وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شخص رئیس‌جمهور و دولت تدبیر و امید به‌شدت با گرانی مخالف هستند.

وزیر ارشاد: روحانی به‌شدت با گرانی مخالف است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار تسنیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن حضور که به‌مناسبت پاسداشت حماسه سیاسی 24 خرداد برگزار شد، با بیان اینکه استان یزد در کشور استانی ویژه و با خصوصیاتی خاص است، اظهار داشت: استان یزد نه تنها استان تربیت اندیشمندان بزرگ است، بلکه استان صادرکننده شخصیت‌های تأثیرگذار سیاسی اجتماعی و فرهنگی است.

وی با بیان این مطلب که 24 خرداد 92 روز تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در جهت تشکیل دولت به‌وسیله حضور حداکثری مردم است، یکی از بزرگترین بحران‌های دولت تدبیر و امید را تورم در زمان تحویل دولت دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بی‌ثباتی اقتصادی، نرخ پایین سرمایه‌گذاری، نامناسبی فضای کسب و کار و بلوکه شدن سرمایه ارزی کشور در خارج را از دیگر مشکلات دولت تدبیر و امید در آن زمان عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش 6 و 7دهم درصدی نقدینگی در دولت نهم و دهم افزود: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در دولت قبل بیش از 22برابر شد.

وی با بیان این مطلب که دولت تدبیر و امید در شرایطی کشور را تحویل گرفت که امکان فروش فقط 1میلیون بشکه نفت را داشت، گفت: در طول 8ساله دولت قبل 890هزار نفر نیرو به بدنه دولت اضافه شده که بیش از 490هزار نفر آنها به‌صورت غیرقانونی بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آمارهای تورم در دوره قبلی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید وزرایی منصوب شده‌اند که هرکدام کوهی از تجربه‌های مفید و مرتبط در مورد وظایف متعهد شده در دولت دارند.

جنتی تقویت وفاق ملی و سیاسی به‌منظور استفاده از تمام ظرفیت‌های ملت و دولت در جهت پیشبرد اهداف نظام را از جمله مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در دوره جدید عنوان کرد.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید فضا و زمینه خدمت برای تمام کسانی که دارای تجربه کافی در علوم مربوطه و روحیه خدمت به مردم هستند فارغ از در نظر گرفتن جناح سیاسی فراهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار عدم تبعیض در مورد برخورد با روزنامه‌های موافق و مخالف دولت در دوره جدید وزارت ارشاد افزود: گسترش فعالیت احزاب و نهادهای مدنی از دیگر برنامه‌ها و اقدامات شاخص دولت در دوره جدید است.

جنتی تصریح کرد: تمام تلاش دولت تدبیر و امید در عرصه فرهنگی در ایجاد روابط انسانی و حرفه‌ای مطلوب بین تفکرات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور است.

وی با بیان این مطلب که در دوره قبلی چهره ایران اسلامی در جوامع بین‌المللی چهره‌ای جنگ‌جو و خراب بود، افزود: مذاکرات هسته‌ای در دوره جدید مهمترین شاخص قدرت ملت ایران و افتخار دولت تدبیر و امید در اصلاح روابط بین‌المللی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد شخصیت و روند اجرای مذاکرات وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید گفت: دشمنان ایران اسلامی وزیر امور خارجه ایران اسلامی را دشمنی قابل احترام می‌دانند.

جنتی با اشاره به اعتماد مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ادامه داد: ولایت‌مداری تیم مذاکره کننده هسته‌ای به‌ویژه وزیر امور خارجه ایران به‌طور کامل برای مسئولان نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری ثابت شده است و گزارش کار لحظه‌ای آنها به‌طور کامل در اختیار رئیس جمهور و رهبر انقلاب قرار می‌گیرد.

وی برطرف کردن مشکل بیکاری، فعال کردن واحدهای صنعتی غیرفعال در کشور و حل و فصل مشکلات واحدهای عمرانی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شخص رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید به‌شدت با گرانی مخالف هستند، تصریح کرد: بحث هدفمند‌سازی یارانه‌ها با پرداخت سالانه 42هزار میلیارد تومان در سال از دیگر مشکلات دولت و میراث‌های دولت نهم و دهم است.

جنتی با تأکید بر اجرای کنسرت‌های دارای مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد، گفت: وزارت ارشاد هیچ کنسرتی را که از این وزارت‌خانه مجوز داشته باشد لغو نمی‌کند.

وی در مورد جذب نیروهای زن در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی افزود: در دولت تدبیر و امید خانم‌هایی که از نظر توانمندی در شرایط یکسان علمی، تخصصی و تجربه‌ای با آقایان باشند در اولویت کاری هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    این مرد از همه چیز سخن می گه الا از فرهنگ ظاهرا اشتباهی گذاشتنش بعنوان متولی فرهنگ .... تو بهتر تو همون پستی که بهت دادن خودتو نشون بدی و از اظهار فضل در سایر موارد پرهیز کنی ... فعلاً که وضع فرهنگ از اقتصاد هم بدتر ....