خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه حمایت‌ رهبر انقلاب از تیم مذاکره‌کننده باعث مصونیت آنان نمی‌شود، گفت:تیم مذاکره‌کننده هم به دعا نیاز دارد و هم به نظارت لذا توقع نمی‌رفت که مجلس این ایام تعطیل شود.

تیم هسته‌ای نیاز به حمایت‌ نظارتی دارد/ مجلس نباید تعطیل می‌شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران تقوا را کلید نجات دانست و گفت: کسی که تقوا نداشته باشد، از بن‌بست‌ها خلاصی ندارد.

وی افزود: تقوا برکت می‌آورد، ارزانی، رونق بازار و زندگی خوب برای اهل تقواست و بی‌تقوایی گره با خود به همراه دارد و سلب توفیق از انسان می‌کند. بنابراین تقوا منشا همه خیرات و بی‌تقوایی منشا همه بدبختی‌هاست.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام گفت: رهبری بار دیگر در بیانات آرام‌بخش‌شان که اعتقاد داریم کلمات ایشان ذکرالله است، آرامشی در دل‌های مومنین ایجاد کردند و این بیانات مسئولان را دلگرم و زمینه نزدیکی آنها را به یکدیگر فراهم کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از تیم مذاکره‌کننده گفت: خوشا به حال اینان که رهبری چنین الفاظ بسیار دلنشینی را در وصف آنان به کار برد، اما این حمایت‌ها، بار تیم مذاکره‌کننده را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: نایب امام زمان (عج) تیم مذاکره‌کننده را شجاع، غیور و متدین می‌دانند، اما ایشان حکیمانه نیز می‌فرمایند این شرایط باعث مصونیت آنان نمی‌شود. اینها بشر هستند و ممکن است اشتباه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس وظیفه دارد چتر نظارتی خود را برای صیانت از تیم مذاکره‌کننده و پافشاری‌اش به حقوق حقه ملت مظلوم شهید داده ایران داشته باشد، گفت: توقع نمی رفت که در این ایام مجلس شورای اسلامی تعطیل شود؛ یک حرکت خوبی را آغاز کردند، ولی تیم مذاکره‌کننده نیاز به حمایت‌های شدید دارد چرا که با غدار روزگار مواجه هستند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه مردم در ایام ماه مبارک رمضان باید برای تیم مذاکره‌کننده دعا کنند، گفت: مساله هسته‌ای، سرنوشت آینده است و یک پیچ حساس و خطرناک تاریخی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ما نمی‌توانیم ذلت پذیر باشیم، گفت: ما خود را زیر پرچم امیرالمومنین (ع) و ائمه می‌دانیم. ما ملتی هستیم که انقلاب کردیم، راه نویی را به ملت‌ها الهام بخشیدیم، لذا باید جایگاهمان را حفظ کنیم و صلابت امام (ره) و ولایت را باید تیم مذاکره‌کننده حفظ کنند که این هم به دعا و توسل و هم به نظارت و ارشاد دائم و تذکر دائم نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطوط قرمزی که توسط رهبر انقلاب برای مذاکرات هسته‌ای ترسیم شده است، گفت: رهبری بیان داشتند «بعضی‌ها ممکن است القا کنند ما در جلسات خصوصی به تیم مذاکره‌کننده اجازه‌هایی دادیم که به صورت علنی آن را بیان نمی‌کنیم. نخیر؛ ما این خطوط قرمزی را که در بیانات عمومی مطرح می‌کنیم، این خطوط را در خلوت هم گفته‌ایم، به علاوه آنکه یکسری خطوط قرمز دیگر را هم گوشزد کرده‌ایم». لذا انتظار داریم انشاءالله با عنایت صاحب این کشور که امام زمان (عج) است، به موفقیت دست یابیم.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه آمریکا داوطلب مذاکرات هسته‌ای بوده است، گفت: این آمریکا است که کسی را به نزد رهبر انقلاب می‌فرستد و درخواست می‌کند که در مساله هسته‌ای مشکل را حل کنیم و قول می‌دهد که تحریم‌ها را ظرف شش ماه بردارد و حقوق هسته‌ای را هم به رسمیت بشناسد؛ ولی آقا با بصیرت خاص خودشان می‌فرمایند که «ما اعتماد به آنها نداریم.»

