مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون طبق زمان بندی مشخصی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

 حدود ۱۱ میلیون نفر تاکنون تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته اند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمد جواد کبیر روز دوشنبه در نشستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افراد تحت پوشش بیمه سلامت عمدتا از قشرهای ضعیف جامعه هستند افزود: بیمه سلامت تلاش می کند تا با پوشش این افراد هزینه پرداختی از جیب آنها را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: این تعداد افراد بیمه شده سال گذشته در سامانه امید جهت پوشش در بیمه همگانی ثبت نام کردند که از این تعداد 9 میلیون و400 هزار نفر آنها دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

کبیر اظهار داشت: در طرح بیمه سلامت تلاش شده است که افرادی که تحت پوشش سایر بیمه ها وصندوق ها بوده اند نتوانند به سامانه امید ورود پیدا کنند چرا که ثبت نام افراد در این سامانه به معنای صدور و دریافت دفترچه بیمه محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به سیاست های بیمه سلامت در غالب بیمه همگانی در سال جاری گفت: اولویت های برای امسال پیش بینی شده که تمام برنامه های این سازمان براساس برنامه های راهبردی و بر اساس 3 اصل اساسی مهم از جمله حفاظت مالی، سلامت محوری و دسترسی عادلانه تنظیم شده است.

کبیر گفت : پوشش بیمه همگانی در سامانه امید و دریافت دفترچه بیمه از اهداف این سازمان محسوب می شود که دسترسی آسان به خدمات درمانی از سوی افراد نیازمند و محروم از دیگر اهداف این سازمان است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کبیر گفت: در حال حاضر 41 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند و از خدمات این مجموعه در بخش های مختلف استفاده می کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات سازمان بیمه سلامت از منابع هدفمندی یارانه ها در سال گذشته گفت: از 550 میلیارد تومان پیش بینی شده فقط 70 میلیارد تومان به بیمه سلامت اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کسری یکهزار میلیارد تومانی سازمان بیمه سلامت برای بیمه شدگان جدید گفت: امیدواریم با تدبیر مسئولان مربوطه در حوزه های مختلف اعتبارات لازم در اختیار این سازمان قرار بگیرد.

کبیر گفت: طبق صحبت صورت گرفته با وزارت رفاه و سازمان مدیریت برنامه قرار است تا شهریورماه تمامی منابع سال 93 و برخی از منابع سال 94 در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احراز هویت بیمه شدگان از طریق کد ملی نیز درحال حاضر در 50 بیمارستان کشور در حال انجام است، گفت: بنا داریم در یک پروسه زمان بندی شده در سایر استان ها گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه های ناشی از بیماری های غیرواگیر در کشور ما بسیار بالاست، اظهار داشت: بیماری هایی از جمله قلب و عروق و دیابت از جمله بیماری هایی هستند که هزینه های زیادی را به بار می آورند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به همکاری این سازمان با وزارت بهداشت در حوزه خدمات درمانی و بیمه ای تصریح کرد: ارائه خدمات پیشگیری، مراقبتی، غربالگری و همچنین خدمات درمانی عمومی از جمله سرفصل های جدیدی است که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اجرا خواهد شد.

کبیر در ادامه به یکپارچه سازی خدمات بیمه ای اشاره کرد و گفت: این طرح در ابتدای سال 94 توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد و بستر مناسبی برای ارائه خدمات بیمه ای خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به راه اندازی مرکز پاسخگویی به سوالات بیمه ای شهروندان در آینده خبر داد و گفت: به زودی این سامانه راه اندازی خواهد شد و شهروندان و بیمه شدگان می توانند سوالات خود را مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند.

کبیر با اشاره به اینکه در حال حاضر لیست اقلام دارویی جهت پوشش بیمه ها تغییر خاصی پیدا نخواهد کرد ، افزود: تغییر هر نوع لیست دارویی با همکاری وزارت بهداشت خواهد بود.

کبیر در ادامه با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت هیچ محدودیتی جهت عقد قرارداد با بیمارستان ها و مراکز خصوصی ندارد، افزود: ما در این زمینه محدودیتی نداریم و آماده عقد قرارداد با تمامی مراکز و بیمارستان های خصوصی هستیم.

وی همچنین به ارائه خدمات بیمه دندانپزشکی برای افراد زیر 14 سال اشاره کرد و گفت: این تغییر از مهرماه سال گذشته اجرا شده است و خدمات پیشگیری در این طرح مورد توجه قرار می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.