نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نتایج جلسه غیر علنی مجلس با فانی و نوبخت گفت: کارگروه مشترک مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بررسی مشکلات فرهنگیان و راهکارهای حل این مشکلات تشکیل می شود.

تشکیل کارگروه مشترک مجلس و سازمان مدیریت برای مشکلات معلمان
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت توضیحاتی را درخصوص جلسه غیر علنی مجلس با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  و وزیر آموزش و پرورش ارائه داد. این جلسه غیرعلنی به درخواست ۲۷۵ نفر از نمایندگان برای بررسی مشکلات فرهنگیان برگزار شد.

نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت درخصوص این جلسه گفت: این جلسه برای انعکاس دغدغه جامعه فرهنگیان و دریافت گزارش دولت در راستای ارتقای سطح رضایت مندی معلمان و ارائه خدمات آموزشی بهتر به دانش آموزان برگزار شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان به نمایندگی از سایرین در این جلسه دغدغه ها و نقطه نظرات وکلای ملت را اعلام کردند گفت: فرآیند رتبه بندی آموزگاران، ارتقای اعتبارات غیر پرسنلی نسبت به پرسنلی، تخصیص منابع برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش و از همه مهمتر قدم برداشتن در راستای رفع تبعیض در پرداخت کارکنان دولت و آموزش و پرورش از دغدغه های مهم نمایندگان بود که در این جلسه اعلام شد.

نایب رئیس مجلس درخصوص گزارش نوبخت در این جلسه گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزارشی از توجه دولت به وزارت آموزش و پرورش ارائه داد و اعلام کرد در سال ۹۳ با توجه به کاهش منابع درآمدی تنها وزارتخانه ای که ۱۰ درصد اعتباراتش افزایش یافت و در واقع ۱۱۰ درصد بودجه دریافت کرد وزارت آموزش و پرورش بوده است.

وی تصریح کرد: به گفته سخنگوی دولت پاسخ به نیازهای جامعه آموزش و پرورش دغدغه مشترک دولت و مجلس است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح اظهارات وزیر آموزش و پرورش در جلسه غیر علنی اظهار داشت: فانی نیز اعلام کرد مطالبه جدی اش رفع تبعیض در پرداخت هاست که این موضوع را در هیات دولت نیز اعلام کرده است.

وی ادامه داد: به گفته وزیر آموزش و پرورش گام هایی در این وزارتخانه در راستای اجرای سند تحول برداشته شده و از ۱۳۱ راهکار ۴۰ راهکار اجرای این سند انتخاب و اجرا شده است و نقشه راه سند تحول نیز تدوین شده است.

ابوترابی فرد در مورد نتایج این جلسه اظهار داشت: نهایتا به دو تصمیم رسیدیم اول اینکه قانون خدمات کشور که در مجلس تصویب شده و برای اجرای موقت در اختیار دولت است باید به قانون دائم تبدیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید صریحا اصلاحاتش را در مورد این قانون به مجلس ارائه کند تا با نهایی شدن این قانون نظام پرداخت مناسبی در راستای رفع تبعیض میان پرداخت های کارکنان دولت تبیین شود تا دیگر شاهد پرداخت های غیر منضبط در دستگاه های دولتی نباشیم مانند آنچه امروز در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.

وی در تشریح راهکار دوم گفت: مقرر شد کارگروهی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بررسی دغدغه ها و همچنین ارائه راهکارها تشکیل شود. در این کارگروه دو نفر از نمایندگان که طراح این جلسه غیر علنی بودند از کمیسیون آموزش و پرورش و کمیسیون برنامه و بودجه حضور خواهند یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.