آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند که ما می‌‌خواهیم خودمان به دانش دست پیدا کنیم و این در حالی است که تحریم‌ها پدر مردم را در آورده است اکثر مردمی که مزدبگیر هستند تحریم‌ها استخوان‌های آنها را خرد کرده است.

آیت الله هاشمی: تحریم‌ها پدر مردم را در آورده
خبرگزاری فارس: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ جامع ایران که در مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ‌نویسان بسیاری تلاش داشتند و تاریخ‌های گوناگون نوشتند اما لازم بود که مجموعه‌ای از تاریخ جامع ایران نوشته شود که این اقدام لازم انجام شد و جایی بسی خرسندی دارد. روزگار همسان نیست و رفتارها متفاوت است و این تاریخ احتیاج به نقد دارد.
 
رفسنجانی گفت: کمی از تاریخ می‌دانم اما تخصص ندارم و فکر می‌کنم تحصیلات و زندگی من ابعاد دیگری دارد. اما امروز می‌خواهم به موضوع به هم رسیدن اسلام و ایران بپردازم و این همکاری منحصر به دو مرجع نبوده است یونانیان و ایرانیان و کمی عرب‌ها در این همکاری سهم داشتند.
 
وی با بیان اینکه اسلام از ظرفیت ایران و ایرانیان خوب استفاده کرده است،‌گفت: بعد از پیدا شدن تاریخ اسلام و آغاز وحی در سرزمینی که تمدن نداشته است -جزیرةالعرب- با آغاز وحی سرنوشت و آینده بشریت تحت تاثیر وحی قرار گرفت.
 
رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ در زمان وحی ایران مرکز علمی مهمی به نام جندی‌شاپور که شاید نشانه‌های آن در کلام پیامبر می‌توان پیدا کرد.
 
وی افزود: عزم به تعبیر پیامبر اسلام دارای دفینه بوده است که باید این دفینه‌ها از بین برده شود تا میدان‌داری کند و تعامل بین اسلام و ایران از جندی‌شاپور شروع شده و بعدها به بیت‌الحکمه بغداد رسید و بعد جنگجویان صلیبی به غرب رسید.
 
وی با بیان اینکه زبان اسلام حق و استدلال است نه تهاجم و جنگ گفت: شروع و ختم جندی‌شاپور در تاریخ مشخص نیست و بعد از میلاد حضرت مسیح این جهاد علمی ایرانیان آغاز شد و از نظر مکانی این ْآغاز در بهترین نقطه جغرافیایی ایران شکل گرفت و در دو سه قرن بعد از اسلام ادامه داشت.
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه رد پای تعامل را در در طول تاریخ می‌توان دید، گفت: دو حدیث از حضرت رسول وجود دارد که به اهمیت علم می‌پردازد نخست اینکه اگر علم در چین باشد بروید و آن را پیدا کنید و دوم اینکه فرمود اگر علم در ثریا هم باشد ایرانیان آن علم را به دست می‌آورند.
 
وی با بیان اینکه پیامبر جندی شاپور آشنا بود گفت:‌ گروهی از اعراب در اسکندریه آموزش دیدند حتی طبیب پیامبر آموزش دیده و ایرانی بود به همین دلیل پیامبر جندی شاپور را می‌شناخت.
 
وی سپس به روایت دیگری از تاریخ پرداخت و گفت: لشکر اسلام در ادامه فتح ایران به جندی شاپور رسیدند و مدت‌ها پشت درهای جندی شاپور ماندند و اینکه امان‌نامه‌آی از طرف لشکر اسلام رسید و درها باز شد وقتی لشکر اسلام وارد جندی‌شاپور رسید پرسیدند چرا درها بعد از مدت‌ها باز کردید که آنان پاسخ دادند شما امان‌نامه‌ای دادید فرمانده متحیر شد و گفت کدام اما‌ن‌نامه! که غلامی به نام مکنف گفت من امان‌نامه فرستادم و فرمانده نمی‌دانست چه کار کند چون حدیثی از پیامبر بود که مسلمانان امت واحده هستند به همین دلیل به خلیفه دوم نامه نوشتند و خلیفه جواب داد امان‌نامه را بپذیرید که این تعامل باعث شد که دانشمندان اسلام را بپذیرند و گفتند این چه دینی است که به حرف غلام گوش می‌دهند و تعامل می‌کنند.
 
هاشمی رفسنجانی سپس به ذکر روایتی از تاریخ معاصر پرداخت و گفت: من به خوبی به یاد دارم که امام به یکی از شخصیت‌های مهم کشور که پاره تن او بود گفت درست نیست فقط حدیث بخوانیم و بگوییم دین روایت است باید اطاعت کنیم.
 
وی ادامه داد:‌ اسلام حقیقتاً با عقل کار می‌کند و در جزیرةالعرب که هیچ کس دنبال سواد نبودند اولین وحی به پیامبر می‌گویند بخوان و دانش نیز با عقل همراه است و اگر عقل انسان آزاد شود انسان می‌تواند به جاهای ناشناخته سفر کند.
 
رئیس تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بیت‌الحکمه بعد از آغاز تا 200 سال به ترجمه پرداخت چون در آغاز دانشی نبود و بعد از 200 سال دانشمندانمان به تحقیق پرداختند و محققان به نامی در جهان اسلام ظهور کردند که بعدها دانش این محققان به غرب رسید تا غرب به تمدن و پیشرفت دست یابد و ما به راه دیگر رفتیم و دچار انحطاط شدیم.
 
وی افزود: در حال حاضر ما میلیون‌ها فارغ‌التحصیل داریم و از‌ آنها هزاران دانشمند در ایران و سراسر دنیا به فعالیت می‌پردازند که باعث افتخار است.
 
هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از افسران دوران جنگ برای من تشریح کرد که ما در نقطه حساس جغرافیایی هستیم و ایران از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی قلب جهان است.
 
وی با بیان اینکه عده‌ای پیدا می‌شوند که تعامل با دنیا ذلت‌بار به شمار می‌آورند، گفت: دست از شعارهای کم محتوا بردارید شعارهای که جلوی پیشرفت را می‌گیرد هر جا لازم بود باید با جهان تعامل داشته باشید.
 
وی افزود: تعاملی که امام می‌خواست ایجاد کند در آن انحرافی پیدا شد که باید این انحراف را به نحوی حل کنیم. ایران ما از هیچ حرف و مذاکره‌ای نباید بترسد. پیامبر گفت اگر یکی از مشرکین آمد و می‌خواست حرف شما را بشنود اجازه دهید منطق شما را بشنود.
 
وی گفت: عده‌ای حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند که ما می‌‌خواهیم خودمان به دانش دست پیدا کنیم و این در حالی است که تحریم‌ها پدر مردم را در آورده است اکثر مردمی که مزدبگیر هستند تحریم‌ها استخوان‌های آنها را خرد کرده است.
 
رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم‌های بسیار بزرگی اکنون کشور ما با آن مواجه است و دلیل شرعی نداریم که با هیچکس نتوانیم حرف بزنیم خود پیامبر که طبیب همه تاریخ بود طبیب ایرانی داشته است.
 
وی افزود:‌ البته این حرف‌های همه ملت ایران نیست حرف‌های عده‌ای محدود هستند که تریبون و قدرت دارند و این حرف‌ها مشکل‌ساز هستند.
 
وی گفت: ما باید به نقطه مشترک با دنیا برسیم و به عقل جمعی دنیا برسیم ولی این محدود کار را به جایی رسانده‌اند که دانشگاه بزرگ دانشجویان ایرانی نمی‌پذیرند که کشورمان به دانش آنان نیاز دارد.
 
وی گفت: ما باید راهی برای تعامل با دنیا باز کنیم عقل و شرع اجازه می‌دهد افراط‌گری و خشکی هیچ وقت جواب نمی‌دهد. اسلام از مجموعه‌ای از دین و عرفان و مسائل بسیار اساسی است که تا قیامت می‌تواند این آموزه‌ها ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 140
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوان بدبخت IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    کاملا درست است ما جوانهای بیکار و تحصیلکرده که دارای آینده ای مبهم هستیم خواهان تعامل با دنیاییم و میخواهیم هر چه زودتر به توافق برسیم به امید اینکه از این پریشانی رها شویم
  • E30 IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 3
    بنظرم باید با همه کشورها رابطه داشته باشیم بعضی ها مغزشون پلمپه هنوز
  • رها IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    12 3
    من بازنشسته آموزش وپرورش هستم اينقد ر زندگی سخت شده که میخواهم بروم گدایی
  • م م IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    4 3
    با اینکه چندان سیاست های شما در پریشان کردن جو جامعه پس از انتخابات قبلی ریاست جمهوری را قبول ندارم اما باید قبول کرد حرف های شما کمی حسابی تر از منتقدان گفتگوی هسته ای بود
  • روح اله IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    4 5
    کلام آقای هاشمی رفسنجانی همیشه نافذ و متین و عاقلانه بوده و هست و ان شاالله تعامل برد - برد در عرصه دیپلماتیک کشور داشته باشیم. و برگ ذرینی در تاریخ انقلاب ثبت شود.
  • نیکدست IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    5 2
    خدا خیرت بده که حداقل این اخر عمری برای جبران گذشته داری حرف دل مردم رو میزنی به امید روزی که خوب یا بد اکثریت تصمیم گیرنده سرنوشت خودشان باشند
  • رزمنده بسیجی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    5 4
    این تحریمها نیست که پدرمارادرآورده بلکهتفکر غلط و سیایت غلط وبی کفایت شخص شما و بادمجان دور قابچین های شما و اختلاص فرزندان ذکور و مونث شما وطلب بیخودشما از انقلاب و مردم رانت خواری شما وعوامل شما و دوستی شما باغرب و قهر ما باانقلاب امام خمینی وامام خامنه ای کمر مارااذیت می کند وای برشما وپیروان شما بخدا راه معاویه و ابوسفیان را و سیاست های آنهارا پیروی و اجرا می کنید وای اگر رهیرم حکم جهادم دهد
  • ناشناس IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 0
    خدایا شکر پس متوجه شدید مردم دارند زیر پا له میشند چون حرفهای مارا کسی باور ندارد
  • فش نیوز IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 0
    کی از دل مردم خبر داره...
  • محمد IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 1
    يک سوال آقاي هاشمي! آيا اين تحريمها پدر شما را هم درآورده است؟؟؟؟؟
  • سیاوش IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 1
    تحریم ها پدر مردم رو در نیاورده ، دولت پدر مردم رو در آورده . گفته شده که بعد از رفع تحریم ها هم قیمت هیچ چیز کاهش پیدا نمی کنه . حالا دشمن بدتره یا دولت ؟
  • شعبون IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 1
    وقتی دانشگاه آزاد هست با آن کیفیت و قیمت مناسب و مدارک معتبر و فارغ التحصیلان باسواد و نخبه نیازی نیست کسی برود دانشکاه های بزرگ !!!!!!!!!!!! رفتن به اون دانشگاه ها مال از ما بهترونه ... ضمنا اگه تحریم ها پدر عده ای رو به قول شما در آورده عده ای رو هم حسابی به نون رسونده !!!!
  • آهو IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    4 9
    کاشکی ازاختلاس آقا زادتون ذکرمیفرمودی چقدرحرف میزنی خودتون وارث انقلاب میدونی
  • جوادي IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 3
    به عنوان يكي از مردم عرض مي كنم : بي اتحادي است كه پدر مردم را در آورده و گرنه تحريم ها اگر چند برابر فعلي هم باشد مردم به خاطر وحدت و اتحاد ، حاضرند آنرا تحمل كرده و هر گز اعتراض نكنند. به استثناي عده اندكي كه نه نسيم صبحگاهي و نه طليعه آفتاب ، آنها را قانع نمي كند .
  • دختر ایران زمین IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 6
    تحریم بهانه است.دزدی و رانت خواری و چپاول تو و پسرت و اطرافیانت پدر این کشور و مردمش را درآورده.لازم نکرده حالا ادعای دلسوزی و دوستی با مردم بکنی که این دوستی خاله خرسه است.تو فقط دنبال منافعت و انتقام گرفتن از مخالفات به هر قیمتی هستی.
  • پرویز IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 3
    باعث تعجب است که آقای رقسنجانی با آن زندگی اشرافی وآن همه مال واموال چطور شده بفکر ما فقرا افتاده است کسی میداند.
  • مسعودشینی IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 4
    درود برامیرکبیر دوران سردارسازندگی ایران,مرددورانهای سخت جنگ ,وسخت تر ازآن سازندگی ودشوارتر از همه دورانها وضعیت حساس کنونی کشوروزنده باد ایران وایرانی.
  • مدیرو مدبر IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 2
    دوستانی که میگویند ما میخواهیم خودمان به علم دست پیدا کنیم قسم میخورم حتی تا سیکل هم سواد ندارند و توهم زدهاند همین حماقتها پدر مردم رو در آورده و در دوره احمدی نژاد سرمایه دارها رو میلیاردر تر کرد تا توازن اقتصادی به این وضع اسف بار امروز برسه جان مادرتون برید از این مملکت گم شید یه جای دیگه خودتون به علم و فناوری دست پیدا کنید ما نمیخوایم
  • علی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 0
    واینم خوب نیست که از مردم استفاده ابزاری کنیم وقتی حزب و گروهمون ضعیف میشه یا پول نفت به دخل و خرجمون نمیرسه یا تحت فشار دنمیا باشیم از مردم استفاده کنیم در عوضش وقتی هم گه دولت در رفاه و خوشی باشه بایست ملتشو فراموش نکنه
