رئیس سازمان بهزیستی کشور با دعوت از خیرین برای کمک به ایتام در ماه رمضان گفت: سازمان بهزیستی برنامه هایی برای توانمندسازی خانواده ۴۳۰ هزار معلول تحت پوشش این سازمان در روستاهای کشور دارد.

برنامه‌های سازمان بهزیستی برای توانمندسازی ۴۳۰ هزار معلول روستایی
 
 
 
 

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تدابیر سازمان بهزیستی در ماه رمضان برای حمایت از ایتام گفت: شرایطی فراهم شده که به مانند سال های گذشته از خیرین مانند اصناف و پزشکان کشور دعوت شود تا از نزدیک با مشکلات ایتام تحت پوشش سازمان بهزیستی آشنا شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی لیستی از اقلام موردنیاز ایتام تهیه کرده تا با همکاری خیرین در ماه رمضان اقلام تهیه شود، ادامه داد: با توجه به محدودیت‌ها در بودجه‌های دولتی شرایطی فراهم شده که زمینه برای کمک به ایتام توسط قشرهای مردمی تسهیل شود و دراین راستا مقرر شده از مسئولان دولتی و بازاریان برای حضور در شیرخوارگاه آمنه دعوت به عمل آید.

 

سازمان بهزیستی برای توانمندسازی معلولان برنامه دارد

محسنی بندپی درخصوص برنامه های آتی سازمان بهزیستی، گفت: استراتژی اول سازمان بهزیستی پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت ها در کشور است.

وی با بیان اینکه برای توانمندسازی خانوارهای معلول کشور از تجارب کشورهای موفق در این زمینه استفاده شده، ادامه داد: باید توجه داشت 430 هزار معلول تحت پوشش در روستاهای کشور زندگی می کنند بنابراین ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه محور بودن و همچنین توانمندسازی افراد جامعه از برنامه های سازمان بهزیستی کشور است که در استان ها در حال شروع بوده و این سازمان آمادگی اعزام نیرو به روستاها برای توانمند سازی خانواده های معلول را دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: براساس آموزه های دینی در زمینه کمک به هم نوع باید تلاش کرد بنابراین توجه به موضوع سیاست رویکرد مشارکتی نیز در دستور کار سازمان بهزیستی است./

پایان پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.