قدس آنلاین – سبزوار : معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صادرات تنها راهکار رونق و شکوفایی تولید و سبب ساز شتاب در فعالیتهای مرتبط با توسعه است.

توسعه صادرات و فناوری عوامل رشد تولید است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار محسن صالحی نیا که در نشست تخصصی رسیدگی به مسائل صنعت و معدن و رفع موانع واحدهای تولیدی شهرستان سبزوار سخن می گفت با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساختهای لازم برای توسعه صادرات افزود: تامین مواد اولیه باکیفیت، تامین ماشین آلات و تجهیزات و نیز تامین منابع و تسهیلات از مواردی است که باید نسبت به آن بیش از پیش توجه شود.

وی با اشاره به 'قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر' نیز اظهار داشت : کارگروههای مربوط به این قانون مشخص شده اند و هم اینک تنظیم و اجرایی کردن آیین نامه های آن در دست تدوین است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست توسعه صادرات و فناوری را عوامل رشد تولید ذکر کرد و ادامه داد : برای رونق صنعت کشور ثبات محیط اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید نیز ضروری است.

رضا رحمانی یاد آور شد : تهاجم اقتصادی دشمن به صنعت لطمه بزرگی وارد کرد اما حل مشکلات کشور تنها در گروی رفع تحریم نیست بلکه خودمان باید پای کار بیاییم و مشکلات را برطرف نماییم

وی یاد خاطر نشان کرد : بیشتر مشکلات ما غیرتحریمی است لذا باید با اراده محکم و کار گروهی آنها را برطرف کنیم و نگاه به حوزه صنعت و معدن به عنوان جبهه اقتصادی باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز هم موقعیت ترانزیتی این استان در ارتباط با آسیای میانه و وجود مراکز دانشگاهی را از جمله توانمندیهای آن دانست و اضافه کرد : با شروع سرمایه گذاری در واحدهای پتروشیمی فاصله و جایگاه خراسان با سایر مناطق کشور تا حدی برطرف خواهد شد.

راضیه علیرضایی رفع موانع تولید و صنایع، توجه به یارانه حوزه تولید، رشد سرمایه گذاری، صدور پروانه ها و مساعدت در راه اندازی واحدهای پتروشیمی را از جمله مهمترین عواملی دانست که منجر به رشد و پویایی صنعت در خراسان رضوی می شود.

وی در عین حال  گفت: سبزوار در سالهای اخیر مسیر صنعتی شدن را به سرعت پیموده و اکنون این شهرستان به لحاظ صنعت از شهرهای بزرگ در شرق کشور به شمار می آید . /   انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.