  • شهرام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 5
    اقاي هاشمي ذخيره انقلاب است حرفهايش مورد تاييد جامع روشنفكر است
  • ٱرش IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    5 0
    همه حرهایی که در رابطه با مبارزه و مقاومت گفته میشه از همین ٲقای هاشمی به امروزی ها رسیده است اگر ٲقای هاشمی از گذشته خود پشیمان شده باید صادقانه اعتراف کند
  • سیدقاسم IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 7
    سلام من باید از اقای هاشمی سردارسازندگی تشکر کنم ودستشنو میبوسم .باید حرفشنو باآب طلا بنویسند متشکرم
  • علی س IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 1
    واقعا حرف حق را باید پذیرفت گرانی و تبعیض وبیعدالتی و... کمر مردم را شکسته .چرانباید با جهان تعامل داشته باشیم.
  • مردم IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 1
    از جیب مردم خرج کردن زحمتی ندارد!!
  • عباس IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 2
    حاج اقا با سكونت در جماران وتفريح در كيش وشمال وسد لتيان و...وماموريت به پسرش در انگليس با هزينه دانشگاه ازاد بسيار ازجيب دانشجويان دقيق وموشكافانه دردهاي مردم محروم وزحمت كش را مي فهمد چون فرزندش مهدي نه اختلاس كرده نه در استات ويل و...نقش داشته.
  • سارا IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 2
    رفسنجانی یه مدتی حرف حق میزنه البته وقتی تو اوج وقدرت بود مشکلات را نمی تونست ببینه ومثل بعضی ها که الان تحریمها را لمس نکرده اند بود
  • ناشناس IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 2
    پس با توجه به بیانات آقای رفسنجانی ، نتیجه می گیریم که باید زیر بار آمریکا رفت و دنیا همان آمریکا و قدرتهای استکباری هستند و هرگز نباید به فکر روی پای خود ایستادن باشیم ، شعار مرگ بر امریکا فایده ای ندارد ، باید با آمریکا تعامل (ساخت و پاخت ) کرد ، جهاد در اسلام کشک است و فقط باید سازش کرد و شرایط منطقه و جهان را در نظر نگرفت و خود را به خواب زد و فقط به فکر سازش بود و راهی آسانتر و راحت تر و بی درد سرتر از مذاکره نیست و ...
  • علی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    5 2
    حضرت اقاتحریم رابهانه نکنید.بلکه کمرمردم رارانت خواری آقازاده ها!!!ووعدههای کاذب دولت خوردکرده.مگرمازمان جنگ تحریم نبودیم؟!چرااین خبرهانبود.اززمان دولت سازندگی جنابعالی کمرمحرومین شکست واطرافیان شما نونواشدند.
  • swimmer IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 7
    تو چقدر ساده ای ( جوان بدبخت ) که اینقدر زود حرف اینهارو باور می کنی . اینا به فکر من و تو نیستن به فکر رای آوردن در دور بعدی هستن . تحریمها برداشته نمیشه تازه اگه برداشته بشه به چه قیمتی ؟!! میدونی دقیق بعد از بازرسی از عراق بود که آمریکا با شناخت کافی به عراق حمله کرد ؟! ( قدس آنلاین خواهشا بچاپ مطلبو )
  • یکی از مردم IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 2
    خواهشا شما دیگه دلت واسه مردم نسوزه این سیاستهای شما ست که پدر ملت ودراورده مردم اگه اختلاس و لا ابالی گری مردان قدرت رو نبینند این قدر از تحریم نمی نالند ایا این شما نبودید که گفتید برای راه افتادن چرخ اقتصادی همیشه مردم از قشر ضعیف جامعه زیر چرخ های توسغه له شوند .اری سیاست کثیف شما له کدن قشر ضعیف جامعه است پس ژست دلسوزانه نگیرید
  • 3221 IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 2
    اره حاج اقا پدر مردم درومده نه آقا ها واقا زادهها
  • علی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 12
    ههههه واقعا خنده دار صحبت میکنیداقای هاشمی
  • رضا IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 7
    درود بر هاشمی و خاتمی و روحانی واقعأ دروغ و ریا کافی است. تحریمها کمر ملت را شکسته است خوشبختانه کمی کاردانی دولت توانسته اثار تحریم را کمی کم کندولی اثر تحریم برای هر کشوری ویران کننده است.
  • جمال IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 5
    تحریمها کمر خانواده ها را شکسته ! کاش مسو.لین ما دست از برخی بلند پروازی های غیر منطقی بر می داشتن و این ملت زجر دیده را به ورطه ی نابودی نمیکشیدن!تا کی باید با دنیا دشمن باشیم و در انزوا زندگی کنیم!؟
  • بهمن IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 5
    آقای رفسنجانی بنده اعمال فرزندان شما دیدم دیگه حرفهای شما را قبول ندارم. پسر جنابعالی در زندان چکار می کند? اعتماد ملت به شما باید اینگونه باشد؟
  • حامد IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 4
    دولت ایشون و دولت دوستانشون هم کم پدر مارا درنیاوردند
  • جوان بیچاره IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    17 0
    چی بگم آخه آقای رفسنجانی گناهان ما جوانان که نمیتونیم تو 32سالگی هم ازدواج کنیم که حتی روحیه مان برای ازدواج فوت شده همش گردن مسولان خائن این مملکت هست...
  • امیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 4
    همه مشکلات رابه تحریم ربط ندهیم بلکه ملت با اراده ایران اگربا سو مدیریت اقایان واختلاسها وکرسنت وغیره مواجه نباشد بارتکاب به خداوند متعال اطاعت از اولی فقیه تمام تحریمهای عقیم خواهد گذاشت
  • حسن IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    5 7
    این اقا واقا زاده هایش که در سعداباد زندگی میکنند ومیلیاردها تومان رشوه از خارجی ها گرفته اند از کجا مشکل مردم را میداند . نخیر عزیزم!!! مشکل مردم تحریم نیست واستخوانهای مردم را اقا زاده های دزد شکسته اند.
  • من ، یک جوان باغیرت ایرانی و مسلمان IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 3
    به نظرم صورت مساله پاک شده. همه قبول دارن که باید با دنیا به تعامل برسیم ولی وقتی طرف مقابل زیاده خواه هست چاره چیه؟سپاه اسلام در ابتدا هیچ قدرتی بهش توجه نمیکرد ولی با اتکاء به قدرت درونی خودشان و ایمان و اخلاص توانستند دو ابر قدرت بزرگ تاریخ رو به زانو در بیارن. سیر هجوم دانشمندان به حوزه اسلامی بعد از قدرت گرفتن دورنی اسلام بود نه اینکه اونا با ما مذاکرده کنن و بعدش ما قدرت بگیریم. به نظرم بزرگترین جنایت بعضی از سیاست مداران ما همین است که ادرس غلط میدن. توی این 35 سال مگه پیشرفت نداشتیم؟ مگه جنگ رو با دست خالی اداره نکردیم؟ کافیه اقایون کار رو بسپرن به مردم و جوانها حتما طبق پیش بینی حضرت رسول به ثریا هم میرسیم . تا وقتی منتظر کد خدای جانی و قاتل باشیم بجایی نمیرسیم. نمونه اش محمد رضا شاه ، مرسی ، صدام و......... وعده خداوند این است که هر که به غیر او تکیه کند حتما به زمین میخورد.
