قدس آنلاین: کلنگ دومین بازارچه صنایع دستی با حضور معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اصفهان طی مراسمی در باغ تاریخی فین کاشان به زمین زده شد.

کلنگ دومین بازارچه صنایع دستی کاشان به زمین زده شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان،با تاکید بر جایگاه شهرستان کاشان در حوزه صنایع دستی گفت: ایجاد بازارچه‌های بیشتر برای عرضه محصولات و تولیدات هنرمندان این منطقه از نیازهای حوزه صنایع دستی این شهرستان است که امیدواریم با حضور بخش خصوصی شاهد گسترش و افزایش این بازارچه‌ها در کاشان باشیم.
محمد حسین دهقانی، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، حمایت از بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات را از جمله اقدامات مهم در این مقوله نام برد و اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه فعالان حوزه صنایع دستی، عرضه و فروش تولیدات آنهاست که ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی تا حدودی این دغدغه را برطرف می‌کند.
وی، جایگاه  استان اصفهان را در زمینه موقعیت و ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی قابل توجه دانست و اذعان داشت: صنایع دستی استان اصفهان نیازمند تقویت و توسعه می‌باشد و کاشان نیز در این حوزه در سطح استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد.
معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان یاد آور شد: هنر صنایع دستی کاشان، هنری مظلوم است که در حال حاضر مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
دهقانی، با ابراز تاسف از بی مهری در این صنعت مهم افزود: امید است با حمایت و مشارکت مسئولان و فعالان این عرصه در سال همدلی و همزبانی شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی صنایع دستی کاشان باشیم.
وی، منطقه کاشان را یکی از مراکز مهم منسوجات کشور عنوان کرد و گفت: پیشینیه هنرهای صنایع دستی کاشان برای هموطنان و کشورهای خارجی نیز مشخص است.
گفتنی است: بازارچه صنایع دستی در زمینی به مساحت 700 متر و با اعتباری بیش از 2 میلیارد ریال در باغ فین کاشان احداث می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.