محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع مهدی هاشمی درخصوص پرونده موکل خود گفت: حکم موکلم روز چهارشنبه توسط پیک قضایی به من ابلاغ شده است، اما آنچه مسلم است، ما پرونده را از مرجع قضایی بالاتر پیگیر و اعاده دادرسی خواهیم کرد.

وکیل مهدی هاشمی:موکلم آماده رفتن به زندان است

به نوشته روزنامه ایران ،علیزاده طباطبایی در ادامه گفت: براساس حکم صادره شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان تهران موکلم از 12 مورد اتهام در کیفرخواست از 10 مورد ان تبرئه شده است.

وی افزود: موکلم از اتهامات جاسوسی، اخلال در نظام اقتصادی، تبانی در معاملاتی دولتی، تصرف اموال دولتی، جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده، افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده، امحای اسناد مربوط به حوادث سال 88، مباشرت در جعل و استفاده از سربرگ اوراق دولتی تبرئه شده است. اما در خصوص اتهام ارتشا و اختلاس هرکدام به 10 سال حبس و در مورد اتهام اجتماع و تبانی به 5 سال که جمعاً به 25 سال محکوم شده است. در حالیکه در دادگاه بدوی در این سه مورد جمعاً به 15 سال محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر 10 سال افزایش یافته است.
علیزاده طباطبایی در ادامه گفت: موکلم (مهدی هاشمی) اعلام کرده است که هر موقع اجرای احکام دادگاه برای اجرای حکم احضار ش کند، خود را معرفی خواهد کرد و او تابع قانون است.
علیزاده طباطبایی در مورد اتهام امنیتی که موکل‌اش تبرئه شده است گفت: بحث‌هایی درخصوص حوادث بعد از انتخابات 88 و انتخابات خبرگان رهبری مطرح است. وی مسئول کمیته «صیانت از آرا» در ستاد انتخاباتی مجلس خبرگان آقای هاشمی بوده است. او برای نظارت یک مرکز کامپیوتر راه انداخت. وی در مورد پرونده شرکت نفتی استات اویل گفت: در پرونده استات اویل «اولاف فیل» یکی از مدیران آن شرکت در دادگاهی در نروژ گفته بود با عباس یزدی به عنوان مشاور قرارداد 20 میلیون دلاری داشته است که 5 میلیون دلار هم پیش‌پرداخت کرده است که درصدی از آن به مهدی هاشمی پرداخت شده است. مهدی در سال 87 در این رابطه 8 بار بازجویی شد و در آن ایام کمیسیون امنیت مجلس به اروپا رفتند و با اتحادیه اروپا و با کمیسیون امنیتی اتحادیه و حتی با دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی جلسه‌های متعدد برگزار کردند تا رد پایی یا سندی از موکلم پیدا کنند اما چیزی پیدا نشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    2 1
    مگر همشیره ایشان درزندان مانند بقیه بود؟ایشان هم ازبهترین خوردنی های دست پخت والده بهره مند خواهد شد .وقس علی هذا
  • زاد IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 1
    اون اقا زاده راکسی مگر جرات مکنه بفرستد زندان اون توی بهترین ویلاهای قشلاق ییلا ق نگه می دارند مبادا سرد گمش بشه
  • اسدمظفر IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    قوه محترم قضائیه این آقارو به زندان سدلتیان بندازینش تا خانواده اش هرموقع میخوان برن به دیدنش مجبورباشن باهلی کوپتر برن