  • دلاور IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 2
    بعضي ها مثل اقاي صديقي نگران واردات كالاهاي لوكسند تا وضع معشيتي مردم
  • رحیمی IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 6
    نه اینکه در زمان تو مردم خیلی راحت بودند ؟؟!!!
  • محمد IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    16 0
    پدر ملت رو افراد بی لیاقت در اوردن وگرنه من نمیفهمم هویج که تولید ایرانه چرا 6000تومانه اینم تحریمیم؟
  • عل IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 0
    آره
  • جوان حسرت خورده IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    32 0
    خدا لعنت کند این عده محدود که خدا و دین و اسلام و پیغمبر و امام ووووو را ابزار قدرت خودت قرارداده اند و تقی به توقی میخوره میگین ای وای اسلام به خطر افتاد اما نمیگن که بیناد خانواده های بسیاری بخاطر افکار پوچ اونها ازهم پاشیده است.
  • رهگذر IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 7
    اگر در زمان دولت آقای هاشمی پایه اقتصادی کشور درست گذاشته شده بود الان اینقدر مشکل اقتصادی نداشتیم که بعضیا نفهمن با پولای بادآوردشون چکار کنن و بعضیا هم نون شب نداشته باشن
  • محمود IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 7
    خدا پدرتو رحمت کند حرف دل مردمو میزنید
  • ایمان IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    12 3
    واقعا که آیت الله رفسنجانی سنخنان بسیار عقلانی زدند واقعا تحریم ها استخوان قشر متوسط و ضعیف جامعه را خرد کرده حاصل تحریم ها فقر، بیکاری ،فحشا بوده ایشالله بشه این تحریم ها را برداشت تا مردم ی کوچولو طعم بی تحریم بودن را بچشن الان ارزش پول کشورمون چقدر پایین اومده هر دلار 3000تومن همین یعنی گرونی هرچی بخواهیم بخریم باید به کشور واسطه ی پولی بدهیم تا برامون واسطه گری بکنیم ما باید ایران را بسازیم و اباد بکنیم ن اینکه ویران بکنیم جوان ها نمیتون ازدواج کنند بخاطر همین تحریم هاست که نمیتوانند وسایل جهزیه را فراهم کنند خودتون نگاه کنید از وقتی تحریم ها را گذاشتند قیمت اجناس چند برابر گران شده جوان کارمند یا کارگر که نمیتونه پول بزارد یا برود دزدی خداییش حکومت داری میکنید ی ذره به فکر مردم هم باشید فقط به فکر سمت های شغلیتون نباشید این 70میلیون مردم هم گناه نکردن فردای قیامت میخواهید چجوری جوابدی
  • کمال IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 3
    درود برشما ای مرد مردم شما 8سال در دوران جنگ اجازه ندادین کوچکترین فشار اقتصادی باشد بخاطر خدا کمک این مردم کنید مردم دارند به هرجنایتی دست میزنند که نابود نشوندبه داد این مردم برسید
  • ماهان IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 6
    عجب ... کی گفته با دنیا تعامل نکنیم ... من هر روز اخبار داخلی و خارجی رو رصا میکنم چنین چیزی ندیدیم حضرت اقا .. چه فرمایشی هایی فرمودید
  • ایمان IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    5 1
    الان یک جوان بیکار هست و نمیتونه ازدواج بکنه فقط به خاطر گرانی و تحریم ها هست شما باید به فکر مردم باشید فردای قیامت چطوری میخواهید بگید حکومت داری کردم که مردم کشورتون در فقر و بیکاری و همه جوان ها مجرد بودن اینجوری میخواهید جواب خدا را بدهید دیگه از این لج و لجبازی ها دست برداریدبزارید مردم هم یک نفس راحت بکشن اخه کجای دین نوشته جنگ اگه شما میخواستید جنگ داشته باشید با این عراقی های پدر سوخته باید جنگ میداشتید که 8سال فقط جوان های مارا کشتن 8سال کشور را ویران کردن 8سال بدبختی تازه عواقب بعد از جنگ کجا میره پس چرا با عراق صلح هستید چطور هست که عراق کشورخوبه هست و امریکاکشوره بده خودتان فکر کنید طاقت مردم ضعیف را طاق نکنید با این لج و لجبازی ها شاید هم منافع خودتون
  • دانشجوی بی پول IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    12 5
    درود بر آقای هاشمی رفسنجانی الحق که راست می گوید. بخدا پوکیدیم از بیکاری؛ خدا شاهده از اینکه تحصیل کردم و بیکار هستم خجالت می کشم . خدااااااااااااااااااااااااااااااا
  • محمد IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 6
    باسلام پیری ودنیادوستی کارخود راکرده
  • آ علی یار IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 5
    جناب آقای هاشمی مشکل ما بی کفایتی و بی عرضگی مدیران و مسولین است که فقط به فکر پر کردن جیب خودشون و اقوامشون هستند ، از شکستن کمر مردم حرف میزنی انگار یادت رفته تورم دوران سازندگی رو... مشکل ما از این اقتصاد دولتی که همه چیزو به گند کشیده.
  • محمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 5
    اینکه تحریم ها پدرمردم رو درآورده جای شک نیست ، اما امثال رفسنجانی و دوستان پدر بزرگ مردم رو درآوردن ، یه روزی باید شماوامثال شما دربرابر باری تعالی پاسخ گوی حق الناسی که به گردنتون هست باشید . اطمینان داشته باشید که مردم ارحقشون نمی گذرن
  • محمد IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 11
    تحریمها ضربه به آقازاده هامیزندوبخاطرمنافعشون تن به هرذلتی میخوان بدن حتی روابط به سبک شاه سابق پس چراانقلاب کردیم؟بعدازروابط امریکاحتمامیخوان بااسرائیل هم تعامل کنن آین چه حرفیه حجه الاسلام که میزنی ؟
  • داریوش IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    11 2
    خداپدر و مادرت را بیامرزد باز خوبه یکی از مسئولین رده بالای مملکت پیدا شده که واقیتهای جامعه و مردم را می گوید وقتی می گوید مردم یعنی 75 درصد مردم واقعا در شرایط سخت زندگی می کنند از جمله خود من که بعد از بیست سال کار 1400 حقوق می گیرم و باید به جای تامین خواسته های زن و بچه حسرت بخوریم و شرمنده خانواده باشیم
  • حمید رضا IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 3
    دیروز بعداظهر خواهر کوچیکم داشت با مادرم میگفت پول نداشتید چرا منو اوردی این دنیا ، لطفا عمل کنید تا اینکه حرف بزنید.
  • معز IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 0
