به دنبال حمله تروریستی اخیر به شهر گردشگری «سوسه» در تونس و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن، ارتش الجزایر با استقرار ۱۲ هزار نیرو در مرزهایش با تونس، آماده‌باش خود را در نواحی مرزی این کشور ارتقا داد.

الجزایر ۱۲ هزار نیروی امنیتی در مرز با تونس مستقر کرد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الجزایری الخبر، منابع آگاه الجزایری اعلام کردند که ارتش این کشور از سه سال پیش استراتژی امنیتی را تحت نظارت مرکز مبارزه با تروریسم در کوه‌های «بودخان» در منطقه «خنشله» اجرا می‌کند و براساس این استراتژی، حدود هفت هزار تا 12 هزار نیرو از گروه‌های مشترک در مناطق «تبسه»، «وادی سوف»، «سوق اهراس»، «الطارف» و «عنابه» در نوار مرزی این کشور با تونس مستقر کرده است.

به گزارش این منبع در حال حاضر ارتش الجزایر میزان آماده‌باش خود در مرزهای این کشور با تونس را بالا برده به نحوی که در مرزهای شرقی بیش از 60 برج مراقبتی را مستقر کرده که می‌توانند مسافت 3.5 کیلومتر را برای نظارت بر تحرکات تروریست‌ها و قاچاقچیان پوشش دهند.

این منبع گفت: نیروهای مستقر در مرز تونس برای مقابله با هرگونه حوادث غیرمنتظره یا تلاش القاعده در مغرب اسلامی یا داعش برای انجام عملیات تروریستی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

در همین راستا گزارش‌ها حاکی از این است که دستگاه‌های امنیتی تونس و الجزایر به تبادل اطلاعات درخصوص 30 فرد مظنون که احتمالاً با داعش در ارتباط هستند، پرداختند.

منابع آگاه اعلام کردند که برخی از این افراد عضو گردان «عقبه بن نافع» هستند و بیشتر آنها اصالتا تونسی می‌باشند. تعدادی هم دارای تابعیت الجزایری و برخی دوتابعیتی هستند. به گفته این منابع گزارشاتی که میان دستگاه‌های امنیتی دو کشور رد و بدل شده افراد مظنون را خطری علیه امنیت تونس و الجزایر می‌دانند.

روز جمعه در جریان حمله‌ای مسلحانه به هتلی در شهر سوسه ده‌ها تن کشته و زخمی شدند. داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.