رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که بدون جمهوری اسلامی ایران مشکلات منطقه حتی توسط قدرت‌های بزرگ جهانی حل‌شدنی نیست.

مسائل منطقه بدون ایران حل نمی‌شود/ بازرسی ازمراکزنظامی معنی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علاء الدین بروجردی شامگاه پنجشنبه در نوزدهمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان با بیان اینکه جهاد سازندگی باید جدا باقی می ماند و با جهاد کشاورزی ادغام نمی شد، اظهار داشت: همه نسبت به جهاد گران حساس هستیم و این یادگاران را ارج می نهیم.

وی با بیان اینکه هیچ نعمتی برای ملت بالاتر از نعمت جمهوری اسلامی ایران نیست، بیان کرد: ملت ایران تنها ملتی است که خدواند توفیق داده که از خدا و رسولش و امام و ولایت فقیه اطاعت کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مردم ایران در خورشید نظام مقدس جمهوری اسلامی غرق شده و عظمت آن را درک نمی کند، افزود: نظام جمهوری اسلامی و این ساختار الهی بسیار مهم است.

بروجردی با تاکید بر اینکه نهال انقلاب اسلامی اکنون به یک درخت تنومند تبدیل شده است، بیان داشت: امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و امام با همه وجود و باور خود خداوند را باور داشتند و برای خدا گام بر می داشتند و هیچ قدرتی را برابر با قدرت لایزال الهی نمی دانستند.

هیچ قدرتی نمی تواند در برابر نظام مقدس الهی جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشد

وی ادامه داد: تا زمانیکه این باور در ملت ایران وجود دارد و بعد از امام خمینی(ره) نیز مقام معظم رهبری با همان صلابت پرچمدار جمهوری اسلامی ایران هستند، هیچ قدرتی نمی تواند در برابر نظام مقدس الهی جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: به طور مثال در مسائل هسته ای یک طرف همه قدرت ها و در طرف دیگر ایران قرار دارد اما آمریکا که در ساختار سیاسی جهان امروز ابر قدرت محسوب می شود نمی تواند کاری کند چرا که خود آمریکا نیز اذعان دارد اگر می توانستیم تمام پیچ و مهره های هسته ای را باز می کردیم اما نمی توانیم.

بروجردی با بیان اینکه «نمی توانیم آمریکا» در مقابل «می توانیم ایران» قرار دارد، افزود: امروز ایران به لطف ذات اقدس الهی دانش های پیچیده را در اختیار دارد.

وی در قسمت دیگر سخنانش به آزادی خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: تمام تحلیل گران دنیا بر این معتقد بودند که ایران نمی تواند خرمشهر را پس بگیرد اما به فضل خداوند و تلاش رزمندگان خرمشهر آزاد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این وقایع همه برای ما درس بوده و نباید به خود غره شویم و تا زمانیکه پیوند با خدا و ائمه وجود دارد، این موضوع پایدار است.

بروجردی بیان کرد: ایران دارای ملتی شیعه است که به وجود امام زمان (عج) معتقد بوده و درست است که شایستگی درک مقام ایشان را نداریم اما امام بر احوال ملت واقف است.

وی رمز موفقیت ایران را اعتقاد به اسلام و ائمه دانست و افزود: خداوند از کسانیکه ایمان آوردند دفاع و قدم هایشان را ثابت می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنان خود به حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: غده سرطانی صهیونیست در سال ۱۹۴۸ کاشته شد و از آن زمان همه کشورها در جنگ با این غده سرطانی شکست می خوردند اما در سال ۲۰۰۰ بود که سرزمین اشغالی جنوب لبنان آزاد شد که تحول عظیمی به شمار می رفت.

بروجردی با بیان اینکه رزمندگان لبنانی با توسل به ائمه و با پیشانی بند یا زهرا و یا حسین به میدان رفتند، اظهار داشت: هنگامی که باور به خداوند و ائمه به وجود بیاید و قومی بر صراط مستقیم پا فشاری کنند خداوند برکات خود را بر آنها نازل می کند.

واقعیت زندگی مومنان در این دنیا ایمان به خداوند است و این نعمتی است که هر زمان باید از آن سخن گفت

وی با اشاره به اینکه مقاومت حرب الله لبنان به عنوان ولیده انقلاب اسلامی ایران در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی پیروز شد، بیان داشت: واقعیت زندگی مومنان در این دنیا ایمان به خداوند بوده و این نعمتی است که هر زمان باید از آن سخن گفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در همه تحولات منطقه نیز وضعیت مشابه است، اظهار داشت: حزب الله در جنگ با تکفیری ها نیز تصمیم گرفت که در داخل سوریه با آنها بجنگد که امدادهای غیبی خداوند در آنجا نیز وجود داشت.