    مامیخواهیم با دنیا تعمال داشته باشیم و داریم ولی چند کشور که کمتر از انگشتان یک دست هستند با ما سر ناسازگاری دارند و از رو. اول پیروزی انقلاب نیز داشته اند انشاالله آیت الله نطرش ارتباط با آمریکا و اسرائیل نیست شما این دو کشورو انگلیس را استثنا کنید با بقیه جهان تعامل داریم امریکایی که سراسر تاریخش قتل و غارت و تجاوز به ملتهای مستضعف است و نیز برنامه های آینده اش سلطه ظالمانه بر سراسر گیتی است اهل تعامل نیست اگز اقشار ضعیف در کشور ما درد گرسنگی و فشار بیکاری را با تمام وجود احساس میکنند نتیجه ارتباطات قبلی با امریکاست واگر دنیای بدون رنج و زحمت در برنامه دولتمردان ایران اسلامی است باید در قطع ارتباط با امریکا و تفکر امریکایی لحظه ای تامل نکنند برای فهم این موضوع نیازی نیست به اعماق تاریخ سفر کنید همین الان نگاهی به کشورهای منطقه بیندازید کدامشان از ارتباط با امریکا امنیتشان تامین شده است ؟
  • حسین IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 3
    هی تکرار مشکل که دردی دوا نمیکند اینها را ملت خودشان با همه وجود دارند حس می کنند. باید پرسید حل مشکل را کی باید انجام دهد الآن هم که گوی و میدان دولت، دست شماست پس برای رفع آن بسمه ا...البته نگویید که حل همه اینها به تحریم مربوط است که کسی باور نمیکنه. چون در زمان دولت قبل سوء مدیریت از جانب شما سبب ایجاد بیشتر مشکلات مطرح میشد.
  • همشهری IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    17 0
    البته من فکر میکنم که اختلاسها پدر مردم رو درآورده کافیه جمع مبلغ اختلاس هارو تقسیم بر 75میلیون بکنی
  • رضا IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 12
    درود بر آیت الله هاشمی
  • میثم IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 0
    والا دزدی های میلیاردی پدر مردم و دراورده.... خصوصا آقازاده هااااا؟؟؟!!!!
  • حسين IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 0
    وقتي پولدارها ميگويند پدرشان درآمده آنوقت بايد ديد مردم بي بضاعت چه ميكشند.
  • مغان IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 14
    زنده باد آیت الله هاشمی
  • محمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 1
    جناب آقای سیاستمدار.گیریم درست تحریم ها پدر مردم رو در اورد.من خودمم جوون بیکارم.هر چند که به نظرم من عدم شایسته سالاری پدر کشور رو در اورده.مثلا در انتخاب نماینده های مجلس یا شورای شهرها که یکی از مقصرهای اصلی هم خود مردمن.ولی تو این شرایط که روزای حساس مذاکراته گفتن همچین حرفی چه معنایی داره.به نظر شما این حرفا مذاکره کننده ها رو تو موضع ضعف قرار نمیده؟؟؟؟؟؟ مخالف هم چاپ میکنی یا فقط...
  • رضا IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 4
    تعامل با دنیا و گفتگوی با دیگران صحیح است و لی اگر دیگران اراده تضعیف و از بین بردن شما در گفتگو کردند ایا باز هم باید گفتگو کرد؟ آیا تجربه این مدت برای ما کافی نیست؟ آیاشیطان بودن امریکا تمام شده است؟ ایا جنایات او را فراموش کرده یم؟
  • مغان اوشاقی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 0
    هر انسان عاقلی باید قبول کند که با دنیا تعامل داشته باشیم
  • مسلم IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    11 12
    سکوت سال 88 شما پدر مردم را درآورده
  • یک‌ایرانی‌شیعه‌ IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    5 5
    به‌‌شما‌و‌خاندانتون‌که‌بد‌نگذشته‌ولی‌ما‌ملت‌ایران‌اگر‌گرسنه‌هم‌باشیم‌تن‌به‌ذلت توافق‌بی‌نتیجه‌نخواهیم‌داد‌شرمنده‌امام‌شهدا‌نمیشویمتوافق‌بی‌نتیجه‌نخواهیم‌داد‌شرمنده‌امام‌شهدا‌نمیشویم
  • هانون IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 5
    چقدر هم شما به فکر پدر ما هستی 8 سال جنگ تو پر قو بودیم مگه مگه ایدئولوژی این چیزا رو بر می داره دنیا تون ساختین دیگه کاری با رزشها ندارین
  • کیوان IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 5
    در جواب نگرانی آیت الله هاشمی از ابراز همدردی شما ممنونیم .ولی احساس میکنم دارید از درد و رنج مردم استفاده ابزاری می کنید.ودر حقیقت میخواهید جاده صاف کنید تا در ازای دادن امتیاز در مذاکرات توجیه داشته باشین.مشکل آقا زاده های پرونده دار که به قوه قضاییه هم تمکین نمی کنند کمر مملکت را شکسته
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    10 5
    آقای هاشمی - حداقل کمی از ملت مظلوم ایران شرمنده باشید که شما و آقا زاده هایتان در ناز و نعمت زندگی میکنید - جوانهای این مردم مستضعف خون و جان دادند و شما در سالهای جنگ و خون به قلم و اعتراف خودتان در سد لتیان و امثالهم خوش می گذراندید و در فتنه ۸۸ از فتنه گران حمایت کردید و آقا!!! زاده هایتان هم از دخترتان یا پرستان وضعشان معلوم است --- حداقل شما دم از مردم مستضعف و رنجی که می کشند نزنید ----
  • رسول IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    12 15
    زنده باد حضرت آیت الله هاشمی عزیز و گرامی
  • کمیل IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 9
    پدر مردم را آقای هاشمی شماویارانتان درآورده اید نه تحریمها!پیامبر تعامل میکرد وهرگز ذلت رانمیپذیرفت.شماپایتان لب گور است وهنوز کسب قدرت کورتان کرده وبرای رسیدن به آن به هر ذلتی تن میدهید.عزتمندی خواست تمام ملت ایران است ولی شما ودولت فخیمه به دنبال ذلیل کردن این مردمید ودقیقا از سیاست ننگین روباه پیر(انگلیس) استفاده میکنید.ننگ برکسی که برای نانش ذلت پذیرد.
  • هرکی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 2
    تلاش همه انسان ها برای زندگی راحت تر، البته با عزت است. در دوره ای که تمام دنیا به سوی دهکده جهانی گام بر می دارند درست نیست که خودمون رو از تمام دنیا جدا کنیم. تعامل با کشورهای دیگر ظرفیت های زیادی رو تو جامعه بالفعل می کنه و این می تونه ایران رو از رکود بی سابقه ای که توش هست رو نجات بده و مردم به آسایش بیشتری برسن. من یه جوون تو یه شهر کوچیکم و اینجا هر روزه دارم وضعیت همشهریای بدبختم رو می بینم که روز به روز تو اموراتشون درمونده تر می شن. از مسئولینم تقاضا دارم وضعیت مردم رو هم در نظر بگیرن
  • مظلوم IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 6
    .یادت هست بخاطر لجبازی با احمدی نژاد تو و دار ودسته ات چه بلایی سر مردم آوردید؟!!!
  • رضا IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 1
    بعد از 37 سال تحریم ها پدر ملت را درآورد چه زود فهمیده
