تبریز- قدس آنلاین-: امام جمعه تبریز گفت: مشکلات جامعه را نباید به تحریم‌ها گره زد و اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش مشکلات اقتصادی است که مقام معظم رهبری بارها بدان تاکید و سفارش کرده‌اند و باید بدان توجه کرد و صرفا با شعار دادن و ارائه آمار و ارقام وضع اقتصادی کشور بهبود نمی‌یابد و نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی است.

صرفا با شعار دادن و ارائه آمار و ارقام وضع اقتصادی کشور بهبود نمی‌یابد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی یکی از ارکان دینی و اقتدار ملی کشاورزی است، اظهار داشت: زراعت طبق قول اهل بیت(ع) کیمیای احمر است.

وی با اشاره به روایاتی از معصومین(ع)، افزود: کشاورزان گنج های الهی به روی زمین هستند، چرا که این عزیزان با زراعت و فعالیت های خود، جامعه را از گنج‌های زمین بهره‌مند می‌سازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در برخی روایات آمده است که کشت و زراعت عبادت است و معصومین(ع) همواره تشویق به کشاورزی و دامداری کرده‌اند و برکات و منافع زیادی را برای این کار ذکر فرموده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت کشاورزی در اقتدار و استقلال کشور، گفت: هر کشوری که در محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده است می‌تواند روی پای خود بایستد و نیازی به سایر کشورهای بیگانه ندارد اما آن کشوری که نیازمند محصولات کشاورزی است و باید از سایر کشورها آن را وارد کند، نوعی حقارت را با خود یدک می‌کشد.

 آیت الله مجتهد شبستری افزود: حضرت امام خمینی(ره) در ۲۷خرداد سال ۵۸ فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر کردند، چرا که با وجود بروکراسی اداری که از رژیم ستم شاهی پهلوی به ارث رسیده بود، عمران و آبادی سریع روستاها و شهرها امکان‌پذیر نبود، از این رو امام این ضرورت را تشخیص دادند و با ایجاد این مجموعه بسیاری از مشکلات شهرها و روستاها برطرف شود و امروز به برکت انقلاب اسلامی روستاها و مناطق محروم از خدمات گاز رسانی، برق، آب و…بهره‌مند هستند.

وی با انتقاد از اظهار نظرهای عده‌ای مبنی بر تخریب نظام برای امر خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق محروم، گفت: عده‌ای نمک نشناس که بی‌خبر از وضع روستاها هستند می‌گویند با انقلاب اسلامی هیچ ثمره‌ای در کشور حاصل نشده است اما همه اینها یا در اثر جهالت است یا در اثر کینه و عناد و اگر اندک تحقیقی کنند و بازدیدی کنند مشاهده خواهند کرد که چه تغییرات اساسی در بخش روستایی و مناطق محروم صورت گرفته است و پی به افکار باطل خود خواهند برد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: البته مشکلاتی هم در این بخش وجود دارد، اما خدمات‌رسانی این مجموعه باید ارتقاء یابد و بیش از پیش در جهت حل مشکلات روستاها و مناطق محروم باشد.

وی تاکید کرد: در شرایطی که از نظر سیاسی و نظامی کاملا مستقل هستیم، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که به لحاظ اقتصادی وابسته و نیازمند به سایر کشورها باشیم و محصولاتی مثل گندم را وارد کنیم و باید با تلاش و فعالیت مضاعف، به دنبال استقلال در بخش اقتصادی باشیم و این امکان پذیر است، اما به شرط فعالیت مضاعف، برنامه ریزی، عزم جدی و خلوص نیت.

 آیت الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: جهادسازندگی در این مدت کم فعالیت خود به سبب خلوص نیتی که داشته است، فعالیت‌های چشمگیری انجام داده است و امیدواریم با حفظ این روحیه شاهد موفقیت‌های این مجموعه در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی تصریح کرد: مشکلات جامعه را نباید به تحریم‌ها گره زد و اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش مشکلات اقتصادی است که مقام معظم رهبری بارها بدان تاکید و سفارش کرده‌اند و باید بدان توجه کرد و صرفا با شعار دادن و ارائه آمار و ارقام وضع اقتصادی کشور بهبود نمی‌یابد و نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی است.

 

همزبانی در جامعه کم رنگ است

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به شعار سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند که همزبانی را تا حدی مشاهده می‌کنیم اما همزبانی کم رنگ است و باید به این شعار رهبری به طور عملی لبیک گفته و شاهد هم دلی و همزبانی بین اقشار مختلف مردم و بین مردم و مسئولان باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: استکبار جهانی چشم دیدن ایران مستقل و قدرتمند را ندارد و بهانه تراشی‌های استکبار در مذاکرات هسته‌ای به خاطر همین مسئله است و الا مسئله هسته ای مسئله‌ای نیست که روی آن این همه مانور دهند، چرا که عالم به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص تحریم ساخت بمب هسته‌ای هستند و می‌دانند که ملت عظیم ایران و دانشمندان هسته‌ای تابع و مطیع ولی فقیه خود هستند، اما همه اینها بهانه‌ای برای دشمنی با ملت مسلمان و قهرمان ایران هستند.

آیت الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: هسته‌ای بهانه است، دشمنی آنها با ملت مسلمان ایران و با اسلام ناب است و حتی اگر مسئله هسته هم حل شود، استکبار به دنبال بهانه‌های دیگر خواهد رفت و دشمنی آن‌ها تمام شدنی نیست و باید به توان خود متکی شویم و با عمل به فرامین مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف، شاهد حل مشکلات جامعه و پیشرفت ایران اسلامی باشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.