مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: برخی افراد با ترویج خرافات و فریبکاری به دنبال سودجویی از بحث مهدویت هستند که مردم باید در مواجهه با این افراد از دین و اعتقادات خود مراقبت کنند.

مردم مراقب فریب ها و خرافات رایج شده در بحث مهدویت باشند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام داوود نمازی روز چهارشنبه در جشن مشترک دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی همدان افزود: متاسفانه در سال های اخیر در بحث ولی عصر(عج) برخی افراد سودجو صحبت هایی می کنند که همگی ناقص، زایل و خرافی هستند.

وی ادامه داد: این افراد برای خود دکان هایی از این طریق باز کرده اند و در ادعای های دروغین خود همواره به خدمت امام زمان(عج) می رسند و با بیان سخنان کذب مدعی آوردن خبر از جانب ایشان هستند.

وی اضافه کرد: اگر ملاقاتی با امام زمان (عج) انجام شود مخصوص انسان های خاص با درجات دینی بسیار بالا است.

وی عنوان کرد: وظیفه ما در دوران غیبت امام عصر(عج) چاپ کتاب راه های ملاقات با ایشان نیست چرا که ایشان در جمع مردم حضور دارند و این مردم هستند که با چشم دل باید خود را به ایشان نزدیک کنند.

وی ادامه داد: اهل بیت (ع) راه را برای ما مشخص کرده اند و در احادیث مختلف نیز آمده است که با انتظار واقعی و پیاده کردن رفتار و اخلاق دینی در جامعه می توان از منتظران واقعی امام دوازدهم شد.

حجت الاسلام نمازی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانشجویان گفت: هدف از تحصیل تنها نباید مدرک گرایی و کسب القاب شغلی باشد و اگر کسی تنها با این اهداف تحصیل کند نمی تواند بهره لازم را از علم ببرد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت ادامه داد: علمی با ارزش است که در کنار افزایش بندگی افراد بتواند توفیق خوب بندگی کردن را نیز نصیب دیگران کند.

وی با بیان اینکه دو دستگی بین حوزه و دانشگاه از حربه های شیطان است عنوان کرد: تمام افراطی گری ها در همه زمینه ها ناشی از عدم تعقل و جمود فکری است و اگر انسان متدین اهل تعقل باشد هیچگاه دچار غرور و افراطی گری نمی شود.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت تصریح کرد: اعتدال شعار دین بوده و دین بر مشی افرادی تاکید دارد که از افراط و تفریط به دور باشند.

وی اضافه کرد: ما کسی را از قطار انقلاب پیاده نمی کنیم مگر اینکه خود فرد اصرار بر فاصله گرفتن داشته باشد.

وی گفت: اما برخی مواقع نیز با سر زدن اشتباه از یک نفر می خواهند وی را از انقلاب جدا کنند که نباید تا این حد افراط شود چرا که با مداومت بر این کار دیگر کسی در دایره باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه ایرانیان باید به فکر دین و کشورشان باشند اضافه کرد: با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی ما کشوری 70 میلیونی هستیم که دین اکثر ما نیز شیعه است پس سعی کنیم به یکدیگر آزار نرسانیم و به فکر هموطنان خود باشیم چرا که حتی بهترین دوستان کشور نیز مدافع منافع خود هستند.

هشت هزار و 700 دانشجو در19 مرکز فعال علمی کاربردی استان همدان تحصیل می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.