یک روزنامه لبنانی با بیان اینکه رفع تحریم، اساس خواسته ایران در مذاکرات هسته‌ای جاری در وین است، تأکید کرد که این مسئله، کاملاً سیاسی است و مسئله فنی نیست.

رویترز: زمانبندی رفع تحریم‌ها و ماهیت مکانیسم‌های نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران از اختلافات اصلی/ دیدار ظریف و کری برای سومین بار
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر شنبه به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه شب وارد وین شده بود.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است و معاونان ظریف و اعضای هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند.

از اتفاقات و اخبار روز اول مذاکرات می‌توان به دو دیدار کری و ظریف، دیدار ظریف و همتای فرانسوی و نیز حضور غیر مترقبه مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد.

اخبار روز اول مذاکرات وین را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

همچنین برای عضویت در خبرنامه ایران در جهان می‌توانید در اینجا کلیک کنید.

****

12:02 وزرای خارجه ایران و آمریکا برای سومین بار طی دیروز و امروز با یکدیگر به گفت‌وگو می‌پردازند و قرار است امروز وین میزبان موگرینی، هاموند، اشتاین مایر و معاون وزیر خارجه چین باشد.

11:21 یک خبرگزاری مطرح غربی در گزارشی نوشت که سرعت و زمانبندی رفع تحریم‌ها و ماهیت مکانیسم‌های نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران، از اختلافات اصلی در گفت‌وگوها است.

11:15 وزیر خارجه آلمان با اعلام اینکه اکنون فرصت حل مسئله‌ای ایران فراهم شده است گفت که در صورت شکست مذاکرات، همه ضرر خواهند کرد.

10:59 رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم گفت: بحث باز طراحی یعنی راکتور اراک را تغییر بدهند 5، 6 سال سر کاریم باز طراحی به این سادگی نیست فقط مخزن این را بخواهید بسازید چند سال طول می کشد.

09:52 6 هزار سانتریفیوژ مورد توافق در مذاکرات فرسوده شده‌اند/ بازطراحی راکتور اراک 3 ماه پیش در آمریکا/ طرح گداخت بهانه‌ای برای فرار از غنی‌سازی

05:32 احتمال تمدید 2 روزه مذاکرات/ ارائه راه حل‌های خلاقانه توسط دیپلمات‌ها در وین

02:44 وزیر خارجه چین معاونش را به وین می‌فرستد

01:09 فارن پالسی: با توافق یا بدون توافق هسته‌ای، اعراب منطقه خریدهای تسلیحاتی گسترده خواهند داشت

0:06 یک روزنامه لبنانی با بیان اینکه رفع تحریم، اساس خواسته ایران در مذاکرات هسته‌ای جاری در وین است، تأکید کرد که این مسئله، کاملاً سیاسی است و مسئله فنی نیست.

0:04 یک هفته بعد از امضای 10 قرارداد چند میلیارد دلاری با عربستان، وزیر خارجه فرانسه رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران را به سه شرط منوط کرد؛ سه شرطی که از سوی تهران مردود به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.