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: آن واسطه به رهبر انقلاب می‌گوید «اگر اعتماد هم ندارید لااقل آنان را امتحان کنید» این امتحان بود که دیدید شش ماهشان سر از دو سال درآورده است و هنوز هم چقدر زیاده‌خواهی‌ها و افزون‌طلبی‌ها دارند! لذا می‌طلبد که تیم مذاکره‌کننده برای حفظ کرامت، عزت و روح انقلابی و سنگر رهبری توده‌های بپا خواسته دنیا، علیه نظام استکباری جهان تلاش کند.

وی تاکید کرد: آن دلیلی که باعث شد آمریکا داوطلب این مذاکرات شود، تلاش دانشمندان هسته‌ای بود که موجب شده بود دست ایران در این زمینه پر باشد. مساله غنی‌سازی ۲۰ درصد را دانشمندان داخلی توانستند محقق کنند و آنها دیدند که تیرشان به خطا رفته و ایران به قدرتی فکر نکردنی دست یافته و با تحریم‌ها از پا ننشسته است.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر ضرورت ادامه فناوری‌های صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای گفت: ما هر چه در فناوری هسته‌ای دستمان پر باشد، در مذاکرات دست برتر خواهیم داشت، ولی اگر عقب‌نشینی کردیم و قدر این نعمت و سرمایه را ندانستیم، موفق نمی‌شویم. آنها هر چه به ما وعده‌ می‌دهند، وعده‌های پوچ است و نمی‌شود به وعده‌های آنان اعتماد کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه کار تحقیق و توسعه را جزو خطوط قرمز مذاکرات دانست و گفت: تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی مربوط به شورای امنیت و یا کنگره آمریکا باید فوراً هنگام امضای موافقتنامه لغو شود و نه تعلیق.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه اجرای تعهدات نباید منوط به امضای آژانس باشد، گفت: آژانس امتحان خود را خوب پس نداده و در اختیار قدرت‌های بزرگ است.

وی همچنین با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: چالش‌هایی را در این زمینه حضرت آقا بیان کردند که اگر کسی وجدان داشته باشد، باید بپا خیزد و بداند که چتر ولایت، چتر رهبری و ادامه حرکت انبیا است و در مقام دلسوزی و نجات همگان است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: یکی از چالش‌های اقتصاد مقاومتی، سطحی‌نگری است. با لفظ‌پردازی و مباحث روشنفکری، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود؛ حرکت، پویایی و خلاقیت می‌خواهد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی صبر و حوصله می‌خواهد، گفت: آنچه ما در بعد هسته‌ای، ماهواره‌ای و نانو به دست آورده‌ایم و دشمن خواب آن را هم نمی‌دید، حاصل یک شب و دو شب نیست، در این ۱۰ سال به بار نشست و مایه افتخار شد.

وی افزود: برخی راه‌ها صعب‌العبور است اما باعث نجات ماست؛ لذا معامله با دنیای غرب و وارد کردن کالاهای آنها چه بسا سهولت داشته باشد، ولی کشورهای دیگری وجود دارند که اگر به سراغ آنها برویم با صعوبت‌ها باید دست و پنجه نرم کنیم، اما این کار مایه نجات کشور ما خواهد بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: بعضی‌ها که یا تربیت شده مکتب مادی غرب و یا مامورین اجانب هستند، می‌گویند برای آنکه مشکلات ما حل شود، باید از مبانی دینی‌مان عقب‌نشینی کنیم و با دنیای کفر بسازیم تا آنها چراغ سبز به ما نشان دهند. این مطلب بسیار خطرناکی است، هم مساله عقب‌نشینی کردن از مبانی و ارزش‌های انقلابی و هم بی‌اعتمادی به مردم که فکر کنیم مردم تحمل سختی‌ها را ندارند؛ این چه قضاوت نابجایی است! ما باید صادقانه مطالب و مشکلات را با مردم در میان بگذاریم، آنان هشت سال و نیم جوان‌هایشان را به قربانگاه فرستادند. مردمی که امام فرمودند که از مردم صدر اسلام برترند؛ لذا باید به آنان اعتماد کنیم.

آیت‌الله صدیقی تکیه به معنویت در مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر تقوا و ایمان باشد، خدا قول داده است هم از زمین برکت می‌جوشاند و هم از آسمان، لذا نباید به هیچ وجه تکیه به دشمن کنیم. باید به ایمان و معنویت‌مان تکیه کنیم که انشاءالله راه نجات در پیش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.