قدس انلاین: یکی از ویژگی های ممتاز امام خمینی (ره)سخنانِ کوبنده، بیدار کننده و هشدار دهنده ایشان به مردم ایران بوده است که تنها نمود یکی از آن ها در باره ی تاثیر خودباوری بر سرنوشت مردم ایران می باشد.

باید «نمی شودها» را از مغزها بیرون کرد!

امام خمینی (ره) در این باره در یکی از سخنرانی های خود در سال 1359 بیان داشته اند: باید کاری کرد که ملت ها هر جا هستند، ملت ها بفهمند تکلیف خودشان را. اگر بخواهید و بخواهند و دانشمندها بخواهند و علمای همه بلاد اسلامی و دانشگاه های همه بلاد اسلامی بخواهند مشکل اسلام و ممالک اسلامی حل بشود، باید مردم را بیدار کنند؛ این مردمی که با تبلیغات چند صد ساله، به آنها باورانده بودند که نمی شود با امریکا یا با شوروی مخالفت کرد، و الان هم باور ملت های دیگری هست. باید اینها را به ایشان فهماند که می شود.

بهترین دلیل بر اینکه یک امری ممکن است، وقوع اوست و این امر واقع شد درایران. دولت های دیگر، ملت های دیگر گمان نکنند که ایران از آنها عده بیشتر داشت. خیر، شاید در عشایر عراق بیشتر از ایران اسلحه باشد، لکن مغزهای اینها را به واسطه تبلیغات دامنه داری که شده است، شست و شو کرده اند و از اسلام مایوس کرده اند و این مغزها را پر کرده اند از اینکه با این قدرت ها نمی شود طرف شد. این از چیزهایی است که با تبلیغات خود آنها و عمال آنها در داخل ممالک تحقق پیدا کرده است.

باید آنهایی که در همه ممالک هستند، آنهایی که دلشان برای ملت ها می تپد، آنهایی که به اسلام اعتقاد دارند و برای اسلام می خواهند خدمت کنند، هر کدام خودشان را که گم کرده اند، پیدا کنند. ملت ها خودشان را گم کرده اند، مملکت خودشان را گم کرده اند. هر چه در ذهنشان وارد می شود، این است که نمی شود با این قدرت ها طرف شد، اینها چه ها و چه ها خواهند کرد.

باید از مغز ملت ها این «نمی شود ها» را بیرون کرد و به جای آن، «می شودها» را گذاشت. نه، می شود این کار را کرد. یک میلیارد جمعیت ـ تقریبا ـ جمعیت مسلمین با دارا بودن آن همه امکانات و آن سرزمین های وسیع و آن مخازن زیرزمینی وسیع و آن پشتوانه اسلامی ـ الهی ، نباید در ذهنشان بیاید که نمی شود. این قدرت بزرگ شیطانی شوروی، که با تمام قوا افغانستان را می خواهد خفه کند، نتوانسته است. ملت اگر یک چیزی را نخواهند، نمی شود تحمیلشان کرد. باید ملت را بیدار کرد تا بخواهند. ملت ما هم قبل از بیست سال، خواب بود، توجه نداشت. از بیست سال به این طرف هی گفتند، گویندگان گفتند، علما گفتند، دانشگاهی ها گفتند. کم کم رسید به «الله اکبر» و قدرت بزرگ شیطانی در مقابل «الله اکبر» نتوانست بماند؛ و همه می خواستند بماند. من مطلع بودم همه قدرت ها می خواستند که این نوکری که برای همه شان خدمتگزار بی چون و چراست، در ایران بماند تا منافعشان را ببرند و هر چه ما ذخایر داریم آن ها به رایگان ببرند، لکن ملت وقتی نخواهد، نمی شود. باید ملت را بیدار کرد که آن چیزی را که خیال می کرد نباید بخواهد، بخواهد و آن امری را که به خیالش نمی شود، بیدارش کرد که می شود.

ملت ها از دولت های خودشان بخواهند که تسلیم بشوند و الا همان کاری را که ملت ایران کرد، با آنها بکنند تا حل مشکل بشود. حل مشکل بدون اینکه این اشخاصی که سر راه ایستادند و مانع هستند از انیکه مشکلات حل بشود، اینها را باید از بین راه بردارند.

منبع:

*سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع اعضای کنگره آزادی قدس، مورخه 18/ 5 / 1359.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.