اسلامی با پیروی از امام حسین (ع ) و با تکیه بر فداکاری و ایثارگری، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و همواره عامل وحدت مسلمانان بوده است.

مولانا رفیق قاسمی دبیرکل جماعت اسلامی هند نیز بر عمل به افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) تاکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام(ره) با یاری خداوند و حمایت مردم در مقابل باطل پیروز شد .

شاهد مهدی رییس پیشین دانشگاه ملی اسلامی دهلی با تحلیل از شخصیت برجسته امام خمینی(ره) به عنوان عالمی وارسته و با نفوذ در سراسر جهان، اظهار امیدواری کرد که پیام وحدت ایشان راهگشای حل مسایل و مشکلات امت اسلامی در سراسر جهان باشد.

شایق شاکهنوی و برهان قاسمی از شاعران مطرح هند نیز در این مراسم اشعاری را در مدح امام خمینی(ره) و ضرورت اتحاد میان مسلمین قرائت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.