  • محمد IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    10 10
    درود بر تو یار ویاور امام تو همان مردی بودی که مث شیر پشت انقلاب بودی و یار نزدیک امام بودی ما باید با دنیا تعامل کنیم بخدا خیلی جوانانی میبینم که تحصیل کرده و بیکارن
  • ایرانی IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 3
    این عده محدود که 8درصد مردم راتشکیل میدهند خودشان تامین هستند وخبر ازبقیه مردم ندارند که با فلاکت وبدبختی زندگی میکنند
  • دلواپس IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    5 4
    بلی ما اهل تعاملیم نه تساهل اهل علمیم نه وسطایی اگه دانشمندان ما از تساهل ما به تمام نقاط دنیا مهاجرت میکنند چون بهشون بها میدن ارزش قایلند این چه افتخاری برما دارد اگه راست میگین به اینها بها بدین عرضه اشو دارین تو مملکت نگه دارین ازش کار بکشین به غرب نفروشین به بهانه تعامل از عزتمون دانشمندانمون علممون داشته هامون نگذرین نگه دارین ارزون ندین فردا همه در تاریخ وروز قیامت محاکمه خواهیم شد اینقدر خودتونو گول نزنین بسه دیگه هرکه غیرت داشت عزت داشت حلال وحرام سرش شد به دلواپسی بی سوادی تازه به دوران رسیده ووووو....محکوم نکنین ....
  • سید IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    12 5
    پدر مردم را آقازاده ها در اوردند امثال م .ه ها و پدرانشان ان هم بخاطر اینکه منابع این مملکت را به اسم تعامل با دنیا به کمترین قیمت به خارج فروخته و یا رشوه گرفتند یا مبلغ عایدی ان منبع را غارت کردند سلام گرگ بی تمع نیست زنده باد خامنه ای بخاطر خون دل خوردنش از دست مسئولین ریا کار به ظاهر فداکار
  • ابولفضل IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    19 2
    اگر بعضی از اقایان واقا زاده ها پول ما مردم رو هورت نکشن تحریمها بی اثره .مردم عاقلا و دانا اقای برادر
  • داوود IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 0
    من هم موافقم که با دنیا تعامل داشته باشیم.ولی تعامل سازنده،تعاملی که فرهنگ اسلامی مارا عوض نکند. منظور از دنیا چیست که قرار است تعامل کنیم؟ در زمان کنونی فرهنگ غرب همه جای دنیا را گرفته است. غرب یعنی دنیا.. آیا میشود با دنیایی تعامل کنیم که فرهنگ اسلامی مارا از بین نبرد؟ به نظر من این دنیا است که باید باما تعامل کند. این یعنی اینکه شکست را بپزیریم.اگر تعامل با دنیا سازنده است چرا زمان رضا شاه وپسرش علیه او انقلاب کردیم.آنها که در جهت مدرنیته خوب پیش میرفتند. آنها که خوب داشتند با دنیا تعامل میکردند.مشابه آن ترکیه در زمان اتاترک است. اگر قرار است با دنیا تعامل کنیم،باید از خودمان شروع کنیم...طرز پوشش ،طرز فکر جدید درجهت تعامل... ترکیه ازهمان اول حتی دست خط خود را عوض کردو به شکل لاتین درآورد. قرار نیست اسلام با کسی تعامل کند. این دنیا است که باید در خط اسلام برود.
  • من IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 1
    کاش حاج آقا در مورد آنها هم که عمری درس خوندن و مزد هم نمیگیرن یه چیزیهای میگفت... هرچند در مورد تحریمها کاملا درست گفته...
  • حسین IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    18 1
    اختلاس ها بیشتر پدر مردمو در آورده،تبعیض ها بیشتر پدر مردمو در آورده،خداییش آنقدر که از خودی خوردیم از غریبه نخردیم.
  • mahmood IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    28 10
    حاج اقا یادت رفته نصف این تحریم ها دسته گله شازده پسرته !
  • بدبخت IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    16 5
    راست میگه ولی خودش هم دلسوز ملت نیست
  • بجنورد علی اکبر علیزاده(بقیه الله) IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    17 5
    مدت دو سال است که می بینیم بنام مذاکره و برداشتن تحریم ها ،دشمنان ما پای میز مذاکره شرایط را سخت تر و تحریم ها را بیشترکرده اند بطوریکه ماهانه و یا شاید روزانه چندین شرکت و... تحریم شده اند . جناب هاشمی مگر زمان جنگ همین دشمنان ما نبودند که ما را تحریم کرده بودند و ضمن تحریم اقتصادی،سیاسی،اجتماعی سلاح و مهمات و تجهیزات پیشرفته ی جنگی آن دوره را در اختیار رژیم بعثی عراق قرار داده بودند ،آیا دشمنان و بدخواهان ملت ایران اسلامی توانستند کاری به پیش ببرند که شما و امثال شماها با وادار کردن امام خمینی (ره) مجبور کردید که امام خمینی ره صلح و آتش بس را بپذیرند .... خیلی تند نروید و عاقلانه حرف بزنید ملت را تا لبه پرتگاه با خود برده اید پس .
  • نناشناس IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    18 16
    دزدی های آقا زاده ها پدر مردم را در آورد ه نه تحریم ها خودت را به کوچه علی چپ نزن
  • هادی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    19 19
    درود و صد بدرود بر سردار سازندگی و مرد همیشه جاویدان تاریخ ایران.
  • مجید IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    15 13
    سلام خسته نباشید بعد از مدتها سخنان ایت الله هاشمی رو بدون هیچ کینه ای نوشتید واقعا حرفهای منطقی و بجایی بود خواهشا همه یاد بگیرنند و دست از دودستگی و کینه توزی بردارند تا مردم روزهای خوشی را تجربه کنند من بعنوان یک کارمند جلوی زن وبچه ام واقعا خجالت زده شدم به فکر ما باشید و بگذارید با جهان تعامل کنیم
  • fazel IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    10 11
    حالا شدی پدر شناس(نکنه خودتان دارید در میآید)
  • الفا IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    13 0
    افراط و تفریط خوب نیست بنا به فرمایش قرآن دشمنان اسلام به کمتر از این راضی نمیشوند که ماهیت اعتقادات ما را از ما بگیرند چرا با شاه کمتر مشکل داشتند چون ایشان ماهیتاً اسلام را کنار گذاشته بودند .طرفی که قدرت در دست دارد اهل تعامل نیست آمریکائیها خود اروپائیها را هم بحساب نمیاورند و احساس برتری جوئی و دید فرعونی دارند چه برسد به مردم ایران . آنها تسلط و تحکم و تمکین میخواهند نه تعامل و همکاری ، اعتقادات ما با خواسته های آنها جور در نمیآید ، اعتقاد به مهدویت و آخر الزمان و همه آن چیزهائی که آنان از آخر الزمان میدانند باعث وحشتشان از ما میشود .چرا اسرائیل با دویست کلاهک هسته ای دشمن بشریت نیست اما ایرانی که بتواند اروانیوم غنی بکند خطر ناک است؟ آقای هاشمی بیشتر از تحریم سوء مدیریت و فامیل بازی و بخور بخور و از خدا بی خبری پدر مملکت را در آورده دشمن اصلی مملکت فعلا اینهاست بعد تحریم
