رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: تنها راه تداوم حیات جامعه بازگشت به مبانی دینی و اخلاقی است. در صورتی که کانون خانواده تضعیف شود، حیات جامعه نیز به خطر خواهد افتاد؛ برای تداوم حیات خانواده ایرانی، اسلام را باید الگو قرار دهیم.

ملاک‌های قرآنی فراموش شده برای یک زندگی

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در پاسخ به این پرسش که ملاک‌های قرآنی فراموش شده برای یک زندگی اسلامی ویژه جوانان چیست؟ گفت: آنچیزی‌ که ما به عنوان فلسفه و شریعت الهی از آن صحبت می‌کنیم، یعنی آن چیزی که خداوند متعال برای بشر مقدر کرده است؛ خداوند فلسفه زیست بشر را بیش از آن چیزی که بشر می‌فهمد برای انسان تجهیز کرده است.

نمی‌توانیم با الگو‌های غربی خانواده موفقی داشته باشیم

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با بیان اینکه جوانان باید الگوی خود را شریعت و مبانی اخلاقی اسلامی بدانند، ادامه داد: در حوزه خانواده مجموعه مطالعات نشان می‌دهد که ما باید به چهارچوب مبانی دینی، اخلاقی و شرعی برگردیم؛ چراکه نمی‌توانیم با الگو‌های غربی خانواده موفقی داشته باشیم.

وی افزود: تغییر و تحولات اجتماعی امروز متوجه عموم جامعه به‌ویژه نسل جوان است و به تعبیر مقام معظم رهبری اگر تحولات اجتماعی به تغییر باور‌ها و اعتقادات منجر شود سبک زندگی تغییر می‌کند.

روابط میان اعضای خانواده بسیار کمرنگ شده است

وی با اشاره به اینکه امروزه جوانان با خانواده فاصله بسیاری گرفته‌اند، افزود: با وجود الگو‌های غربی و ابزار جدید، متاسفانه جوانان به جای ارتباط با اعضای خانواده تمایل به ارتباط‌گیری با هم سن و سالان خود دارند و روابط میان اعضای خانواده بسیار کمرنگ شده است و این موضوع موجب آسیب‌های جدی خواهد شد.

تداوم حیات جامعه در بازگشت به مبانی اخلاقی است

صالحی امیری گفت: برای تداوم حیات خانواده ایرانی، اسلام را باید الگو قرار دهیم. تنها راه تداوم حیات جامعه بازگشت به مبانی دینی و اخلاقی است. در صورتی که کانون خانواده تضعیف شود، حیات جامعه نیز به خطر خواهد افتاد.

الگوی مطالبات خانواده ایرانی دچار تغییر شده است

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به دشوار شدن پیش شرط‌های تشکیل خانواده گفت: الگوی مطالبات خانواده ایرانی دچار تغییر شده است. پیش نیازهایی تعریف شده است که خارج از توان طرفین است لذا زندگی با چالش‌های جدی شروع می‌شود و نتیجه آن شکافی است که در خانواده ایجاد شده است.

باید از منبع وحی و شریعت پیروی و ارتزاق کنیم

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: اگر بناست که به سعادت برسیم باید از منبع وحی و شریعت پیروی و ارتزاق کنیم و هیچ راهی جز این نیست که همه به این باور برسیم که راه حیات و نجات جامعه بازگشت به مبانی دینی و شرعی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.