۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 290217

امسال در مراسم پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدباقر قالیباف و علی جنتی به صورت تلویحی از همدیگر قول گرفتند که نمایشگاه کتاب سال آینده در باغ کتاب برگزار شود که ظاهرا در همین رابطه تا به حال جلساتی برگزار و پیشنهاداتی مطرح شده است.

از قول قالیباف و جنتی چه خبر؟
علی‌اکبر اشعری مدیر فعلی باغ کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره این موضوع و این‌که آیا باغ کتاب ظرفیت برپایی نمایشگاه کتاب تهران را دارد، اظهار کرد: هفته گذشته با آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه‌ای داشتیم و در این زمینه گفت‌وگو کردیم. قرار شده گروهی از کارشناسان برای بررسی جوانب این کار به باغ کتاب بیایند تا اگر پیشنهادی دارند مطرح کنند.

او افزود: در همین زمینه پیشنهادی که از سوی تشکل‌های نشر مطرح شده، واگذاری زمینی 45 هزار متری واقع در میدان فرهنگ و در جوار باغ کتاب است تا با همکاری دولت و شهرداری در دو طبقه ساخته شود و فضای نمایشگاهی به مساحت 90 هزار مترمربع ایجاد شود. این پیشنهاد از سوی تشکل‌های نشر در قالب نامه‌ای به وزیر ارشاد ارائه شده است.

اشعری با اشاره به نامه تشکل‌های نشر برای فراهم شدن زمینه واگذاری این زمین گفت: اگر این اتفاق رخ بدهد و این زمین 45 هزار متربعی در دو طبقه ساخته شود، می‌توان در زمان برپایی نمایشگاه کتاب تهران از فضاهای دیگری از جمله باغ کتاب، باغ‌موزه دفاع مقدس و فضاهای بازی که در منطقه عباس‌آباد وجود دارد، برای برگزاری سمینارها استفاده کرد و نمایشگاه کتاب تهران را با حذف زواید در این محل برگزار کرد. این پیشنهاد فعلا مطرح شده و برخی دوستان شهرداری هم قبول کرده‌اند ولی عملی شدن آن به همکاری و نظر دولت و شهرداری بستگی دارد.

او ادامه داد: ضمن این‌که دیگر نمایشگاه‌های سالیانه مثل نمایشگاه قرآن، مطبوعات و... را نیز در طول سال در همین مکان و در این محل با عنوان محل دائمی چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان برپا کرد. چون در حال حاضر هرساله هزینه زیادی خرج برپایی سوله‌ها و سازه‌ها می‌شود که در صورت وجود یک محل دائمی دیگر این هزینه‌ها بر نمایشگاه کتاب تحمیل نمی‌شود.

مدیر باغ کتاب تهران درباره این‌که با توجه به گفته محمدباقر قالیباف شهردار تهران و ابراز امیدواری او برای برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده در محل باغ کتاب و منطقه عباس‌آباد، آیا این امکان وجود دارد گفت: حقیقت این است که این گفته نیت ایشان را می‌رساند، ولی وقتی وارد واقعیت می‌شویم و مسائلی مثل اجرا و منابع پیش می‌آید ممکن است کار با تاخیر مواجه شود. بنابراین اصرار من این است که فعلا تا آماده شدن چنین فضایی نمایشگاه کتاب در همان مصلا برگزار شود.

به گزارش ایسنا، سال‌هاست که مسوولان به کرات از ضرورت ایجاد یک محل دائمی برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران سخن می‌گویند چون عموما مصلا را مکان مناسبی برای برگزاری این رویداد نمی‌دانند، اما این امر تا به حال محقق نشده است. امسال نیز در مراسم پایانی بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران محمدباقر قالیباف شهردار تهران گفته بود: از آقای دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم به هم قول بدهیم سال آینده نمایشگاه کتاب در باغ کتاب واقع در تپه‌های عباس‌آباد برگزار شود. علی جنتی وزیر ارشاد هم در پاسخ به او اظهار کرده بود: ما این بشارت آقای قالیباف درباره برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده را جدی می‌گیریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.