قدس آنلاین- سبزوار :  مسوول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: متوسط کنونی سرانه مصرف گوشت ماهی در این شهرستان نسبت به سال ۱۳۸۰ حدود ۶۰ برابر شده است.

رشد۶۰ برابری سرانه مصرف ماهی در سبزوار

محمد نبوی فرد ساعتی پیش در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار متوسط سرانه مصرف کنونی ماهی در این شهرستان را شش کیلوگرم عنوان کرد وافزود : این میزان در سال 1380 حدود 100 گرم بوده است .

وی میزان متوسط سرانه مصرف ماهی در کشور را هشت کیلوگرم و در جهان  رابالغ بر 18 کیلوگرم ذکرکرد  و یاد اور شد : باید در جهت ترویج فرهنگ استفاده بیشتر از گوشت ماهی در میان خانواده ها تلاش کرد.

مسوول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار دسترسی آسان مردم به مراکز تولید و فروش ماهی، برگزاری کلاسهای آموزشی طبخ آبزیان و آشنایی با فواید آبزیان را بخشی از دلایل افزایش مصرف ماهی در این شهرستان دانست .

وی با بیان اینکه سبزوار با تولید سالانه هزار و 466 تن ماهی سردابی و گرمابی برای دومین سال متوالی در خراسان رضوی مقام نخست را کسب کرده است تصریح نمود : در این راستا نیز حدود دو میلیون و 460 هزار قطعه بچه ماهی در 115 استخر دومنظوره در این شهرستان رها سازی شده بود.

وی با اشاره به اینکه حدود 25 درصد تولیدات ماهی گرمابی و سردابی خراسان رضوی مربوط به شهرستان سبزوار می باشد خاطر نشان کرد : هم اینک 1500 منبع آبی در شهرستان سبزوار وجود دارد که تنها هفت درصد آن دومنظوره بوده و برای تولید ماهی استفاده می شود.

نبوی فرددر عین حات اظهار داشت : منابع آبی سبزوار قادر است تولیدات ماهی سردابی و گرمابی را تا 600 تن در سال افزایش دهد.

بیشتر گونه های ماهی گرمابی و سردابی در سبزوار شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان است.  / انتهای پیام  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.