مدیر شیلات شهرستان دیر استان بوشهر گفت: با تلاش نیروهای آتش نشان و امدادی و گذشت بیش از سه ساعت از وقوع آتش سوزی شعله های سرکش آتش در اسکله این بندر مهار شده اما به طور کامل خاموش نشده است.

شعله های سرکش آتش در اسکله بندر دیر بوشهر مهار شد/ ۱۶ شناور سوخت

عقیل امینی در گفت وگو با ایرنا افزود: آتش سوزی بین ساعت 15 تا 16 دریک شناور باری در پست چهار ضلع غربی اسکله بندر درآغاز شد و به علت رها شدن شناور آتش گرفته و حرکت آن به سمت پست سه ضلع شرقی این اسکله، آتش به شناورهایی که در این محل پهلوگرفته بودند، سرایت کرد.

وی افزود: با توجه به وزش باد شدید و گستردگی دامنه آتش 16 شناور پهلوگرفته در این ضلع اسکله طعمه حریق شدند که چهارشناور باری و 12 فروند صیادی هستند.

امینی اضافه کرد: هم اکنون همه شناورهایی در اسکله بندر دیر پهلوگرفته بودند برای جلو.گیری از سرایت آتش به خارج از اسکله منتقل شده است. اند.

وی ادامه داد: تاکنون دراین حادثه هیچ تلفات جانی گزارش نشده است.

مدیرعامل تعاونی صیادی بندر دیر گفت: به علت نبود آتش خاموش کن دراسلکه این بندر، وضعیت نامساعد جوی و وزش باد قوس از غرب به شرق و شعاع 200 متری شعله آتش با وجود تلاش نیروهای امدادی و آتش نشان اما دامنه آتش گسترده شد و مهار آن ساعاتی به طول انجامید.

حسین بهشتی نژاد افزود: به علت وجود مخزن های سوخت و سیلندرهای گاز و دیگر تجهیزات موجود در شناورها انفجارهای در لنج های سوخته رخ می دهد و به همین دلیل کار خاموش کردن کامل آتش سوزی دشواز و زمان بر شده است.

وی اضافه کرد: با کمک نیروهای آتش نشانی شهرهای همجوار تلاش برای خاموش کردن کامل آتش سوزی شناورها در اسکله این بندر ادامه دارد.

فرماندار دیر گفت: به منظور بررسی حادثه آتش سوزی شناورها در اسکله بندر دیر شورای تامین شهرستان تشکیل شده است.

حمزه اعتماد افزود: پس از خاموش شدن کامل آتش سوزی بررسی برای مشخص شدن علت دقیق وقوع آتش، برآور میزان خسارت و دیگر مسایل پیرامون این حادثه از سوی کارشناسان آغاز خواهد شد.

براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا هم اکنون شناورهای آتش گرفته در بندر دیر یکی پس دیگری به قعر آب فرو می روند.

دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور دارای چهار پست اسکله است که 500 قایق، لنج و کشتی در زمینه صیادی و سفاری در آن فعالیت می کنند.

بندر دیر درفاصله 180 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.