مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: سنددار شدن اموال روستاییان موجب می‌شود اسکان مردم در روستاها افزایش یابد.

 اعطای وام به ۱۵ هزار نفر روستایی برای ساخت مسکن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس محمد اکبرزاده امروز در جلسه بنیاد مسکن سیاهکل گفت: استان ما دو میلیون و 500 نفر جمعیت دارد که حدود یک میلیون نفر آن در روستاها زندگی می‌کنند. بر این اساس توجه به این قشر، به دلیل اینکه زیرساخت توسعه اقتصادی در کشور در انحصار آنان است، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 500 سند صادر شده است و در سال 93 در سیاهکل 600 جلد سند و در روستای لیش هم ۱۱۰ سند صادر شده است که امیدواریم در سال ۹۴ در این شهرستان در این خصوص رشد چشمگیری شاهد باشیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان، سند را یک امنیت برای روستاییان تلقی کرد و ادامه داد: یکی از راه‌های ارتقای منزلت اجتماعی مردم روستا، سنددار کردن اموال آنان است که موجب اسکان مردم در روستاها خواهد شد.

 

600 جلد سند مالکیت روستایی در شهرستان سیاهکل صادر شد

 

اکبرزاده تصریح کرد: از ابتدای سال ۸۴ تاکنون، 100 هزار خانه مسکونی ساخته شده است و امسال هم به ۱۵ هزار نفر دیگر جهت ساخت منزل مسکونی در روستا وام خواهیم داد.

 

وی گفت: در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، با همکاری مشترک بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک شهرستان سیاهکل تعداد 600 جلد سند مالکیت روستایی در سال 1393 در شهرستان سیاهکل صادر شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام توجه به روستاییان را به عنوان یک اصل قلمداد کرد و در جهت خانوار شدن مردم این قشر تلاش زیادی انجام داده است.

 

سنددار کردن موجب خواهد شد تا درگیری‌ها در روستا کمتر شود

 

در ادامه این جلسه محمدیان معاون فرماندار سیاهکل گفت: هرچقدر از عمر انقلاب می‌گذرد آثار تفکرات امام راحل بیشتر نمایان می‌شود که یکی از این نتایج، تاسیس بنیاد مسکن است که در ابتدا هدفش فقط ساخت منزل مسکونی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه بود.

 

وی اضافه کرد: اما امروز دیدگاه در بنیاد مسکن متفاوت شده و اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از آنها سنددار کردن مالکیت است.

 

محمدیان افزود: هرچند این شهرستان در ابتدا گام‌های آهسته‌تری در این زمینه برداشته، اما امروز روند بهتری پیدا کرده است، لذا امید داریم که این پروسه با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

وی تصریح کرد: سنددار کردن مالکیت موجب خواهد شد تا درگیری‌ها و نزاع‌ها در روستا کمتر شود و املاک ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.