یکی از مراجع تقلید گفت: خیلی ساده لوحی است که فکر کنیم اگر توافقی در پرونده هسته‌ای شود غربی‌های زالوصفت دست از سر ما بر می‌دارند.

نظر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره بهانه‌جویی غربی‌ها در مذاکرات

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی روز چهارشنبه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و اعزام گروه‌های تبلیغی به سراسر کشور اظهار کرد: سزاوار است مبلغان دینی امسال روی سه مسئله تاکید داشته باشند که شامل مسائل اخلاقی، توصیه به صرفه‌جویی و دعوت مردم به وحدت است.

وی در اهمیت توجه دادن مردم به رعایت مسائل اخلاقی گفت: اگر مسائل اخلاقی متزلزل شود، اسلام متزلزل می‌شود و اگر این طور شود، نظام و استقلال ما متزلزل می‌شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: سعی کنیم در مورد مسائل اخلاقی اعم از حجاب، اختلال زن و مرد، اجناس تقلبی، طلاق‌های فراوان و بی‌دلیل و... بیشتر با مردم صحبت کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار توجه مبلغان دینی به تبیین فرهنگ صرفه جویی در ایام تبلیغی ماه رمضان شد و افزود:‌ما در شرایط تحریم هستیم و معلوم نیست این تحریم تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه ما باید آبرومندانه زندگی کنیم اما از ریخت و پاش پرهیز کنیم، به بیان برخی ریخت و پاش‌ها در مجالس اشاره کرد و گفت: در نامه‌‌ها برای ما می‌نویسند که در خیلی از مناطق برنامه‌های ناموزون وجود دارد و صاحبان این مجالس زیر بار بدهی‌های زیاد می‌روند.

وی این رویه را مخالف دستور اسلام دانست و تاکید کرد: اسلام دستور می‌دهد کسانی که از دنیا می‌روند خانواده او پخت و پز نداشته باشند و همسایه‌ها و بستگان دیگر برای آنها غذا تهیه کنند ولی متاسفانه ما مصیبت‌زدگان را به مصیبت دوم مبتلا می‌کنیم.

به اعتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی این کارها برای آبروهای خیالی است که حتی یک ریال ارزش ندارد.

دامن زدن به اختلافات سم کشنده است

وی از مبلغان دینی خواست که در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان، مردم را به وحدت و اتحاد دعوت کنند و در اهمیت این مسئله گفت: الان بیش از همیشه نیاز به وحدت و اتحاد در جامعه داریم.

این مرجع تقلید با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: خیلی ساده لوحی است که فکر کنیم اگر توافقی در پرونده هسته‌ای شود غربی‌های زالوصفت دست از سر ما بر می‌دارند. اینها تا اسرائیل را به رسمیت نشناسیم دست بر نمی‌دارند.

وی با بیان اینکه ایران یک کشور مستقل است و اینها نمی‌خواهند ایران در منطقه باشد، گفت: اصل استقلال و نظام و سربلندی ما برای آنها مزاحم است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با طرح این سئوال که چرا غربی‌ها داعش را تقویت می‌کنند؟ اظهار کرد: آنها به عراقی‌ها گفتند نباید گروه‌های مردمی جهادی وارد جنگ شوند. آنها دنبال این هستند که ارتش عراق شکست بخورد و عراق تجزیه شود. این تفکر شرم آور و مضحک است.

مبادا مسائل هسته‌ای و انتخابات باعث اختلاف شود

وی ادامه داد: اینها ول کن نیستند، بنابراین مبادا مسائل هسته‌ای و انتخابات باعث اختلاف شود. اختلاف در شرایط فعلی سم کشنده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر توافق هسته‌ای صورت بگیرد غربی‌ها باز هم بهانه‌جویی خواهند کرد، افزود: در برابر دشمنی که دست بر نمی‌دارد و هر روز با بهانه تازه می‌خواهد توافق را به شکست بکشاند، باید وحدت داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام همه باید فرمان رهبری باشیم وهرچه ایشان راهبرد وبه منافع کشور صلاح میداند همین خط منش باید درما هم وجود داشته باشد همه ما باید به عمر با برکت رهبرمان ایت الله خامنه ای دعا کنیم وسایه ایشان ازملت ایران کم نشود