بروجردی ارتباط معنوی با خداوند و ائمه (ع) را بزرگترین سرمایه ملتهای مسلمان و شیعه عنوان کرد و بیان داشت: مسائل خاورمیانه مسائل استراتژیکی است و در آن زمان که مصر سقوط کرد و مبارک کنار رفت موازنه قدرت تغییر یافت و آمریکا به دنبال تغییر موازنه تغییر یافته بود و از این رو جنگ را به سوریه کشاند.

وی ادامه داد: وضعیت، وضعیت بسیار خطرناکی بود و ده ها هزار تروریست مقابل سوریه ایستاده بودند اما در طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران و در راس آن مقام معظم رهبری به دلیل مصالح امت اسلامی معتقد بودند که مقاومت باید سر جای خود باقی بماند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: همه امکانات و تحریم ها را علیه سوریه و بشار اسد به کار گرفتند اما با اراده الهی و از مجاری تصمیم جمهوری اسلامی ایران بشار اسد باقی ماند.

بروجردی با تاکید بر اینکه امروز هم مسئله اول سیاست خارجی، مسئله فلسطین است، بیان داشت: نباید در برابر صهیونیست کوتاه آمد و اگر یک قدم کوتاه بیاییم آنها ده قدم جلو می آیند.

وی با اشاره به اینکه هدف صهیونیست این است که تمام منطقه از فرات تا نیل را بگیرد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران موازنه قدرت در منطقه را تغییر داد و امروز حماس و حزب الله در مقابل زیاده خواهی رژیم صهیونیستی با قدرت ایستاده اند و رژیم صهیونیستی جرات حمله ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جای خود را دارد، بیان داشت: اقتدار ایران طوری است که دو عضو شورای امنیت روسیه و چین در کنار ایران قرار گرفتند و امروز جنگ، جنگ اراده ها بوده و آنها هنوز هم کوتاه نیامده و ادامه می دهند.

بروجردی با اشاره به کسانی که به داعش نیرو دادند، سلاح دادند و کمک کردند، عنوان کرد: امروز انگلیس، کانادا، فرانسه و استرالیا که از زمان انقلاب و بانی قطعنامه حقوق بشر بر علیه ایران بود نگران داعش هستند و چندین بار نمایندگان استرالیا به ایران آمدند و از این موضوع ابراز نگرانی کرده اند.

امروز دست ها برای مبارزه با داعش به سمت ایران دراز است

وی با تاکید بر اینکه امروز دست ها برای مبارزه با داعش به سمت ایران دراز است، گفت: آمریکا با ائتلافی که فقط یک عمل تبلیغاتی است ژست مقابله با داعش  گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این خصوص ادامه داد: وگرنه چگونه ممکن است با تکنولوژی فوق مدرن آمریکا مکرر و مکرر محموله های سلاح را به منطقه داعش بفرستند.

بروجردی با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران در منطقه نباشد وضعیت تغییر پیدا می کند و این به معنای اقتدار است، بیان کرد: اینها به این معنا نیست که ما به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت از مشکلات اقتصادی و بیکاری غافل هستیم و همه چیز را می دانیم و با مردم ارتباط هستیم.

وی با بیان اینکه ایران شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» استقلال را حفظ کرده است، عنوان کرد: این ملت مقتدر همان ملت است که زمانی ۶۰ هزار مستشار آمریکایی بر آن حاکم بودند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه جمهوی اسلامی ایران بسیار باارزش است، بیان کرد: در سوریه رزم همچنان ادامه دارد و البته خیلی در جبهه مقابل دچار تردید هستند و از جمهوری اسلامی می خواهند در نشست ژنو شرکت کنند.

بروجردی عنوان کرد: امروز دشمنان به این نتیجه رسیده اند بدون جمهوری اسلامی ایران مشکلات منطقه حتی توسط قدرت های بزرگ جهانی حل شدنی نیست و این خیلی مهم بوده و نشان سرافرازی ملت ایران است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات عربستان در یمن گفت: مردم یمن امکاناتی ندارند و فقیر هستند و آنها فکر می کنند با جنگنده ها می توانند کاری کنند اما جز روسیاهی و ننگ و نفرت نسبت به دولت عربستان و حاکمیت جدید چیزی باقی نمی ماند.

بروجردی با اشاره به اینکه مردم یمن ملتی شجاع و سلحشور هستند، افزود: عربستان خودش را شکست خورده همه تحولات منطقه احساس می کند و احساس و فکر می کنند که با توجه به گرایش یمن به جمهوری اسلامی ایران، ایران در آنجا حضور دارد اما ایران چه حضوری دارد.

وی در این مورد افزود: نیرو های ایران از تعداد انگشتان دست در سفارت ایران در یمن بیشتر نیست و این پیوند مودت الهی بوده است.

نظام جمهوری اسلامی تحریم ها را هوشمندانه مدیریت و به فرصت تبدیل کرده است

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی تحریم ها را هوشمندانه مدیریت و به فرصت تبدیل کرده است، بیان داشت: فرض بگیریم آمریکا مانند زمان قبل از انقلاب امکانات را در اختیار ایران قرار می داد آیا امکان داشت ایرانیها این تسلیحات را بسازند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ایران در زمان جنگ موشک برای مقابله با دشمن نداشت، گفت: امروز بدون تردید ایران جزو چند قدرت برتر موشکی دنیاست.

