استاندار خراسان رضوی گفت: حیات انسان وابسته به محیط زیست سالم، تداوم زندگی در تنوع زیستی نیز مرهون حفاظت از زیستگاههای طبیعی و مقابله با تخلفات تخریب کننده آنان است لذا خدمات حوزه حفاظت محیط زیست قابل ارزشگذاری ریالی نیست.

خدمات حفاظت محیط زیست قابل ارزشگذاری نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، اداره کل محیط زیست خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از علیرضا رشیدیان در جمع مدیران و روسای ادارت ستادی حفاظت محیط زیست این استان گزارش داد: بر همین اساس دولت تدبیر و امید اشتهار به دولت سبز دارد و نگرش آن حفظ و احیا محیط زیست است لذا حوزه های مختلف حفاظت از منابع حیاتی در بسیاری از دانشگاهها درحال بررسی و پیگیری می باشد.

وی گفت: موضوع کاهش آلاینده ها و استنشاق قریب 50 درصد هوای پاکتر نسبت به پارسال از جمله مباحثی بوده که مرهون پیگیری جدی دولت در تامین سوخت پاک و استاندارد در خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: برای آشنایی جوانان با مباحث مرتبط با محیط زیست و حفظ تنوع زیستی می بایست از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و فعالان این حوزه نیز به بهترین شکل استفاده کرد.

وی رسانه ها، آموزش و پرورش و فضای مجازی را نیز بهترین گزینه برای توسعه فرهنگ سازی در موضوع حفاظت محیط زیست دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این نشست معرفی هزار و 230 متخلف شکار و صید به مراجع قضایی در سال گذشته، 183 نفر در دو ماه نخست امسال و کشف و ضبط 26 اسلحه غیرمجاز را از مهمترین اقدامات یگان حفاظت محیط زیست در این استان برشمرد.

حمید صالحی در خصوص پایش منابع آلاینده نیز به شناسایی هفت هزار و 200 منبع در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در این چارچوب پارسال سه هزار واحد مورد پایش مستقیم قرار گرفت و 357 صنعت آلاینده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین ساماندهی 11 هزار تن لجن اسیدی خطرناک در خراسان رضوی و ارزیابی پروژه های عظیم زیست محیطی را از دیگر اقدامات برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حوزه استقرار صنایع نیز با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با کمتر از 10 درصد متقاضیان ساخت واحدهای صنعتی به دلیل مغایرت فعالیت آنها با اصول زیست محیطی مخالفت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.