  • س م ح ن IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    13 14
    گراني‌ها در دولت سازندگي بدر مردم را درآورد كه باعث شد مردم دنبال .... مثل اصلاح طلب‌نماها بروند و به آن‌ها راي دهند و عقايد مردم را بعد از خرابكاري در جنگ به ليبرال دموكراسي غربي كوچ داديد.
  • امین IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    18 19
    این چرت وپرتا چیه اقای رفسنجانی چون قدرت ازدستت داره خارج میشه این حرفارو میزنی سازش باکی ما که نمیگیم علم نمیخواهیم انها زور میگن شما چرا اینقدر میترسی نکنه اینهم یه سیاست جدیده که از مردم وامام مردم برای پیشرفت کارات بهره ببری بچه هاتو نتونستی خوب تربیت کنیی ببین چه کارا ک ه نمیکنن
  • دکتری بدبخت IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 1
    خدایااااااااااااااا کمک....
  • امید IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 8
    هدف وسیله راتوجیع نمی کند... دشمنی دشمنان ما با گذشت زمان کم نشده بلکه شکل آن تغییر نموده...
  • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    32 34
    درود بر آیت الله هاشمی .
  • حسن IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    22 17
    چه عجب .تادیروز حملاتش را متوجه احمدی نزاد کرده بود. امروز ناکارآمدی دولت تدبیر را که باسیاست غلت خودش وبا هم فکری خودش قادرنیست کشور رااداره کند به تحریم گره زده است. اگر درکشورما امثال فرزند تو که خون ملت رادرشیشه کرده نبود امروزوضع کشورعالی بود.ا.... برو توبه کن تاچند روزی زنده ای.
  • salimi IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    21 11
    تنها چراغی که در دولت روحانی برایمان روشن شد چراغ بنزین بود
  • بیچاره مردم IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    21 19
    پدر مردم را شما و امثال شماها درآورده اند چرا دست از سر مردم بر نمی دارید پولهای میلیاردی که به جیب زده اید بس نیست حالا با این دولت بی ندبیری دارید پوست مردم را می کنید
  • 0000 IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    32 23
    بازم دم هاشمی گرمکه یکم درد مردمو میفهمه بابا کمرمون شکست زیر بار ابن همه کرونی و تورم و دزدی
  • علی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    23 27
    اگه بی طرفی منتشر کن.احسنت به ایت االه هاشمی.یار غار امام ره و یاور رهبری ومردی که هیچ وقت به توهین های افراد کوچک پاسخ نداد.انقلاب زندس تا هاشمی زندس
  • عزیز IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    26 10
    اقای هاشمی فکر کنم خود شما از اولین کسایی بودید که با اوردن بردداری نوین ما کارگران را به خاک سیاه نشاندید حالا حرف از مردم می زنید و با خصوصی سازی بیشتر کارخانجات تعطیل شدند
  • گیلان IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    27 21
    آقای هاشمی. تحریم حا پدر مردم را در نیاورده دزدی ها پدر مردم را در اورده که ازامثال اقا مهدی، کرباسچی و... شروع و کشور را به گند کشاند . مردم ما مقاوم هستند و گوش بفرمان ولی خود هستند نه حرف شما.
  • حمید IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    25 19
    اختلاس و ارتشا امثال آقازده حضرتعالی پدر مردم را در آرده است.
  • ا-ح IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    13 7
    كشور ما مذاكره را قبول كرده است حتي با آمريكا هم در مورد انرژي هسته اي مي خواهد به توافق برسد نه به هر قيمتي واين را هم بايد بدانيم و هوشيار باشيم كه آنها ذاتا نمي خواهند ايران پيشرفت كند واگر مشكل هسته اي هم حل شود بهانه ديگري را ايجاد مي كنند پس نبايد بيكار باشيم با تلاش و كوشش سعي كنيم به خودمان متكي باشيم
  • پیر بدبخت IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 6
    از اول انقلاب انهائی که میفهمیدند این حرفهاراگفتند مارک ضد انقلاب خوردند وعزل شدند انهایئ که عینالیقین بودند خواستند با چشم خود بدبختی مردم را ببینند حالا نوشدارو بعد از مرگ سهراب است
  • حسن IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    26 33
    اری همیشه دود از کنده بلند میشود واقعا گفتار اقای هاشمی درست است باید با تمام دنیا تعامل داشت دشمنی تا کی
  • آزاد IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    33 13
    امیرالمومنین علی (ع) در جنگ صفین به اطرافیانش میفرمایند.اینان حرف حق میزنندولی ازآن باطل میخواهند.چقدر زیرکانه ازطرح مباحثی که واقعا مشکلات مردم است ویادهن پر کن استفاده میشود تاتفکرات منحرف لیبرالیستی ومنحرف ازخط امام راحاکم کند.در کنار رهبر است.ولی با 180درجه اختلاف نظر.خدایا توفیق بده تابه قول امام عل (ع)حق را بشناسیم تااهل حق را بشناسیم وباطل را بشناسیم تااهل باطل را بشناسیم وشخصیتها را باحق بسنجیم نه حق را با شخصیتها.
  • رضا IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    58 1
    البته تحریم ها ولی بیشتر اختلاسها و دزدی ها
  • محتشم IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    40 37
    بسیار متعجبم که این سخنان را از کسی می شنوم که در دوره ی ریاست جمهوری خود سرمایه داری محض و اشرافی گری را بنا نهاد و استخوانهای مردم ضعیف را با سیاستهای سرمایه داری زیر چرخ خود له کرد.
  • محمدی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    64 37
    درود خداوپیامبر گرامی اسلام بر سردار سازندگی ایران
  • وحید IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    48 4
    سلام .لطفا اگر شما می توانید جلوی اختلاس کنندگان بیت المال مسلمین و آقا زاده هایشان را بگیرید واگر نه ...
  • زندگی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    37 5
    به خدا من دانشجوی ارشدم زنم دارم به خدا بیکارم خدایا خودت به داد این مردم برس
  • داود IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    10 1
    سلام بر رکورددار تورم تا به حال :درصد 59
  • ع IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    13 5
    حاج آقا تحریم با مردم کار نداره اگه آقازاده شما از این هنر شو جای دیگه بخرج میداد رو که نیست بابا خجالت بکش عزیز 30 سال تحریم بودیم چی شد حالا که گذاشتنت کنار یاد تحریم افتادی زمان ریاست جمهوریتو هم یادمون هست چه گلی زدی به سر مردم
  • ناشناس IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    14 6
