معاون سازمان بورس علت توقف نماد ۵ شرکت پالایشگاهی را اعلام کرد و گفت: توقف نماد این شرکتها طولانی نبوده و شرکتهای پالایشگاهی به زودی به بازار بر می گردند.

دلیل توقف نماد پالایشگاه‌ها اعلام شد/ پالایشگاه‌ها به زودی برمی‌گردند

به گزارش قدس آنلاین، حسن امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص توقف نماد 5 پالایشگاه اصفهان، بندرعباس، تبریز، شیراز و لاوان گفت: اطلاعیه‌ای از سوی وزات نفت به شرکتهای پالایشگاهی ارسال شده است و این شرکتها با ارسال نامه‌ایی به سازمان بورس از وجود اطلاعات با اهمیت خبر داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه شرکتهای پالایشگاهی اعلام کرده‌اند که این اعلامیه روی وضعیت شرکت اثر گذار است، در خصوص زمان بازگشایی نماد این شرکت‌ها گفت:به محض دریافت عدد و رقم از سوی شرکتهای پالایشگاهی، نماد این شرکتها بازگشایی می شود.

 

امیری در مورد اینکه آیا نماد این شرکتها همانند سال گذشته با توقف طولانی مدت مواجه می شوند؟ گفت:در سال گذشته ابهاماتی در سود این شرکتها وجود داشت که آن ابهامات برطرف شد ولی امسال ابهامی در این شرکتها وجود نداشته و نماد آنها به زودی و بعد از دریافت و انتشار اطلاعات بازگشایی می شود.

 

وی با بیان اینکه جزئیات اطلاعیه‌های وزات نفت هنوز مشخص نیست، عنوان کرد: در حال حاضر باید شرکتهای پالایشی مشخص کنند که اطلاعیه جدید چه تاثیری بر روی سودآوری آنها خواهد داشت .

 

توقف و بازگشایی نماد شرکتهای پالایشگاهی همواره در بورس تهران مسبوق به سابقه بوده و در سال های گذشته چندین بار تکرار شده است به طوری که در سال گذشته توقف طولانی مدت نماد این شرکتها به دلیل ابهامات ناشی از کیفی سازی و اطلاعیه وزارت نفت به یک چالش بزرگ بین سازمان بورس و وزارت نفت مبدل شد این در حالی است که اطلاعیه‌ها و توقف‌های ناگهانی در شرایطی که بازار بی اعتماد شده است می تواند به این بی اعتمادی دامن بزند، لذا به دلیل تاثیر پذیری و ضربه بازار سرمایه از این رویداد بهتر است پالایش و پخش در نحوه ی نهایی کردن اعلامیه ها دقت لازم را داشته باشد و از ارسال اعلامیه‌های ناگهانی خودداری کند زیرا پالایشگاه ها چند سالی است که وارد بورس شده اند و این اطلاعیه ها منافع سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.