۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 288350

یکی از اعضای گروه تروریستی داعش، اقدام به گرفتن یک عکس سلفی از خودش کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی قرار داد ولی نکته عجیب این عکس این بود که فرد یاد شده، آن‌ را درست در مقابل مقر عملیاتی داعش گرفت.

احمقانه‌ترین سلفی تاریخ
 
 یکی از اعضای داعش با گرفتن یک عکس سلفی درمقابل پایگاه عملیاتی این گروه تروریستی موجب شد تا موقعیت این پایگاه برای نیروهای نظامی هویدا شده و تنها 22 ساعت بعد، زیر حمله بمب‌افکن‌ها با خاک یکسان شود.

شبکه‌های اجتماعی به صورت واضحی مرزهای جهانی ما را دگرگون کرده‌اند و تقریبا هر فردی با هر اعتقاد و هر نوع گویش و موقعیت مکانی را می‌توان در این شبکه‌ها پیدا کرد. حال ممکن است این افراد انسان‌های خوبی نباشند و در بسیاری از موارد حتی شاهد حضور اعضای گروه‌های تروریستی در شبکه‌های اجتماعی نیز بوده‌ایم. فعالیت‌های اعضای القاعده در توییتر تا حضور اعضای داعش در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر و اینستاگرام را می‌توان اثباتی بر این ادعا دانست. حال یکی دیگر از موارد همه‌گیر دنیای امروزی یعنی گرفتن عکس‌های سلفی، با این موضوع دست به دست هم دادند تا یکی از عجیب‌ترین رخداد‌های ممکن اتفاق بیفتد.

یکی از اعضای گروه تروریستی داعش، اقدام به گرفتن یک عکس سلفی از خودش کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی قرار داد ولی نکته عجیب این عکس این بود که فرد یاد شده، آن‌ را درست در مقابل مقر عملیاتی داعش گرفته بود و به همین دلیل نیز عملا موقعیت مکانی این پایگاه تروریستی را به تمام جهان نشان داده بود.

نتیجه این امر این بود که نیروهای نظامی که تا به آن زمان موفق به شناسایی این مقر نشده بودند، با کمک این عکس، آن را شناسایی کرده و تنها 22 ساعت پس از پست شدن آن در شبکه‌های اجتماعی، ساختمان یاد شده را بمباران کردند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی به صورت ناخواسته برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مفید واقع شد‌ه‌اند. شایان ذکر است که عملیات بمباران، موفقیت‌آمیز بوده و این ساختمان به صورت کامل نابود شده است.

منبع:مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.