رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان تایباد گفت: برای برطرف کردن مشکلات طرحهای آب روستایی و تامین آب و اجرای شبکه های آبرسانی سالانه حدود ۳۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 سالانه ۳۰میلیارد ریال برای حل مشکل آب شرب روستاهای تایباد نیاز است

به گزارشقدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا فخرآبادی روز دوشنبه همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب در جمع خبرنگاران افزود : متاسفانه هم اکنون دشت های تایباد بعنوان یکی از مناطق بحرانی و ممنوعه در سطح استان خراسان رضوی محسوب می شود و با این روند در چند سال آینده برای تامین آب شرب شهرستان با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در پی خشکسالی های چند سال اخیر در سطح شهرستان تایباد هم اکنون بیش از 50در صد روستاها برای تامین آب شرب خود در وضعیت بحرانی بسر می برند.

فخرآبادی گفت: از آنجا که بیش از 80در صد جمعیت این شهرستان به کشاورزی ودامپروری مشغول هستند.

به گفته وی رعایت نکردن الگوی آب مصرفی در روستاها بطوریکه از آب شرب برای تغذیه دامهای سبک وسنگین ودر برخی از موارد برای کشاورزی استفاده می شود که این موضوع به بحرانی شدن آب در تایباد نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد:در حال حاضر 92درصد آب تولیدی در شهرستان تایباد در بخش کشاورزی ودامپروری وفقط 8درصدآن در بخش صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس اداره آب وفاضلاب روستایی شهرستان تایباد گفت: هم اکنون در هر ثانیه 126 لیتر آب در 13حلقه چاه روستاهای تایباد استخراج می شود ودر شش چشمه فصلی شهرستان نیز حدود هشت لیتر آب تامین می شود ، که تامین آب شرب بیش از 8800مشترک را برعهده دارند.

به گفته وی 99درصد روستاهای شهرستان تایباد از آب شرب سالم برخوردارند و امید می رود امسال در هفته دولت بتوان جشن برخورداری 100درصدی آب شرب در روستاهای تایباد را گرفت.

شهرستان تایباد در 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد قراردارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.