۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 290553

قدس:پیشترها مثلی بود می‌گفتند کوهی ماه‌ها دود و گاز بیرون داد. سر و صدا و آسمان قرومبه به راه انداخت. بالاخره زایید و موش زایید. موش کوچولو، خرمایی، ضعیف و مضحک نه مانند موش موشکهای زرنگ و ناقلای والت دیزنی.

این حکایت وزارت راه و شهرسازی و وعده مسکن اجتماعی جناب وزیر است که دو سال فحش و بد و بیراه به مسکن مهر داد و سرانجام مسکن اجتماعی ایشان پس از سر و صدا و تبلیغات زیاد از قوه به فعل درآمد و منفجر شد و حالا خبرگزاری تسنیم خبر می‌دهد شش روز پس از افتتاح رسمی حساب صندوق پس انداز مسکن، هیچ خبری از استقبال مردم نیست و انگار نه انگار! هیچ کس مراجعه نمی‌کند، هیچ کس خواهان دریافت این وام نیست و هیچ کس برخلاف تصورات خوشبینانه و خیالپردازانه جناب وزیر نیامده چهل میلیون تومان پول بی‌زبان را سپرده‌گذاری کند که یک سال بعد 80 میلیون تومان بگیرد و ماهانه 937 هزار تومان قسط بدهد و دوازده ساله با بهره و مضافات 160 میلیون تومان به بانک باز پس بدهد. دیدید جناب وزیر چقدر از وضعیت مردم دور و بی‌خبرند؟ دیدید مسکن اجتماعی ایشان به دنیا نیامده سقط شد و مردمی که در فقر و فاقه دست و پا می‌زنند نمی‌توانند، چهل میلیون تومان فراهم کنند و یک سال شمسی در حساب بانک مسکن بخوابانند که سال بعد 80 میلیون تومان آن هم به هزار اگر و مگر بستانند.

