قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: ویژه برنامه های متنوع صدا و سیمای ایلام در ماه مبارک رمضان فضای معنوی و پرنشاطی را بوجود آورده است.

ویژه برنامه های متنوع صدا و سیمای ایلام در ماه مبارک رمضان

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت اله رحیم زاده با بیان اینکه برنامه «سحوره» در سحرهای ماه مبارک رمضان بصورت زنده و با زبان کردی از شبکه استانی سیمای مرکز ایلام پخش می شود، اظهارداشت: این برنامه 30 قسمتی و به مدت 50 دقیقه با آیتم های مختلف مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه کارشناسان مذهبی در بقاع متبرکه استان، احکام شرعی را بیان می کنند، افزود: این برنامه که به تهیه کنندگی «مرادکاوری» و اجرای «رئوف ایران نژاد» پخش می شود با خواندن مناجات نامه شاعران و هنرمندان ایلامی با زبان کردی، بیان احکام و ادعیه، شرح دعای سحر، دعای ابو حمزه ثمالی و ...، فضاي روحاني و معنوي را براي شب زنده داران فراهم نمايد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام با بیان اینکه برنامه «روژيه تي» دیگر برنامه سیمای مرکز ایلام است که در قالب برنامه 60 دقیقه ای در هر روز از ماه مبارک رمضان قبل از اذان مغرب به روی آنتن می رود، خاطرنشان ساخت: این برنامه با بهره گيري از جلوه هاي بومي و محلي و سنتي مردم در ماه مبارك رمضان مي كوشد لحظاتي عرفانی را مهمان منازل مردم ايلام كند و با آيتم هاي نظير  روزه اولی ها، گزارش مستند از اهدا کنندگان عضو، مهمانان ویژه برنامه، مسابقه پيامكي، گزارش از سفره افطاري نواحي مختلف استان و...  همراه مردم روزه دار ایلام مي باشد.

حجت اله رحیم زاده تهیه کننده و کارگردان این ویژه برنامه افطاری ماه مبارک رمضان را «صغری مرادی» و «علیرضا آقایی» عنوان کرد و بیان داشت: در پایان این برنامه به میهمانان تندیس ویژه «روژیه تی» اهداء می شود.

وی برنامه ترتيل خواني قرآن كريم از سيماي ایلام در ایام ماه مبارک رمضان با همكاري دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي استان و با مشاركت عمومي مردم روزه دار و تلاوت قاريان برجسته استان و مردم روزه دار در مسجد جامع ايلام هر روز از ساعت 17:30 به مدت 60 دقیقه از سیمای مرکز استان را از دیگر برنامه های این مرکز در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: برنامه تفسيرجزء به جزء قرآن كريم به مدت 20دقيقه  توسط حجت الاسلام والمسلمين لطفي نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تفسير می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام تهیه و پخش زنده برنامه های لیالی قدر از صدا وسیمای مرکز ایلام، تولید و پخش بیش از 15 گزارش خبری، تولیدی از بخش های مختلف خبری را از دیگر برنامه های ماه پربرکت رمضان برای مخاطبان بیان داشت و تصریح کرد: واحد تامین برنامه سیمای مرکز در این ایام برنامه هایی همچون تفسیر احکام، احادیث، تولیدات کوتاه قرآنی، برنامه پله پله تاخدا، نسیم اجابت، آوای ماندگار، سریال پنج کیلومتر تا بهشت، سریال در مسیر زاینده رود، سریال میوه ممنوعه، رمضان در مراکز استانها و سایر کشور های اسلامی، کیمیای سعادت و سریالهای در نظر گرفته شده برای پخش از شبکه استانی را تدارک دیده که در این ایام پخش خواهد شد.

حجت اله رحیم زاده به برنامه «سحرگاه عاشقی» به تهیه کنندگی «محمدرضا عزت نیا» و نویسندگی «کورش صادقی» و اجرای «غلامعباس خسروی پور» از صدای ایلام اشاره کرد و گفت: این برنامه در30 قسمت60 دقيقه اي در سحر هاي ماه مبارك رمضان از راديو ايلام با آيتم هايي نظير آیه های رحمت (تفسیر قرآن)، احکام و ادعیه، کارشناس پزشکی،کارشناس تغذیه، فرهنگ رمضان، گزارش مردمی، پیامک و تلفن مردمی، کارشناس موضوعی مرتبط  در هر روز هفته و ... با هدف آگاهي بخشي و ايجاد فضاي معنوي براي شب زنده داران در سحر ها ی ماه مبارک بصورت زنده پخش می شود.

وی دیگر برنامه رادیویی صدای ایلام را «آساره واران» (ستاره باران) به نویسندگی «مریم امینی» و تهیه کنندگی «غلامعباس خسروی پور» و اجرای کورش صادقی، فاطمه جوادی راد و طیبه عبدالهی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این برنامه 60 دقیقه ای بصورت زنده هر روز قبل از اذان مغرب از راديو ايلام با رويكردي اجتماعي و مذهبي با آيتم هايي مانند گوهرهای دیاری از قبیل خاطرات امام خمینی در ایام روزه داری، روزه داری رزمندگان در جبهه ها، بنچینه داران (فرهنگ رمضان )، وقت عاشقی (گفتگو با مهمانان ویژه )، گل باغ بهشت (روزه اولی ها )، دعوت از نخبه های قرآنی، کارشناس تغذیه، گزارش از محافل قرآني و سفره هاي آسماني، پيام ها و تلفن های مردمي، موسيقي و ... همچنين با دعوت از كارشناسان مذهبي به دنبال تاثير گذاري معنوي برروي روزه داران عزيز مي باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.