    اولا که اکبر آقا دنیا فقط شش تا کشور زورگوی ظالم نیست؛ این بر خلاف فرمایش رهبر عزیزتر از جان ماست. ثانیا خواهش می کنم این قدر مغالطه نکنید و اسلام ناب محمدی را آن طور که خودتان و امثال شما می پسندند نشان ندهید.
  • پرویز IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    16 7
    ظاهرا آقای رفسنجانی به روی مبارک خود نمیاورد که با توافق هسته ای فقط بخش کمی ازتحریمها برداشته میشود که تاثیری حداقل درکوتاه مدت به حال مردم ندارد بیشترین سودرا کسانی میبرند که به هرقیمت حتی پایمال کردن خون شهدا وعزت مردم به مال دنیا چسبیده وکاسه داغ ترازآش شده اند میشود روزی برسد که اشراف بدانند تاریخ مصرفشان گذشته وکمترابراز وجود کند .
  • انار IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    17 12
    چه زود به فکر ملت افتادی می خواهی تفرقه بیاندازی این شما هستید که پدر ملت را در اوردیدحرف زیاد است زبان بسته
  • مسلم IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    9 8
    این که آیت الله به سختی زندگی اشاره کرده اندجای خوشبختی است ای کاش دیگر مسئولین همحداقل اعتراف می کردند که بااین حقوقهای مصوب نمی توان زنده بودتاچه رسدبه این که زندگی کرد.
  • شهروند ايراني IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    17 1
    به وعد خدا اعتقاد دارم چراغ ظلم تا سحر نمي سوزد
  • محسن IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    9 11
    هواسمون نیست که دنیا ما رو تحریم کرده نه ما دنیا رو پس بیخودی ادعا نداشته باشیم . تازه فهمیدید مردم دیگه بیچاره شدن یعنی شما و بزرگان امثال شما و بالاتر صبر کردید و نشستید تا خوب و کامل بیچارگی و بدبختی ایران رو ببینید بعد تازه بگید حالا باید کمی با دنیا رفت و امد داشت و دیگه بسشونه این مردم .مردم همیشه به ظاهر بیدار ما هم مثل قبل باز هم گو ش میدهند و اطاعت می کنند قرررررربانننننن
  • یوسفی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    32 10
    کاش به روزی برسیم که بفهمیم الان جهان ، جهان ارتباطات است و دنیا دهکده جهانی و نمی شه بدون ارتباط و تعامل با دنیا جامعه موفقی بود!
  • مجتبی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    26 29
    احسنت ب هاشمی دانشمند بزرگ. ما نباید مثل کره شمالی با غرور و استبداد به نسل کشی مردم کشور خود اقدام کنیم چون تحریم ها دارد مردم را ب نابودی می کشاند.
  • غیاثی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    9 5
    جناب آقای هاشمی اینقدر حرفهای گمراه کننده نزن این آخر عمری برو توبه کن حرفهایت بی منطق و عقل است .
  • مرتضی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 8
    ماادمهایی هستیم که شوخی شوخی به گنجشکان سنگ می اندازیم وگنجشکان جدی جدی میمیرند.......ممنونم آقای هاشمی حرف دل همه رو زدید
  • حسن IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    8 2
    حاجی پدرمادرآمده توچراناراحتی شماحالشو ببر داش.
  • دانیال IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 1
    سلام دوستان گرامی شماکه به اقای هاشمی توهین میکنیداگراقای هاشمی نبود جنگ تمام نمیشد و متاسفانه جوانهای بیشتری در جنگ کشته میشدند . رزمنده بسیجی دفاع مقدس
  • کریم مستضعف IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 2
    آقای رفسنجانی توجوش خودتوبزن مامردم فولادآبدیده ایم توروبه اون خدای خودت دست ازسرمابردارمانیازی به دلسوزیت نداریم همونهایی که تووامثال تومیخوان برین تودامنشون به بهانه دانش اونادانششون ازدانشمندان اسلامی وایرانیه عزیزدل برادر
  • فرهاد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 0
    اکبر جون تحریمها پدر ملت را در نیاورده .اگر شما برا تربیت مهدی وفایزه وقت بیشتری می ذاشتی اوضاع الان بهتر بود
  • م-لشنی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 2
    جناب آقای هاشمی آن دنیایی که شما مگویید همان دنیای امریکایی ها است . در ضمن ما با همه ی دنیا در ارتباط هستیم اگر منظور شما از تعامل با دنیا نوکری صهیونیسم است ، متاسفم
  • یک دورودی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 1
    جناب هاشمی ، دنیا فقط سه چهار کشور غربی است؟ پس ایمان به وعده ی الهی را فراموش کردی ؟
  • .سعید IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 2
    اگر اقای هاشمی این همه سد واین همه پتروشیمی نمی ساخت الان این نفس راهم نداشتی که در مورد هاشمی صحبت کنی
  • جواد IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 4
    امیرکبیرایران حاج محمود این زمان/کلیداعتدالم داس بوده برهمرهان/غرورایرانیم له شده با این کلید/چونکه گشود دامن روحانی بر غربیان/گستاخ ترازهرزمان امریکاشدبه دوران/محمود درکجایی برس به داد ایران)
  • حسینی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 3
    آقای هاشمی خود مسئولیت بزرگی دارد ومیداند که تحریمها 30%بیشتر در مشکلات اثر ندارد.اما این چراغ سبزی که به دشمنان نشان داد واین را بیان کرد .جای سوال ومواخذه دارد.وجای بسی تاسف
  • کشور ایران IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 0
    اماوصییت نامه امام چیزدیگری رامیگوید وتوصیه های زیادی فرموده نمیدانیم چراعمل نمی شودمسئولان حرفی مثل ادمهای برفی اند
  • ارسلان IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 4
    درودبرهاشمی ومطهری... بخداتحربمهاپدرمردم دراورده سال میادادم هست رنگ میوه مثل گیلاس. هلو. وخیلی ازمیوه هارانمیبینه بخداحدودچهل درصدمردم رنگ برنج خوب وغذای متوسط نمیتوانندبخورنداگرخانمهاوسالن مسابقات ومامورین رعایت کنندچه اشکال داره برن والیبال تماشا کنند
  • پریا IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    با سلام .شماهایی که میگید فولاد آب دیده آید شماهایی که میگید تحریم چیزی نیست اقایون خانوما اقتصاد مملکت پکیده همینجور تاجرا دارن ورشکست میشن گردش پول کم شده جنس وارد نمیشه برو گمرک ببین چه وضع شده قشر فقیر له شدن.سیاست رفسنجانی رارهیجکدوم ندارن فقط حرف میزنن .حالا شماها همه کاراتون طبق خط فکری مامان و باباهاتونه ..پسرش هرچی هست ربطی به ایشون نداره .برید آمار دزدی ها را بگیرید هرچی فقر زیاد شه دزدی بیشتر.بده رحم به این مردم بکنه.ما مردم خوب و رنج کشیده هی هستیم حقمون بیشتر از اینهاس