بروجردی در ادامه سخنانش گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که هر ملتی که در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد و بجنگد ایران به آن کمک می کند و این سیاست راهبردی است و اگر این نبود صهیونیست در پنج جنگ جلو می آمد و هدف نیل تا فرات را عملی می کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت و ایستادگی را به مردم دیگر کشورها آموخت، عنوان کرد: آنها شاگردان خوبی در این مکتب هستند و فرا می گیرند و عمل می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه سید حسن نصر الله دست مقام معظم رهبری را به عنوان یک شاگرد در برابر ایشان بوسید، بیان داشت: وضعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه به گونه ای است که ایران این اقتدار را پیدا کرده که به مرحله بازدارندگی برسد.

بروجردی در ادامه گفت: دوستان نزدیک به ایران نیز سیاست بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کنند.

وی عنوان داشت: ایران تنها کشوری است که در جغرافیای سیاسی دنیا، در راس نیرو های مسلح آن مرجع تقلید و یک مرد الهی قرار دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه باید شکر گزار این نعمت باشیم، افزود: ملت ایران این را فراموش نکنند که در مصاف هسته ای و در جنگ اراده ها ملت ایران پیروز شدند و آمریکا و قدرت های جهانی بدون تردید شکست خوردند.

بروجردی با بیان اینکه چندین سال پیش بود و در پای میز مذاکرات یک طرف ایران و طرف دیگر آمریکا و انگلیس قرار داشتند و گفتند که ایران حق ندارد غنی سازی داشته باشد، اظهار کرد: اما اکنون ورق برگشته و در حال حاضر ایران دارای ۱۹ هزار دستگاه برای سانتریفیوژ است و این به معنای پیروزی است.

ملت ایران بزرگتر از آن است که تحریم ها بر اراده آنها فایق آید

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه دشمنان از همه طرح ها علیه ایران استفاده کردند، بیان داشت: ملت ایران بزرگتر از آن است که تحریم ها بتواند بر اراده آنها فایق آید.

بروجردی در این خصوص گفت: اما تحریم ظلم است و مبارزه با ظلم نیز بر مسئولین واجب است و اگر خطایی انجام می دادیم این جایز بود ولی چون کاری نکردیم ظلم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این میدان، میدان جنگ اراده ها است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که نرمش قهرمانانه داشته باشید و برای عبور از گردنه می توان نرمش انجام داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مقام رهبری فرمودند من با توافق خوب موافقم و ما هم در مجلس همین نظر را داریم و با توافق بد مخالفیم ادامه داد: اجازه نخواهیم داد که از مراکز نظامی ایران بازدید کنند و این معنی ندارد.

برجرودی بیان داشت: اگر آنها به ایران بی اعتمادند ایران بیش از آنها به آنها بی اعتماد است و حق داریم، چرا که در طول انقلاب و بعد از انقلاب آمریکا و قدرت های بزرگ به ملت ایران خیانت کردند و به ملت ایران جفا کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه عنوان داشت: امروز ایران از آن بدبختی که در عراق حاکم است خوشحال نیست و علاقه مندیم عراق از چنگال داعشی و تکفیری نجات پیدا کند.

ایران در حال حاضر در یک آزمون مهم و سخت قرار دارد و احتمال اینکه به نتیجه نرسیم وجود دارد

بروجردی بیان کرد: ایران در حال حاضر در یک آزمون مهم و سخت قرار دارد و احتمال اینکه به نتیجه نرسیم وجود دارد اما حسن این کار این بود که دنیا فهمید ایران به دنبال بمب هسته ای نیست.

وی با تاکید بر اینکه ایران معتقد نیست که بمب هسته ای قدرتش را افزایش می دهد، بیان کرد: بین ۵۷ کشور اسلامی پاکستان دارنده بمب هسته ای است اما چه فایده ای دارد چراکه آمریکا از پایگاه خود در افغانستان به پاکستان حمله می کند و با این قدرت هسته ای نمی تواند از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه اظهار داشت: اما وقتی پهپاد آمریکا وارد آسمان ایران شد آن را گرفتیم و گفتیم تجاوز کردید و آن را پس ندادیم.

بروجردی بیان داشت: امروز پهپاد «آر کیو ۱۷۰» ایران در حال پرواز است و یک تکنولوژی عظیم بوده و ۲۰ سال ما را جلو انداخت.

وی بیان کرد: رزمندگان ایران در این جهاد دیپلماتیک باید طبق دستور مقام معظم رهبری و خطوط قرمز ترسیم شده نظام محکم بایستند و آنچه که مهم بوده حفظ اقتدار و عزت ایران است و نباید هر نتیجه ای را بپذیریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.