وزیران کابینه آقای روحانی، بیشترشان وضعیت مالی خوب، بلکه توپی دارند و درد مردم را نمی‌فهمند. وزیر نیرو چند روز پیش گفته بود مردم بابت تلفن صدهزار تومان ماهانه می‌دهند. چرا نباید بابت آب مصرفی و شرب خود هر ماه صد هزار تومان بدهند؟! پاسخ ایشان این است که شرکت مخابرات زور می‌گوید. تلفن‌های همراه و غیرهمراه گرانفروشی می‌کنند و کار بسیار بدی می‌کنند. آنان از نجابت و سکوت مردم سوء‌استفاده می‌کنند این نباید سبب تجری و تقلید دیگران شود. بسته ای کتاب از انگلستان به آمریکا و از آمریکا به نشانی من فرستاده شده است. بهای این کتاب حدود پنجاه دلار بوده درباره نفتکش و تاریخ آن است که از یکی از بستگانم در آمریکا خواسته بودم در آمریکا پیدا نمی‌شد. از انگلستان خریده برایش فرستادند و برای من با پست فرستاد. در آمریکا حدود 35 دلار پول پست به این پاکت به صورت تمبر خورده است. این کتاب از آمریکا با نمی‌دانم کشتی یا هواپیما (احتمالاً هواپیما) فرستاده شده پس از یک ماه از پستخانه خیابان شریعتی آن را برای من آورده‌اند و 18 هزار و پانصد تومان هزینه پست از شریعتی تا ظفر از من ستاندند. پرسیدم کتاب از آمریکا به ایران رسیده 35 دلار چطور از خیابان شریعتی تا در خانه‌ام 18 هزار و پانصد تومان (با انعام پستچی 20 هزار تومان) هزینه برداشته است؟ جوابی نمی‌دهند و لابد می‌گویند حساب پست ایران از همه پستهای جهان جداست و قانون مبادلات پستی که ایران از سال 1876 جزو آن قانون است در حکم کشک است! شخصی نزد قاضی رفت و گفت: من می‌خواهم با مادر زنم ازدواج کنم. قاضی گفت: آیا زنت را مطلقه کرده‌ای؟ گفت خیر! قاضی گفت: غلط می‌کنی این کار را می‌کنی. مردک نادان نمی‌دانی ازدواج با محارم سببی نیز حرام است؟ گفت: آخر مادر زن من آشپز خوبی است و آش رشته و چلوخورش فسنجان و بادمجان غوره و باقالی پلو را عالی می‌پزد، اما همسرم که دختر اوست نمی‌تواند! گفت: خجالت بکش و شرم کن، انسان که با مادر خانم خود ازدواج نمی‌کند. آن مرد گفت ما این کار را کردیم آمدیم از حضرتعالی بپرسیم ثواب و حلال و حرامش چیست؟! قاضی دستور داد او را تو سری زدند و بیرون کردند. می‌رفت و می‌گفت: ما این کار را کردیم و آسمان به زمین نیامد و دنیا زیر و رو نشد! حالا حکایت کشور ماست که هر کس وقتی به میز و مقامی می‌رسد هر کاری دلش خواست می‌کند و به حلال و حرامش و اینکه این کار درست است یا نه کاری ندارد. مانند همین مسکن اجتماعی که دو سال، جناب وزیر فشار به مغزش آورد و مصاحبه کرد و طرح مسکن مهر را مزخرف نامید و سرانجام این طرح اشرافی‌اش را ارایه کرد که فقط خود ایشان و امثال ایشان می‌توانند آن را برای خرید خانه و آپارتمان پس از خواباندن چهل میلیون بل چهارصد میلیون تومان گرفته به مصرف خرید خانه‌های بزرگتر از دولتسراهای کنونی برسانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    12 8
    دولت بی تدبیر و بی برنامه در امور داخلی عمل کرده و وزیران 80 تا 90 ساله این دولت توان انجام کار جهادی و بسیجی را ندارند ما که نا امید نامید هستیم
  • زهرا IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    2 1
    آقای معتضد واقعا حرف دل مردم را زديد. متاسفانه هر کس به جایگاه و مقامی میرسد فقط میخواهد بار خودش را ببندد و یک طرحی میدهد که چیزی گفته باشد.کسی به فکر مردم نیست انگار در دنیای دیگری زندگی میکنند .وقتی در کنار افرادی زندگی می کنند که همه پول دارند فکر می کنند که همه مردم پول دارند.به قول یکی از اساتید به شخصی می گویند تو که پول داری خبر از همسایه هایت داری که آیا آنها چگونه زندگی میکنند و چه میخورند؟ آن شخص برای اینکه عذاب وجدان نداشته باشد خانه اش را می فروشد و به جایی میرود که همه پول دارند میگوید الان میدانم که همسایه‌ها یم وضعشان خوب است.این حکایت دولتمردان ماست.آدم سیر خبر از گرسنه ندارد.
  • رضا IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    1 4
    سری بعد هم رای بدهید به روحانی خیلی خوبه میخوام ببینم طرفدارهاش کی از رو میرن یا بازهم میندازن گردن راستی ها و احمدی نژادی ها و رهبر
  • فهیم IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    1 1
    نظر ارزشمند تاریخ نگار محترم کاملا بر حق است. یک نگاهی به گرفتاران مسکن مهر پردیس بزنید که 80 هزار نفر را گرفتار کرده ، پول مردم را پبش پیش گرفته و خوابیده اند. آقا اکر عرضه ساخت ندارید ، به جینی ها بدهید .
  • رضا IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    9 2
    آقای معتضد در زمان آقای احمدی نژاد کجا تشریف داشتند که این طور قلم فرسایی می کنند؟ مگر مسکن مهر کم مصیبت بر سر مردم آورد؟ مگر لفت و لیس اطرافیان آقای احمدی نژاد کم بوده است؟ مگر در زمان ایشان مخابرات خودمونی سازی نشد و به سپاه واگذار نشد؟ و اکنون کدام ارگان به مردم زور می گوید؟ آیا این تعرفه های مخابراتی فقط اکنون کاربرد دارد یا از همان زمان این زورگویی ها و اجحاف ها عمل نمی شد> تورم 40 درصدی مربوط به کدام دوره است؟ آقای معتضد بلبل دوره ی آقای احمدی نژاد بود و همیشه در تلویزیون ظاهر می شد چرا هیچوقت کارهای آن دولت را نقد نمی کرد که حالا ناگهان به فکر مردم افتاده است؟!!
  • حسینی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    1 0
    سلام, واقعآ گل گفتی ولی کو گوش شنوا, عقل و تدبیر.
  • مقدم IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    3 0
    وزریری که بی سواد باشه همینه این وزرا از تمام وزرای دولتهای قبل پولدار ترن با ماهی ده میلیون 20 میلیون اموراتشون نمیگذرد مثلا نعمت زاده که 18 تا شرکت گردن گلف داره اصلا وقت میکنه به مردم برسه یا بفهمه که مردم چی میکشن والله یک شرکت اداره کردن الان کار جضرت فیله 18 تا رو ببین
  • محمد غغغغغغغغ IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    5 0
    اگر جای برای دلالی و اختلاس داشت از این طرح استقبال عمومی می شد.
  • یک از مردم IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    2 0
    من غلط کنم ماهی 100 تومن پول تلفن بدم کلا دو تا گوشی موبایل و یک خط ثابت 20 تومن نمی شه
  • saeid IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    3 1
    احسنت بر خسرو معتضد با این کلام زیبا و شیوا .
  • Sina IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    2 2
    حق با شماست ولى گندى كه بيسوادسالارى و عوامفريبي دولت قبلى زد رو هيچوقت يادمون نميره و مديران داغونش