قدس آنلاین – سبزوار : رییس اداره حفاظت محیط زیست  شهرستان سبزوار گفت : کمبود علوفه سبب پراکنده شدن آهوان شهرستان های سبزوار، داورزن و خوشاب شده است.

کمبود علوفه سبب پراکنده شدن جمعیت آهوان غرب خراسان رضوی شده است

محمد علی عمارلو در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود: خشکسالی های پی در پی سالهای اخیر سبب خشکی و کمبود علوفه در مراتع این شهرستان ها شده بطوریکه آهوان برای تغذیه و چرای خود ناچار شده اند کیلومترها از این منطقه دور شوند.

وی با بیان اینکه کمبود علوفه یکی از تهدیدهای جدی حیات وحش در مراتع شهرستان های سبزوار، داورزن و خوشاب بشمار می آید ادامه داد : برای تامین آب شرب آهوان و حیات وحش چند آب انبار و آبشخور توسط این اداره در مناطق مختلف احداث شده است.

وی اعتبارات دولتی در این زمینه را محدود دانست و خواستار افزایش اعتبار و کمک خیرین و موسسات خیریه برای تامین آب و علوفه مورد نیاز آهوان این شهرستان ها شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار همچنین از دستگیری 16 متخلف زیست محیطی در سه ماه نخست امسال خبر داد واظهار داشت : متخلفان مزبور به خاطر خسارت وارد کردن به محیط زیست به 72 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

وی شکار غیر مجاز پستانداران، چرای غیر مجاز دام و بوته کنی را از جمله این تخلفات عنوان کرد و یاد آور شد : در این ارتباط چند قبضه سلاح گرم و سرد نیز کشف شده است.

منطقه تنوع حیات وحش شیر احمد با 23 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده پروند با 16 هزار و 900 هکتار، منطقه شکار ممنوع ریوند با 75 هزار هکتار و منطقه کمر قلعه نیز با 33 هزار هکتار زیرپوشش اداره حفاظت محیط زیست سبزوار می باشند. / انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.