معاون دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان حکم ظالمانه دادگاه بحرینی مبنی بر حبس چهار ساله شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق را به شدت محکوم کرد و گفت: ملت انقلابی بحرین هرگز تحت تاثیر چنین اقدامات غیرانسانی رژیم آل خلیفه قرار نخواهند گرفت.

با حبس 'شیخ سلمان' ها، انقلاب بحرین حبس نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، علامه محمد امین شهیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازداشت، شکنجه و محکومیت شخصیت های محبوب سیاسی و مذهبی بحرین از سوی سردمداران آل خلیفه و یا توهین به اماکن مقدس اسلامی در این کشور هیچ گاه جلودار نهضت انقلابی ملت بحرین نیست و نمی تواند ملت بحرین را از ادامه راه برای مطالبه خواسته های مشروع خود بازدارد.

علامه شهیدی تاکید کرد: تظاهرات مسالمت آمیز و مطالبه حقوق مدنی و انسانی، حق مسلم بحرینی ها است. ملت این کشور بدنبال آزادی و دسترسی به حقوق ملی خود هستند و البته تمام جریان های اعتراضی و انقلابی مردم بحرین کاملا مسالمت آمیز و به دور از خشونت انجام می شود ولی با این وجود، بارها شاهد حمله نیروهای امنیتی و نظامی بحرین به تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور بوده ایم.

این شخصیت دینی-سیاسی پاکستان خطاب به مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در سطح جامعه بین المللی گفت: سازمان ملل که به طور عملی اختیار خود را برای حل و فصل مسایل جهانی از جمله بحران های منطقه ای از دست داده است اما به طور کلی، سایر نهادهای بین المللی باید نقش خود را برای کمک به ملت بحرین و جلوگیری از ظلم و اقدامات ضدانسانی رژیم آل خلیفه ایفا کنند.

وی بر این باور است که دیکتاتورها و حاکمان نظام پادشاهی فعلی در برخی از کشورهای عربی و منطقه خاورمیانه چیزی به نام قانون، حقوق بشر و آزادی نشناخته و برای آنان هرگز این موارد مهم نبوده است. این حاکمان مستبد دست به هر اقدامی می زنند تا به هر قیمتی نظام فاسد و مستبد خود را پابرجا نگه دارند.

معاون دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، حاکمیت نظام دیکتاتوری و پادشاهی در خاورمیانه را در راستای منافع آمریکا دانست و افزود: استبکار جهانی از جمله آمریکا از رویکرد پادشاهان ستمگر عربی در منطقه سود برده و ما شاهد این موضوع هستیم که واشنگتن چشم خود را در برابر ریخته شدن خون مردم بی گناه و نقض آشکار حقوق بشر در بحرین بسته است.

وی تاکید کرد: جامعه بین الملل به ویژه سازمان ملل باید با صداقت به حل مساله بحرین و بازگرداندن حق از دست رفته ملت این کشور کمک کند و از اقدامات تهاجمی و دژخیمانه رژیم آل خلیفه جلوگیری کنند.

پس از گذشت حدود شش ماه روز از محاکمه ناعادلانه شیخ علی سلمان دبیرکل انجمن وفاق ملی اسلامی بحرین که برخلاف تمام مبانی حقوقی و مقررات بین المللی انجام گرفت، دادگاه بحرینی به خاطر موضع گیری های شیخ سلمان در دفاع از حقوق مردم و انقلاب مسالمت آمیز آنان، حکم 4 سال زندان را برای وی صادر کرد.

فعالان بحرینی:حکم سیاسی علیه شیخ سلمان انتقام از انقلاب مردم بحرین است

حکم صادر شده علیه شیخ سلمان با واکنش های اعتراض آمیز علما ، شخصیت های سیاسی و مردم کشورهای مختلف مواجه شد.

معترضان صدور چنین حکمی را علیه یک عالم دینی که نصیحت ، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر جزو تکالیف اولیه و اساسی و همچنین اظهار نظر در خصوص مسائل سیاسی جامعه را که جزو حقوق او می باشد، سیاسی کاری رژیم بحرین خوانده اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.