قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: توجه به ورزش روستایی در اولویت کاری این دستگاه اجرایی قرار دارد.

توجه به ورزش روستاها؛ اولویت ورزش و جوانان ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، بهروز حیدرزاده در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین با بیان اینکه در ابتدای ورود به مجموعه ورزش و جوانان استان ایلام با کسری بودجه 9 میلیارد و 60 میلیون ريالی مواجه بودیم، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری با تلاش شبانه روزی و رایزنی در سطح وزارت، کسری بودجه را جبران کرده و معوقات تمامی کارکنان را پرداخت نمودیم.

وی با اشاره به اینکه در استان ایلام 320 هیئت ورزشی فعال است، افزود: یکی از مشکلات عمده ما اعتبار حداقلی هیئت های ورزشی است و برای این تعداد هیئت ورزشی فعال در استان در سال جاری تنها 20 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام از تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری شهر ایلام در ماه آتی خبرداد و خاطرنشان ساخت: در سفر سال گذشته هیئت دولت به استان، 50 میلیارد ريال اعتبار عمرانی برای این طرح اختصاص یافت که با تخصیص آن، کار تکمیل مجموعه از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و طبق برنامه ریزی صورت گرفته این پروژه مهم ورزشی تا پایان مردادماه به بهره برداری کامل خواهد رسید.

بهروز حیدرزاده به 70 میلیارد ريال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ورزشی ورزشگاه شهدای چوار شامل زمین چمن فوتبال، سالن ورزشی چند منظوره، یادمان و موزه شهدا، سکوی تماشاگران و ... اشاره کرد و بیان داشت: برای نصب چمن این ورزشگاه بیش از 10 میلیارد ريال اعتبار نیاز است که امیدواریم با تزریق به موقع این اعتبار بتوانیم چمن این مجموعه را نصب و در اختیار وزرشکاران و فوتبالدوستان قرار دهیم.

وی به بودجه 56 میلیارد ريالی ورزش و جوانان استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: هزینه تعمیرات اماکن ورزشی شهرستان ایلام در سال جاری 540 میلیون ريال بوده که بیش از 400 میلیون ريال آن در بخش چوار هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام توجه به ورزش روستایی و مناطق محروم استان را اولویت کاری این دستگاه اجرایی دانست و تأکید کرد: در همین راستا در هفته آینده زمین چمن گنجوان در دهستان بولی افتتاح می شود و علاوه بر آن سالن ورزشی گنبد پیرمحمد ملکشاهی، سالن های ورزشی چم کبود و سراب باغ آبدانان، سالن چند منظوره ورزشی بیجنوند شهرستان چرداول، سالن ورزشی عین خوش دهلران و ... در صورت تزریق اعتبار مناسب در آینده نزدیک افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

بهروز حیدرزاده از افتتاح پروژه استخر شهرستان آبدانان تا پایان مردادماه سال جاری خبرداد و تصریح کرد: این پروژه یکی از پروژه های مهم ورزشی استان بوده که ساخت و تکمیل آن 27 میلیارد ريال هزینه داشته است.

وی به حدود 45 پروژه ورزشی با پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد در استان اشاره و تأکید کرد: این پروژه ها به اعتبارات دولتی نیاز دارند و در صورتی که بخش خصوصی در ساخت و تکمیل آنها ورود پیدا کند، بهره برداری از آن نیز به بخش خصوصی واگذار می شود و علاوه بر این اگر خیرین در ساخت اماکن ورزشی ورود پیدا کنند آن مجموعه ها به نام خود خیرین نامگذاری خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام به میزبانی استان ایلام در مسابقات کشوری و بین المللی اشاره کرد و اظهارداشت: قصد داریم که مسابقات بین المللی کوراش با حضور کشورهای صاحب نام و صاحب سبک در این رشته ورزشی همچون ژاپن، چین، کره و ... را در ایلام برگزار کنیم.

بهروز حیدرزاده زیرساخت های این استان برای میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم با همکاری فدراسیون های مختلف ورزشی بتوانیم تا پایان سال جاری بیش از 15 مسابقه کشوری در رشته های مختلف با سطح کیفی مطلوب در استان ایلام برگزار نماییم.

وی این استان را استانی ثروتمند از لحاظ منابع خدادادی و انسانی عنوان و تصریح کرد: انتظار ما این است که مسئولین کشوری به این استان توجه بیشتری داشته باشند و مسئولین استانی نیز با تخصیص یک درصد از اعتبار دستگاه اجرایی به امر ورزش ما را در حل 90 درصد از مشکلات یاری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام رسانه را بازوی قدرتمند دستگاه ها دانست و یادآور شد: رسانه ها در سالم سازی جامعه بسیار تأثیرگذار هستند و تشویقات رسانه ها می تواند در گسترش نشاط در جامعه مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه انتقاد همراه با پیشنهاد، سازنده و مثمرثمر خواهد بود، تأکید کرد: تشکیل کمیته رسانه بعنوان رابط رسانه ها با مجموعه ورزش و جوانان گامی مهم در پیشبرد اهداف سازمانی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.