قدس آنلاین: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دستگاه های فرهنگی باید نسبت به بهره برداری لازم از بستری که هرساله توسط شرکت نمایشگاه ها در قالب نمایشگاه قرآن فراهم می شود، اهتمام داشته باشند.

امسال، سال نهضت قرآنی نامیده شده است/ لزوم جذب نخبگان به نمایشگاه قرآن

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی در نشست هم اندیشی برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت ، اظهار داشت: در حقیقت برگزاری این نمایشگاه نیز وظیفه شرکت نمایشگاه ها نیست اما این شرکت سال هاست به یکی از دغدغه مندترین مجموعه های استان در حوزه فعالیت های قرآنی تبدیل شده و کیفی سازی این بستر، دیگر بر عهده متولیان فرهنگی است.

وی با اشاره به این که امسال از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سال نهضت قرآنی نامیده شده است، بیان داشت: استان اصفهان اولین استانی است که منشور توسعه فعالیت های قرآنی را به تصویب رسانده و در این خصوص، در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان دو مصوبه ابلاغ و صادر شد که بر مبنای آن رییس دانشگاه اصفهان به عنوان رییس کارگروه آموزش عالی و پژوهش قرآن و مدیر کل آموزش و پرورش استان به عنوان رییس کارگروه آموزش عمومی قرآن کریم منصوب شدند.

وی با تأکید بر این که بدون شک یکی از اقدامات مهم در زمینه ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی، برگزاری نمایشگاه قرآن کریم است، افزود: برگزاری نشست های علمی در خصوص مسایل و سبک زندگی قرآنی، ارایه پاسخ های محققانه و تبیین کننده در خصوص شبهات به ویژه در مواجهه با نسل جوان، غرفه سازی های جذاب، ایجاد فضایی مناسب برای بهره گیری کودکان و نوجوانان و برگزاری شب شعر قرآنی از موارد و اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود و اداره ارشاد در این زمینه مساعدت های مالی و معنوی لازم را خواهد داشت.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تأسیس مؤسسه تخصصی نهج البلاغه در استان و حضور این مؤسسه در نمایشگاه امسال، اظهار کرد: باید از این فرصت استفاده لازم را داشته باشیم.

وی بر لزوم جذب نخبگان قرآنی به عنوان مخاطب خاص نمایشگاه و از طریق انجام اقدامات نوآورانه تأکید داشت و افزود: هماهنگی هایی با عوامل برنامه " لحظه های بندگی" که در ایام ماه مبارک پیش از اذان صبح از شبکه اصفهان پخش می شود، داشته ایم تا از این فرصت برای اطلاع رسانی فعالیت های قرآنی، معرفی نخبگان قرآنی و خانواده های آنان استفاده کنیم.

گفتنی است در این جلسه بر رویکرد " همدلی و همزبانی از منظر قرآن و عترت " تأکید شد. همچنین حاضرین بر ضرورت تأثیرگذاری نمایشگاه از طریق ایجاد یک موج مردمی در جامعه، رشد فرهنگ قرآنی از طریق برگزاری نمایشگاه ها و تشکیل گردهمایی های هر شبه با حضور مجامع قرآنی فعال استان تأکید کردند.

دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، از 7 تا 13 تیرماه طی ساعات بازدید 17 الی 24 در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار خواهد شد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.