آیت الله واعظ طبسی در دیدار اعضای هیأت مدیره بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی بر لزوم انجام پژوهش های عمیق، منطقی و اصولی و پرداختن به موضوعات متناسب با نیاز روز جامعه تاکید کرد.

انجام پژوهش های عمیق، منطقی و اصولی متناسب با نیاز روز جامعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: در فعالیتهای علمی و پژوهشی باید کارها را عمیق، منطقی و اصولی دنبال کرد و نباید تحت تاثیر شعارها قرار گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سابقه تاسیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: به شهادت و گواهی بسیاری از صاحب نظران، کارهای فاخر و قابل توجهی در این مرکز پژوهشی صورت گرفته و از ابتدای تاسیس بنیاد، همواره جمعی از محققان حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر و با صمیمیت همکاری کرده اند.
مدیرعالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امروز در دنیای مجازی و مجموعه های خبری، اسلام و به ویژه تشیع به طور جدی مورد حمله استکبار جهانی و ایادی مزدورش قرار گرفته است.
وی در ادامه گفت: شرایط امروز کاملا متفاوت با گذشته است و به استفاده از نیروهای جوان، خوش فکر، با استعداد، خلاق، اهل منطق و استدلال نیاز داریم و در کنار آن، استفاده از تجارب علمی افراد با تجربه و باسابقه می تواند بسیار راهگشا باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: بر روی همین گروه موسوم به داعش، کارهای فکری عجیبی علیه تشیع انجام می گیرد. اول با کار فکری و سپس با پول و منابع هنگفتی که در اختیارشان قرار می دهند، علیه اسلام اصیل و تشیع آنان را تهییج می کنند.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت پژوهشگران بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در انجام کارهای تحقیقی و پژوهش های محوری، بیان داشت: اینکه پرداختن به چه موضوعات و عناوینی مورد نیاز روز کشور و جهان اسلام است و کدام یک در اولویت قرار دارد نیز بسیار حائز اهمیت است.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: مشورت گرفتن و ارتباط با سایر مراکز دانشگاهی به شرط حفظ استقلال بنیاد، دقت در انتخاب پژوهشگران متعهد و مراقبت از نفوذ جریانهای فکری و سیاسی غیرقابل قبول و پرداختن به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بر طبق مبانی اسلام و معرفی اسلام ناب و معارف والای اهل بیت(ع) از موضوعاتی است که بایستی با جدیت پیگیری شود.
آیت الله واعظ طبسی با اشاره به توفیقاتی که توسط دانشگاه علوم اسلامی رضوی در زمینه موضوعات پژوهشی و علمی کسب شده، بیان داشت: از ظرفیت اساتید و دانشجویان این دانشگاه نیز می توانید برای توسعه گستره فعالیت های تحقیقاتی بهره ببرید.
وی با ابراز رضایت از عملکرد حجت الاسلام و المسلمین الهی خراسانی در طول دوران تصدی مدیریت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس این مرکز علمی مسئولیت با جناب آقای الهی خراسانی بود و با توجه به خدمات صورت گرفته از وجود ایشان در بنیاد پژوهش های اسلامی استفاده خواهیم کرد.
آیت الله واعظ طبسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سوابق علمی و پژوهشی حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار گفت: با شناختی که از اظهارنظرهای علمی و پژوهشی و تجارب ایشان وجود داشت و با مطالعات زیادی که صورت گرفت مسئولیت مدیرعاملی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به ایشان واگذار شد.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: امیدوارم با همراهی اعضای هیأت مدیره بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی که همگی از نخبگان و پژوهشگران زبده و خبره در زمینه علوم اسلامی و انسانی هستند، شاهد تحول و تعالی بیش از گذشته این مرکز پژوهشی باشیم.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.