دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه انتخابات ۹۴ به مراتب حساس‌تر از انتخابات ۹۲ است، گفت: یک راه بیشتر پیش پای اصولگرایان نیست و آن هم ائتلاف است و اگر غیر از این عمل کنیم، یک اشتباه استراتژیک را مرتکب شده‌ایم.

راهی غیر از ائتلاف اصولگرایان یک اشتباه استراتژیک است/ تلاش اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست واحد با اعتدالیون
 
 
 
  •  

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در نخستین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که صبح امروز در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار داشت: همگرایی نیروهای انقلاب یک ضرورت دائمی است و با لطف الهی جرقه‌ای که در چندین ماه قبل برای ائتلاف اصولگرایان روشن شده است، در حال تبدیل شدن به یک شعله مقدس بوده و تلاش می‌کنیم این شعله در انتخابات آینده تجلی پیدا کند.

حبیبی با اشاره به برنامه اصلاح طلبان برای ایجاد تفرقه در میان جریان اصولگرایی ادامه داد: در اردوگاه رقبای ما جلساتی تشکیل می‌شود و این موضوع را دنبال می‌کنند که چه کنیم که در بین اصولگرایان تفرقه ایجاد شود.

وی به تحلیل های اصولگرایان در نیمه دوم سال 91 برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 پرداخت و گفت: ما در آن مقطع دو فرض را در نظر داشتیم؛ یک تعدد نامزدهای اصولگرا و دوم وحدت رقبا و با خود می گفتیم اگر هر کدام از اینها تحقق پیدا کند ضرر نمی‌کنیم؛ ما در اردیبهشت سال 92 دیداری را با آیت الله مکارم شیرازی داشتیم و با ارائه این مطلب و مفروضات گفتیم که اگر این چنین نکنیم دچار ضرر می شویم اما ایشان گفتند که یقین بدانید اگر متفرق شوید شکست می خورید. همچنین فرمودند که این اقدام هم خلاف عقل است و هم خلاف شرع.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: من فکر می‌کنم ضرر عدم وحدت و خلاف عقل و شرع بودن آن در انتخابات 94 بیشتر از ضرر آن برای انتخابات سال 92 است.

 

وی با اشاره به تحرکات اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: 4 ماه پیش یکی از شخصیت های اصلاح طلب گفت که ما به‌دنبال ارائه لیستی واحد با اعتدالیون هستیم و این نکته که می‌گویم خبر است نه تحلیل.

 

حبیبی گفت: در اردوگاه رقبای ما جلسه تشکیل می شود که چه کاری انجام دهیم تا بتوانیم بین اصولگرایان تفرق ایجاد کنیم. شرایط فعلی و در واقع شرایط ما برای انتخابات 94 به مراتب حساس تر از انتخابات 92 و انتخابات مجلس نهم است. اصلا با مجلس نهم قابل مقایسه نیست؛‌ یک راه بیشتر پیش پای اصولگرایان نیست و آن هم ائتلاف است و اگر غیر از این عمل کنیم یک اشتباه استراتژیک را مرتکب شده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه جلسات همگرایی با آقای تقوی را مفید می دانم اظهار کرد: سفرهای ایشان به 28 استان کشور سفرهای پربرکتی است که برای همگرایی اصولگرایان مفید است.

 

حبیبی تاکید کرد:  من فرض می کنم در مجلس دهم دو ترکیب داشته باشیم. یک اینکه غلبه کامل از سوی رقبای ما باشد و 50 نفر از اعضای کارت دار حزب موتلفه هم حضور داشته باشند و ترکیب دوم اینکه غلبه کامل با اصولگرایان باشد و یک نفر هم از حزب موتلفه در مجلس حضور نداشته باشد که ما در حزب موتلفه ترکیب دوم را می پسندیم.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: این مهم با یک اراده عمومی تحقق پیدا می کند. موتلفه اسلامی در این زمینه تاکنون نشان داده است که هر حرفی که زده به آن عمل کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در استانها همگرایی اگر از ما جلوتر نباشد عقب تر نیست خاطرنشان کرد: یکی از دوستان ما در یکی از استانها می گفت در فلان حوزه انتخابیه 150 نفر از سران اصولگرا تاکنون 40 جلسه داشته اند و کاندیداهایشان برای انتخابات آتی آماده اند و مشخص شده اند و تنها منتظرند آقایان در تهران به وحدت برسند و از عقب ماندگی نجات پیدا کنند.

 

حبیبی ادامه داد: برخی از فعالین اصولگرا در استانها می گفتند ما این سناریو را در نظر گرفته ایم که اگر مرکزی ها در تهران به وحدت نرسیدند ما چکار انجام دهیم یعنی استانها با فرض اینکه آقایان در تهران نتوانند وحدت کنند بررسی کرده اند.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین تصریح کرد: برخی از ما برای نماینده شدن و گرفتن منصب و پستی آنچنان احساس تکلیف می کنیم که اگر روزی پیامبر اسلام بیاید و بگوید این تکلیف از روی دوش شما ساقط است می گوییم شاید گزارش نادرستی به حضرت داده اند چرا که اگر ما نیاییم کل کائنات به هم می ورد.

 

وی تاکید کرد: با لطف الهی جرقه‌ای که چند ماه قبل برای ائتلاف اصولگرایان زده شده است در حال تبدیل شدن به شعله‌ای مقدس است و امیدواریم که تلاش کنیم این شعله مقدس در همه امور انقلاب از جمله انتخابات برای ما راهگشا باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.