نتایج یک مطالعه نشان می دهد، خوراکی هایی که برچسب تناسب اندام دارند، نه تنها افرادی راکه نگران وزن خود هستند به ورزش کردن ترغیب نمی کنند، بلکه موجب افزایش مصرف این مواد خوراکی نیز می شوند.

برچسب تناسب اندام بر روی مواد غذایی مانع از ورزش کردن افراد می شود

به گزارش ایرنا از هلث، نتایج یک مطالعه نشان می دهد بسته بندی خوراکی هایی که به منظور ترغیب افراد به ورزش کردن با تصاویر ورزشی طراحی می شوند نه تنها افرادی را که نگران وزن خود هستند، به ورزش کردن ترغیب نمی کنند، بلکه موجب مصرف بیشتر این خوراکی ها می شود.

نویسندگان این مطالعه نوشتند: چسباندن عنوان تناسب اندام بر روی این محصولات موجب مصرف بیشتر آنها در میان افرادی می شود که نگران وزن خود هستند.

نکته بدتر این است که مصرف کنندگان این محصولات، معمولا فعالیت جسمی خود را نیز کاهش می دهند و ظاهرا این خوراکی ها را جایگزینی برای ورزش در نظر می گیرند.

در این مطالعه محققان خوراکی هایی را در اختیار داوطلبان قرار دادند که بر روی آنها برچسب های تناسب اندام و غیره قرار داشت.

خوراکی هایی که برچسب تناسب اندام داشتند، حاوی تصاویری از حرکات ورزشی بر روی بسته بندی های خود بود تا افراد مصرف آنها را با انجام فعالیت های ورزشی بیشتر مرتبط بدانند.

در این مطالعه به افراد این اختیار داده شد تا بین خوراکی های دارای برچسب تناسب اندام و مخلوطی از خوراکی ها ، یکی را انتخاب کرده و در عرض هشت دقیقه آن را مزه و ارزیابی کنند.

در مرحله بعد از این افراد خواسته شد سوار یک دوچرخه ثابت شوند و بر حسب اندازه ای که به واسطه مصرف آن خوراکی ها به ورزش کردن ترغیب شده بودند، پا بزنند.

این مطالعه نشان داد: افرادی که محور توجه آنها بر وزن خود تمرکز داشت، میزان بیشتری از خوراکی های دارای برچسب تناسب ، مصرف کرده بودند، اما انرژی کمتری صرف ورزش کردند.

محققان به تولید کنندگان این محصولات غذایی تناسب اندام توصیه کردند که در بسته بندی این محصولات از راهنمایی هایی در مورد ورزش های خاص استفاده کنند تا به مصرف کنندگان این محصولات یادآوری شود که ورزش برای تناسب اندام لازم است.

این مطالعه در مجله Journal of Marketing Research منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.