قدس آنلاین یزد - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : ظرفیت دولتمردان در دولت یازدهم بالاست و از این دولت می توان به عنوان دولت تحمل و مدارا یاد کرد

دولت تدبیر و امید دولت تحمل و مدارا است

 به گزارش قدس آنلاین از یزد ، جشن مردمی حضور به مناسبت پاسداشت حماسه سیاسی 24 خرداد 92 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت همراه، استاندار یزد، معاونین استاندار، مدیران کل ستادی استانداری یزد، فرماندار یزد، مشاورین استاندار، مدیران کل سازمانها و دستگاههای اجرایی استان، فرمانداران و بخشداران و اقشار مختلف مردم و فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم جشن اظهار داشت : استان یزد در کشور ما یک استان ویژه است و خصوصیاتی در این استان وجود دارد که کمتر در دیگر استانها شاهد آن هستیم.
"علی جنتی" افزود: استان یزد استان دارالعلم و دارالعباده ، خاستگاه عالمان و فقیهان بزرگ و ادیبان ، شاعران و هنرمندان برجسته است که می توان به عنوان نمونه از شیخ عبدالکریم حایری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم، سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی صاحب عروه الوثقی، سومین شهید محراب حضرت آیت الله شهیدصدوقی(ره)، استاد اخلاق مرحوم آیت الله سیدروح الله خاتمی(ره) ، ایرج افشار، مهدی آذریزدی، محمدعلی اسلامی ندوشن و رضا داوری اردکانی نام برد.
وی تصریح کرد  : در روز 24 خرداد 92 حماسه سیاسی که مقام معظم رهبری انتظارش را داشتند با حمایت قاطع مردم ایران از حجت الاسلام والمسلمین روحانی تحقق یافت و به لطف خدا دولت تدبیر و امید توانست در شرایط حساسی اداره کشور را به دست گیرد.
"جنتی" خاطرنشان ساخت  : یکی از بزرگترین بحرانهایی که کشور در سال 92 با آن روبرو بود رکود تورمی بود که بر کشور حاکم شده و هنوز هم از آن رنج می بریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : نرخ رشد اقتصادی در سال 91 علیرغم همه دروغ هایی که در دولت قبل گفته می شد براساس آمار رسمی بانک مرکزی 8/6- درصد بود و این در حالی بود که نرخ سرمایه گذاری در کشور 8/23- درصد عنوان می گردید.
عضو هیأت دولت یازدهم ادامه داد : نقدینگی در طول هشت سال دولتهای نهم و دهم 7/6 برابر شده بود و بدهی بانکها به بانک مرکزی بیش از 22 برابر گردیده بود و در سال 92 در کشور با تورم 7/34 درصد روبرو بودیم.
جنتی اظهار داشت : می خواهم به آنهایی که شعار کاغذپاره بودن قطعنامه ها را می دادند بگویم با تحریمهای ظالمانه ای که بر کشور تحمیل کردند، زمانی که دولت یازدهم دولت را تحویل گرفت گندم در انبارهای کشور برای بیشتر از چند روز وجود نداشت .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت  : اولین کاری که دولت تدبیر و امید در دستور کار خود قرار داد بهبود روابط خارجی و حل و فصل مسائل هسته ای بود زیرا در دولتهای نهم و دهم کسانی که برای مذاکره می رفتند و در مذاکره شرکت می کردند به جای مذاکره بیانیه می خواندند و راجع به مدیریت جهانی سخن می گفتند و در حالیکه کشور با مشکلات فراوان روبرو بود بیان می کردند بیایید جهان را مدیریت کنیم


این مقام مسئول ادامه داد : شعار دولت تدبیر و امید این بود که اگر سانتریفیوژ باید بچرخد چرخ اقتصاد مردم هم باید بچرخد و اگر انرژی هسته ای حق مسلم ماست زندگی شرافتمندانه خانواده های ایرانی نیز حق مسلم آنهاست.


جنتی یادآور شد : دولت نهم و دهم علیرغم شعار کوچک سازی دولت یک دولت متورم به لحاظ نیروی انسانی بود و در طول هشت سال 890 هزار نفر نیرو استخدام نمود و طبق گزارش معاونت نیروی انسانی سازمان مدیریت بیش از 490 هزار نفر از اینها غیرقانونی استخدام شدند.
جنتی ادامه داد : دولت تدبیر و امید وزیرانی باتجربه و کارآمد و توانا به لحاظ مدیریتی انتخاب کرده زیرا در شرایط حساس کنونی کشور دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.
وی افزود : یکی دیگر از مواردی که دولت تدبیر و امید دنبال نمود تقویت وفاق ملی بود زیرا در دولتهای نهم و دهم کشور دچار گسستگی و از هم جدایی شده بود و مدیران کارآمد پرده نشین شده بودند اما این دولت از همه کسانی که از روحیه اعتدال برخوردار هستند و مشتاق خدمتند استفاده کرده است و شعار حجت الاسلام و المسلمین روحانی این است که اگر همه نیروها با همه سلیقه ها و از همه جناح ها مورد استفاده قرار گیرند باز هم ما کمبود نیرو داریم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصریح كرد: اگر مديري از دولت قبل در اين دولت مشغول به كار است و مي گويد كه دولت و برنامه هايش را قبول ندارد، بايد برود اما اگر مديري از قبل در حال انجام وظيفه است و كار خود را به درستي انجام مي دهد و عقيده اش اين است كه براي نظام كار ميكند و در هر دولتي وظايف شغلي خود را به درستي انجام مي دهد بايد بماند و از توان او استفاده شود چرا كه تفاوت اين دولت با دولت قبل در همين چيزهاست.
جنتی خاطرنشان ساخت : دولت تدبیر و امید احساس امید به آینده را در بین فعالان سیاسی، فرهنگی و هنری و اقشار مختلف مردم زنده کرده است و تلاش می کند اخلاق را در جامعه ارتقا دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : امروز جامعه ما به سمت انحطاط اخلاقی پیش می رود که این هم از گناهان دولت گذشته است زیرا وقتی بالاترین مقام اجرایی کشور در رسانه ملی افراد را به دروغگویی متهم می کند و خود و همکارانش را دولت پاکدست معرفی می نماید و پس از آن دهها پرونده فساد مالی در گوشه و کنار کشور آشکار می گردد تکلیف مردمی که این افراد را به عنوان مسئولین ارشد کشور قبول دارند مشخص است.
عضو هیأت دولت تدبیر و امید با اشاره به اقدامات بسیار برجسته تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : یکی دیگر از اقدامات دولت یازدهم این بود که ایران را که بعنوان کشوری تروریست ، افراطی ، و تندرو به جهانیان معرفی كرده بود، بعنوان کشوری صلح طلب و اهل گفتگو و منطق معرفی کند.
"جنتی" ادامه داد: امروز تیم مذاکره کننده هسته ای ما برجسته ترین تیم دیپلماسی کشور است که ولایتمداری آنها بر همگان مشخص شده و هیچکس بیشتر از وزیر امور خارجه و این تیم مذاکره کننده معتقد به حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی افزود: یکی از مشکلات اساسی دیگر که جزء میراث دولت گذشته است هدفمندی یارانه هاست که دولت باید با درآمد کم سالانه 42 هزار میلیاردتومان برای یارانه نقدی اختصاص دهد و این بار سنگینی بر دوش دولت است هرچند که فاز دوم و سوم آن را در چارچوب قانون اجرا کرده است.
"جنتی" عنوان کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران به شدت نسبت به تورم و افزایش قیمتها به ویژه گران شدن نان که قوت اصلی عامه مردم است حساسیت دارد و از آغاز بکار این دولت تا به امروز، دولت حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده است و تک نرخی کردن قیمت بنزین و حامل های انرژی نیز براساس قانون و در حد ضرورت انجام شده است.
وی در پایان سخنان خود به لغو برخی از کنسرت هایی که توسط وزارت ارشاد مجوز داده می شود اشاره کرد و افزود : ما براساس ضوابط شرعی و قانونی مجوز می دهیم و پای مجوز خود محکم ایستاده ایم و هرگز مجوزی از طرف ما لغو نگردیده است .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در بعضی شهرستانها برخی افراد غیرمسئول با انگیزه های احساسی و شخصی مانع برگزاری کنسرت ها می شوند و گاهی هم قوه قضائیه به عنوان یک قوه مستقل اقدام به لغو کنسرت ها می نماید ولی آنچه که به ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط است این است که ما طبق دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید همه جوانب را مطالعه می کنیم و با رعایت تمام حدود مجوز برگزاری کنسرت را می دهیم و از نظر ما لغو این کنسرت ها که براساس ضوابط شرعی و قانونی مجوز آن صادر گردیده غیرمنطقی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.